Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En venninne fortalte pÄ et tidspunkt om en tv program hun hadde sett pÄ TV Norge (?) for et par Är tilbake.
Der var det en person som kommuniserte med "universet" via meldinger pÄ mobiltelefon.
Noen som har sett/opplevd/hĂžrt om dette?
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Hehe... Det hĂžrtes interessant ut....

Hun har ikke tilfeldigvis telefonnummeret...?Â

Â

GjenopprettetMedlem
He - heÂ

MorsomÂ

Det telefonnummeret hadde vĂŠrt godt Ă„ ha ja - ingen tvilÂ
Egentlig sÄ er det vel kanskje ikke sÄ rart - tatt i betraktning alt annet som skjer.
Skulle tro at det var den enkleste sak i verden - hvis man sitter pÄ kunnskapen -
Ä koble seg inn pÄ en mobil - det er jo en form for "datamaskin".
En hjelper som sitter i et romskip et sted? Hva vet jeg?Â
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Hehe! En morsom tanke.
Men jeg tviler her jeg da! Er det virkelig mulig? Jeg skal ikke uttale meg om noe jeg ikke har peiling pÄ. Men da ville vel flere ha stÄtt frem?
Jeg er vel en smule gammeldags jeg da. Og tror nok mer pĂ„ komunikasjon i indre dialoger og ikke de ytre, nĂ„r det gjelder Ă„ndeverden...sĂ„ sant man ikke er klarhĂžrt!Â

GjenopprettetMedlem
Alt er mulig SilvaÂ
Ingen grenserÂ

AdsBot [Google]
Det kan vĂŠre i stil med Peggy KaneÂ

Her stÄr det ivertfall mye artig:
http://www.evpreversespeaking.comGjenopprettetMedlem
"Liljee":
Det kan vÊre i stil med Peggy Kane 
Her stÄr det ivertfall mye artig:
http://www.evpreversespeaking.com
This incoming Planet, which will pass between Earth and the sun, will break up the reptilian stranglehold on Earth
Avskyelig obskurantistisk vrĂžvl. Akkurat som ZetaTalk og MĂžl-i-sekk sine skitne kilder.
Masse skjitprat om "Planet X" som titusener fagastronomer og millioner av amatĂžrastronomer kan fortelle deg ikke eksisterer.
AdsBot [Google]

Â

Â

Â

men det er da artigt PassoppÂ
Gleder meg at du giddet Ă„ lese detÂ

GjenopprettetMedlem
Sansynligheden for, at der er liv i universet (ud livet pÄ jorden), er jo overvÊldende. Hvis det altsÄ er sandt, at universet er sÄ stort, som det siges

GjenopprettetMedlem
KlarhĂžrtÂ

eller klarlest i dette tilfelle - med sms'erÂ

Vet ikke jeg Silva - i.f.t. Ă„ stĂ„ frem.Â

Ville du gjort det - hvis det var deg som hadde "engler pÄ mobilen"?
Er dette vrÞvl tror du Passopp? At noen kan kommunisere med universet via meldinger pÄ mobilen?
Universet er stort - det vet jo du - og sÄ dyktig som du er til Ä finne frem i internettverden -
kanskje du kan finne noe om det et sted?
Du syns ikke det er spennende da? Det gjĂžr jeg nemlig.Â
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":
Er dette vrÞvl tror du Passopp? At noen kan kommunisere med universet via meldinger pÄ mobilen?
Universet er stort - det vet jo du - og sÄ dyktig som du er til Ä finne frem i internettverden -
kanskje du kan finne noe om det et sted?
Du syns ikke det er spennende da? Det gjĂžr jeg nemlig.Â
Jeg stÞnner hÞgt. Da jeg gikk pÄ Radioskolen i BodÞ for 45 Är siden var det en som mente at han fikk avdÞdes stemmer inn pÄ sin Tandberg bÄndopptaker. Det viste seg at stemmene kom fra kontrolltÄrnet pÄ flyplassen, og fordi de hadde sÄ sterke radiosendere sÄ virket bÄndopptakeren som en radiomottaker. HÞyst enkel og jordisk forklaring. (Det var sjÞlsagt artig, sÄ lenge illusjonen varte ... )
Jeg er, med en til visshet grensende sannsynlighet, sikker pÄ at disse mobil-meldingene vil vise seg Ä ha en fullstendig jordisk, fullstendig teknisk, forklaring. (Hvis det ikke er noen spÞkefugler ute og flyr, da ... )
GjenopprettetMedlem
Jeg hĂžrte deg stĂžnneÂ

