Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Kom plutselig over denne artikkelen her...skulle egentlig inn på en annen side!  :lol:

Det har vært debatert om adhd/indigo/stjernebarna. Og det har vært debatert om *nyere tider*

Så...hva mener dere om denne artikkelen?

Å nå spør jeg flere av deres sider....

Den kritiske...
Den søkende...
Den frimodige...

siden i dere....

Ups....her kommer det jeg glemte å ta med!

http://www.altnett.no/Arkiv/3834 
Anonymous
Har det ikke noe med at disse indigobarna som fødes inn i vår tid bare har tre chakaraer...Eller noe slikt..
tror øret mitt har fått noe med seg det over en kopp kaffe en plass...
GjenopprettetMedlem
De snakker mye om lysenergi,lysmenesker,osv.

jeg skal si dere ,at jeg ser enrgier og ånder hverdag og energien er ikke alltid lys.
Den er av forskjellige farger og ved å si ,at høy energi er lysenergi og som i den altnett står ,at det kommer en lys energi over jorden og hallelua.
Jeg lurer på om de egentlig ser energien i det hele tatt!
Eller skriver de dette bare kun for ordet "lys".

Som jeg har sagt før : når en har ikke åpenet porter til sin egen verden,så vil man klebbe seg fast til forskjellige vakre teorier og det er fordi sjelen ønsker å komme ut .

man kan selfølgelig tro på alle indigo,maia,lysmennesker,men kun tro.
Vite kan man kun egene verdener ,fordi en har vært der og har sett ,følt på ordentlig og ikke innbilsk.
GjenopprettetMedlem
Det finnes visst til og med noen som kaller seg lys-sjamaner...  :exclaim:

Akkurat på det punktet er jeg enig med Dimi. Verden består ikke bare av lys.
Mørket må til for at det skal kunne bli balanse.
Og så farger  :biggrin:

Kanskje så mange er så opptatt av lyset fordi de opplever så mye mørke rundt seg, og ikke minst i seg?
GjenopprettetMedlem
Det finnes visst til og med noen som kaller seg lys-sjamaner... 

:lol: Sant så sant!

Men er nå i triggermodellen...dvs...jeg er ute etter en skikkelig god debatt!  :badgrin:

Sett at dette ikke er ment som individuelt...men universiellt! Da mener jeg...

jorden vår har ligget i ett mørke i flere tusen år! Med trakasering av annerledeshet, hvor mange har måtte bøte med livet!  :exclaim:

Sett at det er slik det er ment....at vi (jorden med all befolkning)....hva suttern skal jeg kalle det...hmmm....

ahhh....jordens mørke....har kommet til et endepunkt snart. Og at nå er tiden snart inne for *lysere tider*

Selvsagt må hvert enkelt individ møte mørket, jobbe seg ut av sitt eget mørke før det kan møte lyset....å forstå balansen i det! Man kan ikke forvente at lyset skal oppheve mørket...i den grad at man slipper å *gå i kjelleren*

OG at det er her vi får hjelp...av noen som skal få *jorden`s befolkning til å våkne*...slik at de tørr jobbe med mørket....så de skal bli klar for å møte lyset?

Hihi....Silvaiskikkeligtankemodustriggerhjørnetogsattpåspissenforgoddiskusjon! Foråskaperomfornyetankerogideer!

:w00t:
GjenopprettetMedlem
Nå er ikke de tankene dine så fremmede føler jeg...

Du har nok rett i at siden mørk og tung energi lenge har ligget som ett klamt tåketeppe over det aller meste av menneskeheten, skaper dette utslag som f eks sykdommer og skavanker, både på det fysiske og det psykiske planet...og på det åndelige.

Noen av de verste greiene som følger med i dette, er vold, krig, undertrykkelse.

Men etter hvert som pendelen slår for langt ut til ene siden, griper universets og Moder Jords lover inn og styrer det hele tilbake mot senter og mer balanse.
For å kunne utføre denne "balansekunsten" trengs det noen som spiller på lag med de kreftene som settes i gang. Hva man så kaller disse menneskene, er i grunnen ikke så vesentlig. Men det som er vesentlig, slik jeg ser det, er at de blir gjenkjent og anerkjent som de kreative og skapende potensialende de er!

