Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
denne natur fenomenet er mer spennende en ufo greier,synes jeg.
http://www.youtube.com/watch?v=6ioN-3UW ... 8B&index=0
Det sies ,at de har en bevistighet.

Anonymous
Kule-lyn ja. Det er jo et velkjent fenomen.
Har hørt at det er en del av det bl.a.på vestlandet.
Har aldri opplevd dette, bare hørt andres opplevelser og disse kule-lynene er visstnok ganske skumle...
GjenopprettetMedlem
Ser ut som en ufo dette.
Hva om kule-lyn er et mer jordnært begrep
for samme fenomenet
hva om kule-lynet som slår inn i husveggen via strømkabelen
er utenomjordiske vesener?
Nei tenker den kritiske mann,dette går ikke ann,lyn er bare elektriske utløsninger,og ikke noe annet.
akkurat som orgasmen,ikke noe annet en kjemikalier i kroppen som eksplodioirere.
Kristiske mann sier også gjerne: Sjelen er et produkt av fantasien.
Kiritisk mann har også et navn.
GjenopprettetMedlem
de kull lyner er ganske jordnære.
Det står i linkene om den ,at en man som har den absolute rekorden i treff med kulle lyner har tatt livet sitt til slutt.
Han ble truffet av kulle lyn seks -syv ganger og etter det gadd han ikke mer .
Jeg tenker på det sjamankallet som han tydligvis opplevde via kulle lynn,men nektet for den kallet og dermed måtte gå av via selvmord.
GjenopprettetMedlem
Min mor ble en gang slått ned av et sånt et, kulelyn som slo inn i husvegg.
Jeg har aldri sett det fenomenet, untatt i en drøm da, men det gjelder vel ikke...
Hvis de er utenomjordiske vesener eller bevisste kuler, hvorfor slår de ned folk, lurer jeg på?
GjenopprettetMedlem
kulle lyn er ingen ufo med aliens,vi ser jo ,at det er regnskyer tilstede.
Så mange lys kuller kan enkelt skyldes en natur fenomen.
Det sies også ,at de er målsøkende .
AdsBot [Google]
Jeg vokste opp et sted der kulelyn var et kjent fenomen. De viste seg gjerne langs strømledninger eller langs landeveien. Oftest så vi at de gikk i rett linje, for så å skifte retning, og rase videre i rett linje.
Som barn så jeg ofte for meg hvordan lynet endret retning og gjennomboret meg.. men klarte likevel ikke å la være å holde meg unna for å observere dem. Et fascinerende fenomen, som det fortsatt ikke finnes en vitenskapelig forklaring på.
Noen forskere mener at det består av glødende plasma som blir holdt sammen av et magnetfelt. Andre at partikler fra jorden blir kastet opp fra jorden ved lynnedslag. Men de lærde strides.
Så inntil videre, er dette et uidentifisert flyvende objekt ~ altsa en UFO

GjenopprettetMedlem
Har også sett kulelyn danse etter kraftledningene, et spesielt syn.