Det er ganske ironisk å tenke på, at tråden *Gud og Universet* antagelig hadde utartet seg helt annerledes dersom Rita og jeg ikke hadde gitt ros til P. Jeg har ikke tenkt å terpe på dette...MEN!! Jeg føler for å si i fra når jeg syns noe har gått litt over stokk og stein. Slik som i den tråden.
Det får meg til å undre på hva som ville skjedd dersom vi ikke hadde gitt ros...men heller medhold til det som kom frem...at slike fakta på bordet var et irritasjonsmoment. Da tviler jeg på at tråden hadde utviklet seg slik.
Når det ble motsatt, at jeg ga P ros for en egenskap...ble altså tråden snudd på hodet. Og jeg fikk altså en dose pepper for dette.
Da spør jeg...
Skal jeg finne meg i dette? Trekke meg stille tilbake og be om unnskyldning for at jeg som det ble sagt...som ikke er tilfelle....tok noens parti?
Skal jeg finne meg i...å trekke meg tilbake fordi noen syns jeg skal gjøre det?
Skal jeg finne meg i...at jeg får tilbakemeldninger som tyder på at *helt til jeg svarte i tråden*...var det bra stemning?
NEI!! Det finner jeg meg ikke i! I den grad at jeg sier i fra om hva jeg mener om det...
I mange år har jeg nettopp gjort disse tingene. Holdt kjeft for at andre ikke skulle bli såret. Jeg har trukket meg tilbake for at andre skulle føle det mer fritt frem. Jeg har ofret så mye av meg selv...eller ofret BORT så mye av meg selv i mange år...for at andre har ment at jeg burde det, eller for at de hadde noe viktigere/riktigere å komme med.
I mange år har jeg kjempet en jævlig hard kamp for å klare å stå i min egen kraft...i mine egne meninger...å appåtil tørre å formiddle dem...OG stå for dem!!
Å så møter jeg dette her inne....på sjamansonen!! Hvor jeg trodde det faktisk var takhøyde for diskusjoner. Hvor jeg trodde at andre faktisk takler at noen får litt ros. Jeg blir alltid glad over å se at andre er i stand til å gi andre ros.
Det skaper et positivt bånd...noe godt...en god energi...å kunne gi noen litt ros. Men når noen reagerer negativt på dette...så skaper det en lite hyggelig stemning.
Akkurat nå er jeg ganske pisst over dette. Å da må jeg få blåse ut. Og hver og en for ta det som de vil! For dette er ikke på den enkelte...men generelt!!
For etter mine snart tre år på sonen...vil jeg tro at de fleste her inne vet at jeg egentlig ikke er en opprører...men en som kan bli opprørt over slikt som dette!
Egentlig er jeg ganske snill!