Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Lurer på om det er noen andre som skal til Peru i sommer? Juni/juli 2008
Eller kanskje noen har noen gode reisetips for førstegangsreisende?
Cusco blir nok plassen jeg kommer til å oppholde meg mest, men skal også
være med en/flere guider på turer rundtomkring i juni.
GjenopprettetMedlem
Hei Nightdragon!
Jeg har ingen tips. Vil bare ønske deg en fantastisk tur!
Vennlig hilsen ulvild
GjenopprettetMedlem
Takk for det du ulvild.
Gleder meg enormt, men greier ikke helt å forestille meg hvordan det blir.
Har lest alt jeg har kommet over både her på forumet og andre plasser.
Får ta det som det kommer.

GjenopprettetMedlem
Ja, Nightdragon, det høres så fint ut å reise og bare ta det som det kommer!
Det å lese om det på forhånd, kan jo være nyttig til en viss grad,
men det å oppleve er jo å kjenne seg selv i møtet med det man finner ,
..eller kanskje det som finner en ....
Ha en god kveld....

GjenopprettetMedlem
Jeg vil også bare ønske deg lykke til. Jeg var på en gruppetur for 7 år siden.
Cusco var nesten som å komme hjem. Få med deg Machu Picchu, er min anbefaling.
GjenopprettetMedlem
Takker for det. Kan tenke meg at det føles som å komme hjem ja. Kan vel røpe litt av programmet...
http://www.travelperu.no/TRAVELPERU_MIT ... YO2008.pdf
fra nettsida
http://www.travelperu.no/
Og etter dette skal jeg treffe en sjaman i Cusco. Kanskje jeg får litt opplæring, hvem vet...
Men det var den der spansken... ikke lett å bare lære det på en svisj hehe.
GjenopprettetMedlem
Takk for linken. jeg ble litt nostalgisk .... mange av de stedene besøkte vi også.
Spansk, ja, hehe. Jeg tok et kurs i forkant av turen, men det var nytteløst. Heldigvis snakket guidene engelsk, så det gikk bra.
Jeg sier bare; NYT DET.
Er litt spent på hvilken shaman du skal møte, for vi hadde en som guidet oss noen av dagene. Uforglemmelig.
Han hadde den gangen iallefall en vegetarkafe i Cusco. Han heter James Arevalo, eller Mallku.
GjenopprettetMedlem
...Nightdragon...jeg vil anbefale deg å gå inn på hjemmesiden
www.back2nature.no - der kan du sikkert få noen tips...jeg ønsker deg forøvrig en fantastisk reise...skulle gjerne dratt dit nå jeg også...
GjenopprettetMedlem
"Geronimo":
...Nightdragon...jeg vil anbefale deg å gå inn på hjemmesiden www.back2nature.no - der kan du sikkert få noen tips...jeg ønsker deg forøvrig en fantastisk reise...skulle gjerne dratt dit nå jeg også...
Takker så meget. Går jo kanskje an å melde seg på enda da.
"bluestorm":
Takk for linken. jeg ble litt nostalgisk .... mange av de stedene besøkte vi også.
Spansk, ja, hehe. Jeg tok et kurs i forkant av turen, men det var nytteløst. Heldigvis snakket guidene engelsk, så det gikk bra.
Jeg sier bare; NYT DET. 
Er litt spent på hvilken shaman du skal møte, for vi hadde en som guidet oss noen av dagene. Uforglemmelig.
Han hadde den gangen iallefall en vegetarkafe i Cusco. Han heter James Arevalo, eller Mallku.
Ja, blir engelske guider, så skal nok gå greit det.
Sjamanen heter Toribio tror jeg. Får håpe det blir uforglemmelig ja.

GjenopprettetMedlem
Hvorfor ikke reise med Tre Bjørner - fra Sjamansonen?. Deres reise går i juni.
Gå på forsiden og klikk på Tre Bjørner så får du reise program.
Reiselederne Mari og Lasse er helt fantastiske. Har personlig erfaring med reise til Peru, arrangert gjennom Sjamansonen, meget vellykket.
Lykke til
Elin
GjenopprettetMedlem
Ja, jeg stussa også over at du ikke hadde meldt deg på tre bjørners tur i samme tidsrom, for da er det jo større sannsynlighet for at det er kjente herfra med også!
Ellers vil jeg som Geronimo anbefale back2nature, de er helt fantastiske!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Jeg hadde faktisk meldt meg på den turen med Lasse og Mari,
men det ble for få påmeldte til at det ble noe av. Så den i juni-juli
ble avlyst. Så dette er jo litt av grunnen til at jeg har blitt litt "lost"
og heller får ta ting som det kommer.
Kan jo bli meget spennende å bare ta dag for dag og se hva livet
fører meg til.
Anonymous
Jeg var i Peru i fjor sommer, Iquitos og Cusco.
Skulle egentlig være en gruppetur i regi av tre bjørner, men det var for få påmeldte da også.
Men jeg hadde bestemt meg for å reise uansett og slik ble det. Jeg var så heldig å få "assistanse"
av en av sonemedlemmene som også reiste nedover. Jeg traff ham i Lima og derfra reiste vi
sammen til Iquitos og senere, Cusco. Han hadde vært der nede før og var litt kjent, så det gikk
stort sett knirkefritt.
Ellers er det ikke noe problem å få hjelp underveis. Masse hyggelige og hjelpsomme folk.
Så med en liten antenne ute og en god posjon sunn fornuft, går det bare bra.
Ønsker deg en fantastisk fin tur, du vil ikke angre!
Klem fra Kira!

GjenopprettetMedlem
En liten hilsen fra Puno i Peru.
Etter et kultursjokk forste dagene i Lima har reisa gatt knirkefritt.
Dette landet har jeg sansen for ma jeg si.
Har vert i Lima, Cusco, Madre de Dios (kul jungel bungalow-plass)
og er i Puno nà, naer grensa til Bolivia.

GjenopprettetMedlem
Kjekt å høyra frå dæg du.
Må du finna mange kraftdyr
på din vei

GjenopprettetMedlem
Takke sà mye.
Virker som om kolibrien er med meg, og kanskje ugla ogsà for alt jeg vet.

GjenopprettetMedlem
Hejsan!
Hoppas du har det gott i Peru! Vilken shaman ska du träffa? Jag var själv i Peru för fyra år sedan och sökte shamanvänner. En dag kom en shaman fram till mig vid Sachsawayaman, något sånt...och undrade om jag var intresserad av energier. Han visade mig runt vid ruinerna och lät mig pröva olika stensättningar och förklarade hur de användes av indianerna. Han skulle in i skogarna och gå i flera dagar så vårt korta möte var över efter att han gjorde en healing på mig och berättade om mina energier. Dagen efteråt gick jag runt i Cusco och kom fram till en liten bokhandel. En av böckerna där drog sig till mig och jag kände den ska jag ha. Försäljerskan försökte få mig att köpa en "bättre" men icke icke. När jag slog upp den visade det sig att den var skriven av den shaman som jag träffat dagen innan. Han kallas caski. En annan kul träff var med en "ung" indian "El Puma" som jag red runt med kring ruinerna i cusco. Han bodde nära Sazchawayaman, han visar mera än gärna hur olika offerritualer går till.... Ha en skön resa hur som hellst...och husk på att lyssna om du far till Maccho Piccho där kallar bergsandarna uppe på Waynapicchu på dem de önskar få kontakt med.... :=) ha det gott! P.S jag köpte smycken av kolibris i Cusco

GjenopprettetMedlem
Takk for det Loba, har det fantastisk her. 8)
Er pà vei hjem nà, har vært i Iquitos (Espiritu de Anaconda) (
www.espiritudeanaconda.com - virker ikke for øyeblikket) i ca. 40 dager, og det har vært en stor konferanse pà senteret (
http://www.amazonconvergence.com/ ) som var svært spennende og interessant. Plassen var fantastisk, er omtrent pà gråten nå siden jeg reiser hjem. Men skal nok tilbake igjen. Kan også være greit à kunne litt spansk, så jeg fàr hive meg på kurs snarest. Hehe
Skal nok laste opp noen bilder nàr jeg hjemme i Norge, er litt stress å få det til for øyeblikket. Og Wayna Picchu er besteget og nedsteget på baksiden, tok 4 timer. Fantastisk utsikt. ;D
Var forresten ikke noe problem à komme til Anaconda-senteret uten guide eller tolk, gikk helt supert det. Bestemte meg for å reise dit alene siste dagen før jeg reiste til Peru. Men litt av et kultursjokk da... Anbefaler en tur dit for alle som er interessert i sjamanisme, spesielt hvis ayahuasca høres interessant ut. Minimum 3 uker. Sjamanene som jobber der er helt utrolig dyktige. Først var Adriano pà stedet, og da Kestembetsa kom tilbake fra Østerrike, reiste Adriano bort og Kestembetsa og Ricardo holdt seremoniene, Sonja og Maria var også med noen ganger pluss et par sjamaner til som jeg ikke husker navnet på. Var vel med pà ca. 15-17 seremonier, og aner ikke hvor mye healing jeg har fått, men MYE er det ja. Tar også litt tid før all healing faller på plass, så jeg har nok en spennende tid foran meg.
Kestembetsa gav meg også et Shipibo-navn, Ronin Sani, så jeg kommer til å bruke dette heretter. Aner ikke hva det betyr da...Det ville han ikke si. :lol:
Og til Inger Lise, jeg nevnte navnet ditt til Sonia og sa jeg skulle hilse fra deg, og hun huska deg visst ja. ;D
Å, jeg er så sinnsykt gira, jeg elsker livet, Gud og åndenes verden +++. Har opplevd alt de siste 40 dagene. :respect: :eusa_dance: :eusa_pray: :icon_twisted: :w00t: :P :razz: ayahuasca-->
Gracias Madre Ayahuasca...
edit: fiksa linken
GjenopprettetMedlem
Dette e det spròaste eg har várt med pà
Lost in Lima...
Gikk meg vilt i Lima i gàr. Taxisjàfòren kjòrte meg til et hotell, og jeg gikk ut for à spise og glemte à skrive ned hotell-navnet.
Endte opp med at jeg booka inn pà et annet hotell. Eneste jeg hadde i lommene var pass, penger og et kort med taxi-sjàfòrens telefon-nr, som selvfòlgelig ikke virka. Heldigvis huska jeg posisjonen pà et annet hotell jeg har várt pà, og de hjalp meg à ringe rundt til diverse hotell. Til slutt (morgenen etter) fikk de tak i taxi-sjàfòren, og fikk navnet pà hotellet. Wow for et eventyr. Hehehe...

GjenopprettetMedlem
Hehe...

Etter 15-17 ayahuasca seremonier på raken, ville jeg nok vært ”Lost in space”...

GjenopprettetMedlem
"Shapeshifter":
Hehe...
Etter 15-17 ayahuasca seremonier på raken, ville jeg nok vært ”Lost in space”... 
he-he-he ja,jeg kan tenke meg du hadde shiftet shape så mange ganger du hadde endt opp som Michael Douglas!
GjenopprettetMedlem
Michael Douglas?

I thought the master of shapeshifting was Michael Jackson...?
GjenopprettetMedlem
Michael Jackson WAS the master of shifting shapes
until he too became Dougla-Fied
by Mother Aya.
I dont know,its the combination of plants i guess.
they work together to create a change in the body chemistry
that actually affects facial outlook and charakter
But exactly why so many turn into Michael Douglas
is yet a mystery.some say the plants go to the movies
but i am in a kind of doubt.
However,Mrs Catherina Zeta Jones has never been happier
and is now seen everywhere always intimately surrounded by her loving husband.
In a weekly magazine,she recently confessed to a stunned reporter ,that she had never had a better sexlife than now.
Michael was also there during the interview,and he was all smiles.
He even managed to moonwalk out of the studio,smiling and saluting the american flag.
I tell you,there is someting FISHY about that couple,really uncanny,one might even say.
Rumours has it,that Michael Douglas is the true woodfather of plant shamanism
and is often seen in the bush,either runnig from,or running to somewhere
a ceremony of ayahuasca is prepared for
and many has reported meeting and talking with Sir Michael Douglas
while being offered healing from his loving spirit.
Strange that a man can be in so many places at once
and always in a convincing suit of personality.
one eventually starts to believe that shifting the shape
is an every day thing for some very strange people.
O-Boy!
WELCOME BACK RONIN SANI
Splendid to hear of your experiences in the bush.
Thanks.
god bless yall!
GjenopprettetMedlem
Heisann Ronin sani...det varmer mitt hjerte at du fikk en fantastisk Peru-tur.