Vel - vel - du er en stor skeptiker tror nÄ jeg. Hvis man skal se litt "alvorlig" pÄ det -
hvis man tror pÄ "grÞnne menn i ufo" - tror du ikke de med letthet kan koble seg inn
via mobilnettet? Det er forskjell pÄ Ä ha en gammel Tandberg bÄndopptager -bo ved siden av flyplassen -
og det faktum at vi lever i 2008 og har mobiltelefoner.
Gi meg en jordisk - teknisk forklaring er du snillÂ
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Ref. Passopp:
eg stÞnner hÞgt. Da jeg gikk pÄ Radioskolen i BodÞ for 45 Är siden var det en som mente at han fikk avdÞdes stemmer inn pÄ sin Tandberg bÄndopptaker. Det viste seg at stemmene kom fra kontrolltÄrnet pÄ flyplassen, og fordi de hadde sÄ sterke radiosendere sÄ virket bÄndopptakeren som en radiomottaker.
Haha!

AdsBot [Google]
Jeg fÄr inn slike stemmer i hodet jeg!
SlĂ„ den!Â

GjenopprettetMedlem
NÄr det snakkes om sms-er...
NĂ„r jeg mottar sms av en venn av meg, fĂžlger det nesten alltid med to-fire meldinger i tillegg....som han IKKE har sendt...og som er borte som dugg for solen nĂ„r jeg har lest den meldinga han sendte...Â
Noen som har en forklaring...? Passopp..?
GjenopprettetMedlem

Â

Â
De sitter der ute et sted og ler seg fillete av oss sneversynte uvitende moldboere ...Â

Â

Â

( Universell drikk, hemlig resept...)
GjenopprettetMedlem
Du har "engler pĂ„ mobilen" Inger Lise - eller kanskje din venn harÂ

Hva stÄr de i de andre meldingene da? Er det noen sammenheng mellom den vedkommende sendte - og de som fÞlger med?
Tror du har rett @ventur@ - de ler seg nok skakkeÂ
Passopp? Ka du tru?
GjenopprettetMedlem
Hehehe...tror heller jeg har "etterslep" pÄ mobilen...
Det er nemlig som oftest gamle meldinger jeg har fÄtt tidligere som popper inn.
GjenopprettetMedlem
"Liljee":
Jeg fÄr inn slike stemmer i hodet jeg!
SlÄ den! 
Hehe... Det er jo ganske normalt etter omstendighetene...Â
Stilig bilde av deg, forresten...
GjenopprettetMedlem
Gamle meldinger som popper inn? Hva mener du? FÄr du fler av samme melding fra samme person -
eller har teksten forandret seg? Har du da slettet disse "gamle" meldingene og fÄr de pÄ nytt?
Det var fire spÞrsmÄl pÄ rad  :eusa_doh:
Tror jeg skal begynne Ä forske pÄ dette tema  :razz:
GjenopprettetMedlem
Ja, gamle meldinger som kommer inn pÄ nytt. Og de er ikke alle medlinger som han har sendt tidligere. Det kommer inn gamle medinger fra andre ogsÄ.
GjenopprettetMedlem
Kanskje det er noen som prĂžver Ă„ si deg noe?
Er teksten nĂžyaktig den samme?
GjenopprettetMedlem
Noen mĂ„ ha det inn med teskjed, vettu....Â

GjenopprettetMedlem
Det har jeg ogsÄ opplevd Inger Lise! Men der har jeg i mitt tilfelle en logisk og jordisk forklaring!
Enten har jeg for mange meldninger som jeg har glemt Ă„ slette...derfor kommer de mye senere.
Eller sÄ har den som sender meldninger for mange meldninger...og blir derfor sendt nÄr han eller hun sletter gamle meldninger.
GjenopprettetMedlem
Som det var i dem da jeg fikk dem fĂžrste gangen? Ja.
"@ventur@":
Noen mÄ ha det inn med teskjed, vettu.... 
"Silva":
Det har jeg ogsÄ opplevd Inger Lise! Men der har jeg i mitt tilfelle en logisk og jordisk forklaring!
Enten har jeg for mange meldninger som jeg har glemt Ă„ slette...derfor kommer de mye senere.
Eller sÄ har den som sender meldninger for mange meldninger...og blir derfor sendt nÄr han eller hun sletter gamle meldninger.
Jammenneh...jeg har jo fĂ„tt dem fĂžr..lest dem...slettet dem...og poff! sĂ„ dukker de opp igjenÂ
Noen av dem kan dukke opp igjen pÄ den mÄten over et halvÄr etter jeg fikk dem fÞrste gangen.