Jeg tror også at et annet produkt av det skifte i balansen mellom lys og mørke som vi er i nå, er situasjonen på verdensbasis i dag, med utstrakt bruk av makt. De som sitter med makt senser jo, bevisst eller underbevisst, at det forgår "noe" på grasrotplanet. De kjemper en innbitt kamp for å beholde sine posisjoner. De ruster opp, rasler med sabler...og når de føler utryggheten og frykten riste i grunnvollene deres, langer de ut der de kan for å holde flest mulig mennesker nede.
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Kanskje så mange er så opptatt av lyset fordi de opplever så mye mørke rundt seg, og ikke minst i seg?

Kanskje litt off-topic, men denne setningen tente et lys i meg.  :idea:

Balansen som alltid er der, eller må være der, på et eller annet plan.
Hvis en kan romme så mye mørke i seg (som depresjon bl.a.),
er det muligens fordi ens sjel har tilsvarende mye lys.
Vanskelig å sette ord på, men det kommer kanskje.
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Nå er ikke de tankene dine så fremmede føler jeg...

Du har nok rett i at siden mørk og tung energi lenge har ligget som ett klamt tåketeppe over det aller meste av menneskeheten, skaper dette utslag som f eks sykdommer og skavanker, både på det fysiske og det psykiske planet...og på det åndelige.

Noen av de verste greiene som følger med i dette, er vold, krig, undertrykkelse.

Men etter hvert som pendelen slår for langt ut til ene siden, griper universets og Moder Jords lover inn og styrer det hele tilbake mot senter og mer balanse.
For å kunne utføre denne "balansekunsten" trengs det noen som spiller på lag med de kreftene som settes i gang. Hva man så kaller disse menneskene, er i grunnen ikke så vesentlig. Men det som er vesentlig, slik jeg ser det, er at de blir gjenkjent og anerkjent som de kreative og skapende potensialende de er!

Jeg tror også at et annet produkt av det skifte i balansen mellom lys og mørke som vi er i nå, er situasjonen på verdensbasis i dag, med utstrakt bruk av makt. De som sitter med makt senser jo, bevisst eller underbevisst, at det forgår "noe" på grasrotplanet. De kjemper en innbitt kamp for å beholde sine posisjoner. De ruster opp, rasler med sabler...og når de føler utryggheten og frykten riste i grunnvollene deres, langer de ut der de kan for å holde flest mulig mennesker nede.

YESS!!  :w00t:
GjenopprettetMedlem
"Silva":

Kom plutselig over denne artikkelen her...skulle egentlig inn på en annen side!  :lol:
[...]
Å nå spør jeg flere av deres sider....

Den kritiske...
Den søkende...
Den frimodige...

siden i dere....
[...]
http://www.altnett.no/Arkiv/3834 

Jeg har sagt min mening om denne siden minst to ganger tidligere, men kan gjerne gjenta det:

http://sjaman.com/component/option,com_ ... 2#msg73512

http://sjaman.com/component/option,com_ ... 4#msg73514

For øvrig kan legges til, at damen tydeligvis har støtt på problemer, ettersom det er bare forsiden igjen av hennes en gang omfattende hjemmeside, som det henvises til i artikkelen i Alternativt nettverk. Se:

http://www.lysmenneske.no/

Ingen av linkene fungerer, og det er litt skuffende, for jeg skulle svært gjerne tatt for meg hennes utredning om "Høye lysfrekvenser"!
GjenopprettetMedlem
:lol: Passopp....jeg ventet et innslag fra deg! Og jeg forstår godt at du er kritisk til dette...hvilket er helt akseptablet!

Grunnen til at jeg la inn dette var for å leke med noen tanker...som jeg skrev i innlegget. Jeg liker å leke med tanker som: Hvisomatter og dersomatter...for å se om det kommer frem noen ideer og nye måter å tenke på!

Men jeg lurer på en ting! Hvorfor er folk så himla skeptisk til new age...? Hvorfor er ikke det like akseptabelt som f.eks sjamansime (Da tenker jeg her inne)....temaet chakraer, aura, tredje øyet...osv er jo gammelt! Engler, ailens og you name it...alt dette stammer jo fra veldig gammelt av. Lik plantelæren, lik healing, lik troen på åndeverden.

Er det fordi vi kun ser på de som har hatt en ødeleggende effekt på dette? De som prøver å gjøre seg rike på det? De som tror de kan dette og egentlig er bare ute etter status og penger? Glemmer vi å tenke selv...finne svarene selv fordi vi henger opp i de som snakker om lysdelfiner og delfinpiss (hvor nå det kom fra)... :lol:

Det jeg er ute etter! Hvorfor!!

Å ja...jeg trigger....fordi jeg virkelig er nysgjerrig på dette! Hva er forskjellen? Hvorfor kan det ikke være slik at vi møter en ny tid...en lysere tid...når vi kan akseptere andre åndelige ting?

Fordi noen ikke kan dokumetere kilder? Fordi noen har begynt å spre budskapet, men senere stengt innsynet (slik som denne dama, hvor linkene ikke funker)...er det et tegn på at dette er svada?

Tell me why!
GjenopprettetMedlem
Bra Silva!  :eusa_clap:
Veldig gode spørsmål. Stå på!
GjenopprettetMedlem
"Silva":

Men jeg lurer på en ting! Hvorfor er folk så himla skeptisk til new age...? Hvorfor er ikke det like akseptabelt som f.eks sjamansime (Da tenker jeg her inne)....temaet chakraer, aura, tredje øyet...osv er jo gammelt! Engler, ailens og you name it...alt dette stammer jo fra veldig gammelt av. Lik plantelæren, lik healing, lik troen på åndeverden.

Tell me why!

Hmm...tenke, tenke....

:idea: fordi dette er sjamansonen  :w00t:

Helt seriøst, sjamanismen bygger på tradisjoner.
Mye av det man finner i det man kaller New Age, kan neppe påberope seg å ha røtter særlig lenger tilbake enn forrige århundre. Det du nevner Silva, som chakraer og aura og sånn. Ja, det tilhører gamle tradisjoner. Men i vår tid har man plukket litt fra ditt og plukket litt fra datt, og så setter man det sammen til en helt ny greie. Altså new age  :P

Klart, man finner masse spennende og lærerikt i new age. Som jeg har skrevet om før gikk min vei til sjamanismen via det vi kaller new age.

Men når det gjelder sjamanisme handler det altså om tradisjoner. Og Sjamansonen er en nettside og et forum med tema sjamanisme. Her kan man dele erfaringer, diskutere sjamanisme fra forskjellige deler av verden, dele teknikker og metoder.

Sku ha skrevet mer her...men må hente noen unger på SFO.
GjenopprettetMedlem
:idea: fordi dette er sjamansonen  :w00t: 

Helt seriøst, sjamanismen bygger på tradisjoner.
Mye av det man finner i det man kaller New Age, kan neppe påberope seg å ha røtter særlig lenger tilbake enn forrige århundre. Det du nevner Silva, som chakraer og aura og sånn. Ja, det tilhører gamle tradisjoner. Men i vår tid har man plukket litt fra ditt og plukket litt fra datt, og så setter man det sammen til en helt ny greie. Altså new age  :P

:lol: Jeg vet jooooo det daaaaaa!  :lol: At dette er et forum for sjamanisme...og det er slik jeg vil ha det også!  :biggrin:

Men jeg syns det er vannvittig artig å konfrontere sjamansismen med new age begrepet! Fordi jeg er uhelbredelig født nysgjerrig og fordi dette temaet faller litt tungt om foten her inne!  :innocent2:  :P Og fordi jeg elsker å stille spørsmål og få tilbakemeldninger.

Men sånn mer seriøst. Jepp, er helt enig at new age begrepet kan oppfattes som den reneste lapskaus. Og det er litt synd. For det er mange elementer innen new age som er bra.

Jeg mener at det å ha litt innsikt på både chakraer og aura er veldig viktig. Energibaner og hva det nå kalles i de forskjellige miljøer. Det å se mennesket i en helhet.

Men at dette er et forum for sjamanisme er jeg helt inneforstått med...å sjamanismen er altså mitt hjertevalg. Resten er verktøy jeg kan få nytte av og har fått nytte av. Og til dette resten har jeg jo eget forum!  :lol:
GjenopprettetMedlem
ser for meg at økende mengde lys, står for økende mengde bevisstgjøring. Det som er spennende er å se hva som skjer ettersom bevisstheten øker blant folk. Vil en bli i større grad opptatt av å være sann mot seg selv? vil en se at ens natur ikke er kun fysisk, men også har en mer bestandig del? (Kanskje litt vel eplekjekt å si at sannheten ikke er materiell, men ....) Tror at sjelen/ånden vil bli viktigere. De verdiene som tilhører den, framfor de verdiene som gror fram i et materialistisk livssyn (der alt er begrenset).

Etter å ha sett den hjerneprofessorvideoen, slo det meg at det kanskje vil skje en større skiftning mot den høyre hjernehalvdelen og det kunne jo blitt ganske interessant.