Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Sþk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Det er noen dager, hvor det Ä fÞlge intuisjonen kan gi noen litt merkelige utfall. Som Ä ende opp med morken og mudrete gammel gummibÄt pÄ soverommet.

Jeg gikk til det lille tjernet i dag. Der vi lekte som smÄ, jeg og brÞdrene mine og kompisene deres. De hogger skogen rundt der nÄ, jeg sto og lyttet, litt vemodig over enda en bit "barndomsskog" som forsvinner. Jeg skal til Ä snu og gÄ hjem, da jeg fÄr en fÞlelse av at jeg mÄ bort til vannkanten fÞrst. Der ser jeg noe blÄtt som stikker opp litt ute i vannet. Tenker ikke noe mer over det, men har en sterk fÞlelse av at jeg skal ta det opp. Jeg vil liksom ikke helt hÞre pÄ det fÞrst, men tenker at sÞren heller...hvis det er noe plastikkdritt i vannet, sÄ kan jeg vel ta det opp og kaste det. Ser ikke ut som noe annet enn en gammel gassballong eller slikt.

Men det jeg plukker opp er en gammel liten gummibÄt. Det er noe underlig kjent med mÞnstrene pÄ den. Jeg fÄr den opp pÄ land og vet at denne mÄ jeg ha lekt med da jeg var liten. Et gammelt minne, bokstavelig talt, nÄdde overflaten (mens jeg skriver nÄ, sÄ kom jeg til Ä tenke pÄ et bilde jeg sÄ i dag tidlig da jeg mediterte. Det var den djevelrokken jeg drÞmte om, som svÞmte ned i mudderet og frigjorde noe lysende vesen-lignenende som forsvant opp til vannoverflaten)

SÄ da stÄr jeg der med den gamle gummibÄten og jeg tenker at jeg kan ikke kaste den uti igjen og jeg kan ikke la den ligge her pÄ land. Jeg tenker at jeg vil kaste den i sÞppeldunken nede ved hybelhuset, men en fÞlelse i meg, sier at jeg skal ta den med hjem. Det lyder ikke godt for selvhÞytidelig, vil-ikke-skille-meg-ut biten av meg, men jeg tenker what the heck. og drasser med plastbÄten.

Den er full av mudder, sÄ jeg stikker ned i en bekk og skyller den og mens noen studenter kjÞrer forbi meg i en bil, sÄ tenker jeg, at nÄ er det ikke vits i Ä spille "vanlig-vanlig" for de lenger. I'm on the other side of normal, synger jeg, mens jeg deiser rundt med den skitne gamle plastikk bÄten. Jeg mÞter to studenter pÄ parkeringsplassen og fÞler meg vel rimelig dum, i det samme Þyeblikk tar vinden tak bÄten sÄ den begynner Ä flakse rundt som et flagg og jeg snur meg mot den og sier: nÄ fÄr du gi deg da! (ikke gjÞr det verre enn det er....) Flirer ganske godt av dette, etterpÄ.... :P

Vel, sÄ da satt jeg der med bÄten pÄ gulvet. FÞler meg litt som en som obduserer lik. Med fotografiapparat tar jeg bildet av detaljer. Jeg husker smÄ biter av minner, som handler om bÄten. Drar av lapp-pÄ-lapp reparering av hull i bÄten og det er bare sÄ utrolig kjent, som om jeg vet hva jeg vil se. For hver detalj jeg finner, er et nytt lite minne.
Jeg fÞler at jeg har funnet igjen en liten bit av fortida og lurer pÄ om jeg kan spare pÄ den, legge den under senga eller noe. Men jeg vet at jeg mÄ kaste den. Gi slipp. Fortida er over. Noe sÄnt.

Vet enda ikke helt hva dette handler om, kanskje det bare var dette Ă„ gi slipp pĂ„ noe, eller huske disse smĂ„ minnene. Jeg skal snakke med familien og sjekke ut fotoalbummet, for jeg tror det fins bilder av den bĂ„ten der. Uansett....om det ikke ligger noe mer i dette, en det jeg har skrevet om, sĂ„ var det ihvertfall en leksjon for meg i Ă„ drite meg litt ut. Kanskje det var dĂžden pĂ„ ĂŒbernormalefasaden min? Tja... jeg hĂ„per   ;D
Anonymous
Ja, det er bare noen ting man kommer over som har en betydning for dagene fremover i vÄrt liv. =) Mener at noen ganger er ting der for Ä vise oss, la oss komme oss videre i livet eller pÄ nye tanker. Veldig spesielle personlige episoder man kan komme i da:)

Sarah Elisabeth
YahooSeeker [Bot]
HÞres ut som en fantastisk dag  :biggrin: Kanskje dette var en mÄte pÄ Ä fortelle at uansett hvordan alt er i bevegelse og forandring (ex. skogen som ble hugget ned), sÄ bevarer vi vÄre minner, tanker og fÞlelser. At vÄr fortid kan komme til overflaten og fÄ ny betydning, enten hendelsene og kunneskapn vi fikk skjedde for 10 eller 1000 Är siden.
GjenopprettetMedlem
Ja, veldig spesielle episoder, det er jammen sant. Blir glad av disse tingene fordi de viser meg at verden virkelig er mysteriet jeg har hÄpet at det var og ingenting er tilfeldig.

Har pÄ fÞlelsen at det er noe mer i denne episoden som ikke har vist seg enda, spennende!

Og takk for svar begge to  :wub: