Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Den siste tiden, etter at jeg har blitt tryggere på meg selv og på det jeg står for, og tør stikke nesa mi frem så har jeg oftere og oftere opplevd at mennesker i samme "bransje" er direkte ufine... stadig kommer det små stikk... Du må ikke tro du er noe! Jo, jeg tror jeg er noe.. jeg er nemlig MEG, med mine kunnskaper og erfaringer og med det høyeste ønske om å kunne bruke mine evner til å hjelpe andre.
Så opplever man da, i den alternative "bransjen" misunnelse og jævelskap... baksnakking, nedrakking av eget syn på saker, arroganse osv... Og da undrer jeg... når man da oppfører seg som enkelte jeg har opplevd, kan man da påberope seg å være lysarbeider, healer, sjaman what ever med en sånn oppførsel... Hvordan kan man være i stand til å gi noe positivt til andre mennesker når man har en oppførsel som man egentlig burde skamme seg over??
Synspunkter noen??
GjenopprettetMedlem
Hei Monagh.
Jeg tenker at i de alternative bevegelser finnes mange troll,som ikke helt skjønner hvorfor de er troll og hvorfor de driver med alternative bevegelser.
Men de er der,for også de blir dradd mot lyset og en høyere bevissthet,når de er ferdige med å lage kvalm å dævelskap rundt seg.
Samme fenomen kan sees innen skolevesenet og sosial kontor
der havner det også troll som må gå i lære
hos mennesker de er satt til å styre over.
Trollet ser ikke seg selv
men aner en trolsk verden
der ute det vil erobre
og i erobrings prosessen
finner det seg selv
og kan vandre videre
som lys arbeider
med innsikt.
GjenopprettetMedlem
Kan ligge mye i det du sier kretel.
Men så har du alle de som ikke tror på en jævla dritt, og er syke på alle områder, og rakker ned på alle behandlingsformer.
Spiser piller fra legen i hundre og spiser svinekjøtt i store mengder, rødt kjøtt, sukker, enorme mengder salt, eller generell usunn mat.
Og sier alle healere er noen jævla svindlere. Og har holdt på sånn i 40+ år, er alltid høyest røsta i diskusjoner osv...
Hvilken fremtid har de? Hvordan skal vi forholde oss til dem?
GjenopprettetMedlem
Takk for begrepet, tele... :biggrin: Troll var et fint begrep for egoet...
Når de kjenner andres kraft er ”renere” enn seg selv, blir de redde... Så de må dra ned andre for selv å kjenne seg ”større”.
Dette er kjennemerker for at de lar egoet ta overhånd. Altså har de masse å jobbe med... før de blir ”egotrollene” bevisste
og kan kalle seg lysarbeider, healere eller sjaman.
Ved å ta sånn oppførsel personlig, styrkes bare ens eget ”egotroll”. Ved å se det for hva det er, og ikke ta det til seg, styrkes ditt høyere selv.

GjenopprettetMedlem
Kjempefine synspunkter dere kommer med... og ja, sjelevenn.. man må jobbe for at man ikke tar sånt personlig... jeg merker at jeg sliter litt med det enda.. er ikke helt trygg nok på meg selv enda til å bare la det passere. Men har blitt flinkere
Men klart det kan kjennes sårende, når noen rakker ned på mitt syn og det jeg står for og som "misforstår" meg med vilje.... Men så prøver jeg også å tenke på noe en klok venninne sa engang. At det man sender ut, det får man 7 ganger tilbake....
GjenopprettetMedlem
Hei Monagh.
Jeg tror det er litt slik at når du viser svakhet, eller tenker negative tanker om disse såkalte "trollene" så gir du de næring.
De formerer seg og vokser...
Hvis du ganske enkelt gir slipp på de og deres meninger, og velger å stole på det som er i deg selv, skal du se at settingen deg og trollene /trollene seg imellom blir bedre.
Tenk gode tanker om de, for i bunn fins kilden også i de.
Takk deg selv for at du tørr å stå i kjærlighet og lys selv når situasjonen virker fryktelig negativ og man aller helst har lyst til å kaste bøtter med ett eller annet gørr ut over de.
Smil.
Transformer mørket i deg til lys,
og tro på at det du gjør skaper en forandring til det beste for alle sammen. DEG og de.
Kanskje en dag skal du se at din værste kritiker blir din beste venn.
Stor klem
Lilly (som også er et troll innimellom, men lærer for hver dag som går

)
GjenopprettetMedlem
Jeg kom til å tenke på et innlegg sjelevenn la inn for en god stund siden....jeg finner det ikke igjen!
Det syns jeg hadde passet bra her.
Det handlet om dette med at noen vil være missunnelig på deg fordi du er god og snill.
Fortsett med å være god og snill.
Husker du det sjelevenn?
GjenopprettetMedlem
Kan det være denne du sikter til, Silva...?
http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,2315.0GjenopprettetMedlem
Jaaaa! :-)
Jeg limer den inn her jeg dersom det er i orden!
Åndens energi.
Andre kan være både urimelige, ulogiske og selvopptatte.
Tilgi dem likevel.
Hvis du er vennlig, er det mange som vil beskylde deg for å ha egoistiske skulte motiver.
Vær vennlig likevel.
Hvis du har suksess, vil du få falske venner og sanne fiender.
Fortsett med suksessen likevel.
Hvis du er ærlig og oppriktig, kan du bli snytt.
Vær ærlig og oppriktig likevel.
Det du har brukt år på å bygge opp, kan andre rive over natten.
Bygg likevel.
Hvis du finner sinnsro og lykke, kan andre bli sjalu.
Vær lykkelig likevel.
Det gode du gjør i dag, kan andre ha glemt i morgen.
Utfør gode gjerninger likevel.
Gi verden det beste du har, og det blir kanskje aldri nok.
Gi verden det beste du har likevel.
I siste instans er alt bare en sak mellom deg og kraften.
Det har aldri vært en sak mellom deg og de andre……………
Fra Wayne W. Dyers bok: Åndens energi.
Dette er noe av det beste jeg har lest, å jeg tenkte på den med en gang da jeg leste denne tråden!
Takk sjelevenn!

GjenopprettetMedlem
Fantastiske ord sjelevenn
Disse ordene skal jeg ta veldig godt vare på.
bellaklem
GjenopprettetMedlem
Jeg liker veldig godt det Lilly skriver for vi har alle noen troll i oss. Ingen er noe bedre enn andre. Og er man så heldig å ha klart å slippe dem fri så er det jo ingen grunn til å være redd for andres Troll. Da er det bare å kaste lys på dem så sprekker de med et lite ynk på en to tre...og da blir de til noen fine feer som heller kan danse litt rundt i sfærene med et smil rundt munnen. Det er trollkunst det.
GjenopprettetMedlem
"UlveMor":
Jeg liker veldig godt det Lilly skriver for vi har alle noen troll i oss. Ingen er noe bedre enn andre. Og er man så heldig å ha klart å slippe dem fri så er det jo ingen grunn til å være redd for andres Troll. Da er det bare å kaste lys på dem så sprekker de med et lite ynk på en to tre...og da blir de til noen fine feer som heller kan danse litt rundt i sfærene med et smil rundt munnen. Det er trollkunst det.
He he...

Du får sagt det du... Trollmor...
GjenopprettetMedlem
Du gikk visst helt inn i rollen din.... Troll Mor...