Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
psbot [Picsearch]
hei Tasse
Æ e en sånn kjærring med mann,  3 barn, svigerdatter , hus, hytte, bil, båt og snescooter. Jobber 100% på et arbeids senter for psykisk og fysisk utv.h. E aktiv innen lokal og same politikk. E hjelpelærer på Saivo og har egne kurs. Gutta mine spiller fotball og må følges opp med skole arb.
Æ tror noe av min hemmelighet ligger i jobben min. Æ stortrives på jobben, og føler æ har så mye igjen av å være der. Der lærer æ masse nytt hver dag, å føler at æ får overskudd. Da får æ også overskudd til å drive med sjamanismen.
Hverdags sjamanismen trenger ikke være allverden. Man lager seg ritualer, akkurat som å pusse tennene feks.
Æ starter dagen med å takke for en god natt, og ber en bønn til Sahrakka om at dagen må bli god. Når æ dusjer, visualiserer æ at æ renser meg innvendig og utvendig. Æ prøver å alltid se positivt på ting. Æ snakker om sjamanismen når æ kan. Æ healer hvis noen spør. Æ snakker med folk, hvis de har behov. For meg e alt dette en glede å gjøre. Dermed føler æ også at det bare glir inn i livet mitt, og ikke har noe med tid å gjøre i det hele tatt.
Tiden går ikke, den kommer.
(selvfølgelig har man sine tunge stunder, men det må bli i en annen tråd)
GjenopprettetMedlem
"Katonka":

Jeg tror ordet senil betyr gammel og at ordet du lette etter er dement :) Norskundervisningen er såvisst ikke som den var i mine i mine unge dager. 
Tran servert på et koselig kjøkken fra Ikea er forresten veldig sundt. Tungmetaller fra tran er bare en ubevist påstand, jeg mener det er en dekkoperasjon fremsatt av tannleger. Tannreguleringer er nok de egentlige syndebuketter!

Du gamle og vise Katonka.. Noregs sprog har utvekla seg ifrå gamal tid. "Kjerring" betydde "liten mann" i vikingtiden, men har fått en ny betydning og brukes nå om hva det forbindes med. Ordet "viking" oppsto på 1800-tallet og betegner egentlig "en person fra viken", altså Oslofjorden. Nå brukes det imidlertid om barbariske, primitive folk fra hele Skandinavia i perioden 750-1050. "Barbarene" var antagelig en fellesbetegnelse romerne brukte om alle germanske folkeslag.

Når det gjelder tran, les og lær:http://www.fishinghurts.com/HealthConcerns.asp. Det er nok heller du som kommer med litt spesielle påstander.. Men noen synes det er betryggende shoppe møbler på IKEA og drikke tran. Så det skal de få lov til.

Det er selvfølgelig ikke riktig å isolere seg helt fra samfunnet når det er så sykt som det er i dag. Vi har et ansvar for å påvirke det og utvikle det i riktig retning. Jeg er en bekjent av Ingar Aasen og jeg elsker livsstilen hans, f. eks..
GjenopprettetMedlem
Penger er ikke alt, men skal love deg at du kommer ikke langt uten....

Med tiden blir det faktisk godt å ha fast lønn-du får da en større frihet en før, og kan gjøre det du har lyst til.

F.eks være med på kurs, reise etc.

Så er det også veldig hyggelig å kunne kjøpe en datamaskin, noe nytt til barna når det trensg.

Men for all del det er mye sløseri i dagens samfunn.
Og med den kjøpekraften som er i dag er det fare på ferde..

Det er godt å ta egne valg, og det er viktig for fremtiden..
GjenopprettetMedlem
Takk hele gjengen for mange gode vinklinger på dette med tid.

Jeg har jobbet lenge med å få de tingene i livet mit som ikke gir meg noe positivt, ut av livet.
Etter andres mening styrer jeg min hverdag selv nå. Helt og holdent. Noe viktig gikk opp for meg da jeg satt og leste svarene her....... :idea:
Jeg har skjelden tid til Sonen.....jeg prioriterer det ikke, rett og slett. Nå om dagen priorterer jeg urtehagen..der koser jeg meg. Ja, jeg koser meg med å jobbe med healingen og med mann og barn. Vårt bittelillehus i skogen gror derimot igjen p.g.a manglende husarbeidsinteresse og alt for fint vær om dagen. ::) ::) :icon_redface:

Jeg hater å løpe etter busser og andre klokketing! DERFOR synes jeg at dette tar så mye av min tid, ikke fordi det faktisk gjør det.
Jeg hater å måtte ned til bygda å handle........
Jeg hater at andre forventer ting av meg......

Tasse
GjenopprettetMedlem
Æh, manglende husarbeidinteresse og manglende moteinteriørinteresse og generelt sett manglende shoppinginteresse, slikt kjenner jeg meg igjen i. Ikke er det heller typen egenskaper som jeg ønsker å sette høyt. Whææ, det sies at dagens småbarn blir så skånet for vanlige husbakterier at de lettere kan pådra seg allergier og svekket immunforsvar. He he, mine barn har ikke minste grann svekkelse på immunforsvarene sine, he he. Ei heller allergier (noe som mest er et lykketreff, siden begge foreldre røkte mye i den tida).

Ang forventninger - jeg er tvert i mot skremt over det kanskje å oppleve hvordan det føles--dersom jeg skulle komme dit at ingen ventet noen verdens ting av meg. For meg ville det mest føles som å bli umyndiggjort om ingen regnet med at de kunne vente noe, ikke an gang at jeg holdt avtaler eller løfter. Joda, jeg har nok lyst til selv å bestemme mine mål med livet. Ellers, jeg higer etter å oppfylle mine biter innen det menneskefelleskapet /medborgere trenger. For meg har jeg kjempemye bruk for det at andre vet at de kan regne med meg. At jeg kan være til nytte.
O, tenk det å duge til det jeg ønsker å framstå som...
For en lykke om andre kan våge å vente en rimelig mengde av meg!
Anonymous
:lol: høres kjent ut  :biggrin:

man har tid til det man vil heter det
fylles best med slikt som gir en masse gleder og energi
skjønt iblant må en gjøre slikt som husarbeid og andre
mindre morsomme syssler   :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Ja det er så godt å bruke tiden sin på noe man liker og kan hente enorm og kraftfull energi av!

Med tanke på vasking, så er vel ikke det helt min greie heller. Men det er noe som er i endring. For i de siste månedene så har jeg sagt til meg selv "jeg renser i mitt mentale sinn" hver gang jeg vasker. Om jeg tar ut søppelen "jeg kaster ut all søppel som jeg har igjen i livet mitt"(denne har vært i bruk mye den nærmeste tiden :biggrin: )
Universet elsker symbolske handlinger, og dette har vært noe som virkelig har hjulpet meg i hverdagen. Syns det er så flott at denne vaskingen faktisk kommer til nytte :biggrin: