I går kveld leste jeg om Canaima, som rent bortsett fra at det er et paradisisk sted med rosa strender, palmetrær og mektige fosser som jeg besøkte for mange år siden, også er Pemonindianernes Spirit of Death. Det fant jeg ut i går kveld.
Var det da den jeg møtte nede vannmassene?
Gav slipp og overlevde drukningsdøden.
Nå er jeg målløs, det var jeg forresten i går og, men da var stemmebåndene som ikke ville. I dag er det sinnet mitt.
Hjernebarken, stakkars, er spjæret i alle himmelretninger.
Går det an? Spør mitt rasjonelle jeg
Hjertet mitt holder på med sitt
Jeg liker slett ikke det mitt hjerte holder på med, men viljen min når ikke dit lengre.
Det gjør det hjerter gjør
Elsker
Jeg liker det IKKE
Sier egoet og er livredd
Men det går jo rundt og er livredd for en gammel reptilaktig Ånd på bunnen av en elv i Søramerika, og mest av alt den mulige eksistensen av sånt.
Man er jo rasjonell, erkerasjonell, og en liten, men sterk ateist holder stand der borte i hjørnet.
Man tviholder da ikke i en arkitekt/guds stedfortreder i papirbyggebransjen for ingenting.
Nei, foresten hjørnet eksisterer ikke lengre. Hjernebarken spjæra akkurat der.
Nå vet jeg ikke helt hvor det ble av ateisten, ikke papirguds stedfortreder i byggebransjen heller, for den del.
Åhh, der løper han rundt og prøver å rydde opp i rotet etter Canaimas inntreden i mitt sinn, stakkar.
Det ble mye søl etter den.
Herrejemini, det begynner å likne på kjøkket mitt,
bare at komfyren er byttet ut med en reptilaktig ånd og hver gang stekeovnsdøra åpnes, er egoet livredd for å bli spist av en reptilaktig ånd som... Der forsvant papirbena til ateistgud inn i stekeovnen. Avspist.
Da trenger jeg ikke lure mer på hva vi skal ha til middag med egendyrkede poteter til.
Innimellom dundrer det kullsvart ”er” fylt med enorm kraft inn fra gudene vet hvor. Stekeovnen, tror jeg.
Som iselvsamme sekund forvandlet seg til mitt hjerte.
Jaja, det er vel ikke uten grunn at stekeovn og hjerte staves nesten likt på engelsk. Akkurat som om det har noe med saken å gjøre.
For det har det jo ikke.
Her er linken til hovedretten til dette sammensuriumet av en dessert, om noen har lyst til å smake.
http://sjaman.com/component/option,com_smf/Itemid,113/topic,9959.0