Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hi there all,
I believe it is possible to transfer part of one´s soul to another soul. I think many parents do this by educating their children and by sharing experiences.
What do you think of soul transfer?
Peace and love to you.
GjenopprettetMedlem
Ja, det der tror jeg også skjer i stor grad. Og desverre sjelden til det virkelig holdbare gode, kan se ut som. Jeg tror at en ny sjel på jord har i seg sine egne potensialer for liv. Gud/myseriet/kjærligheten/altet er klok nok til å sørge for det

Foreldrenes fremste oppgave er å se dette, å gi det rom nok til å vokse i. Å overføre karma, uoppgjorte sjelsbiter, arvesynden osv viderefører smerten.
De aller fleste i dag blir ikke fremelsket på en slik måte. Foreldre overfører sine biter, og de sørger for at ens egne opprinnelige godbiter fyker ut i sfærene. AVVISNING av den man virkelig er.
Tenk om vi har lurt oss selv til å tro at en ny sjel som kommer inn må og skal ta over det vi selv ikke står i frihet fra. Hva om en tro på karma og arvesynd gir oss en unskyldning over å ikke selv ta ansvar fra å la være med å videreføre? Det er fult mulig. En slik løgn har i så fall ført til MYE vondt. Jeg mener ikke at det må være som dette heller, men at dette kan være et viktig perspektiv å se på, være klar over....noe som kan sette en litt mer fri hele karmahjulet.
Hva som er positivt eller negativt i en sjelsoverføring kan man ikke egentlig vite. Foreldre mener alltid at det de overfører er av det gode. Hvis man har en formening om å overføre kun det som er av det gode, så har man allikevel overført noe som ikke er den andre, i sin rene form. Jeg tror det er bedre å holde rom av åpenhet og tillitt, å tillatte det høyeste å selv få tas i mot av en annen av seg selv....når den ønsker det.
Jeg tror mye av den gurudyrkelse som skjer er en forlengelse av dette. En person som gir sin tillitt til en guru, som står åpen mot denne, som projiserer den ubetingede kjærlighet mot denne, kan bli forledet av noe som ikke egentlig er holdbart i dens liv og hverdag. Hvis guruen responderer på elevens opplevelse av mangler, mindreverd, ufullstendighet osv, så opprettholdes dens sådanhet. Hvis guruen derimot kun er den universelle kjærlighet i sitt vesen og tillater kun det samme å få bli til virkelighet i eleven....da tror jeg ikke det kan bli fare på ferde. Det er ikke tvil om at et barn kun virkelig lærer av det foreldrene gjør, og ikke fra det de sier....så lenge det de sier går på tvers av hva de gjør.
Hvis du ikke tror på karma, som du sier, så vil det å la være med å overføre sjelsbiter (definert som enten postive eller negative) til andre, kunne gjøre at det brytes en evnt karmarekke, denne evige runddans av dualitet og smerte. Jeg ser det slik at sjel og karma henger nøye sammen. Et hakk bakenfor der igjen ligger en slags friere sjelssubstans, en som er mer knyttet opp mot en mer ren ånd. Under Fullmayas flotte seanse her i Norge, på Saivvo, så snakket hennes medhjelper Bhal om de 3 ulike sjelsnivåer. Flere her inne har beskrevet det. Det er dette 3. nivået jeg sikter mot her. Det er på dette nivået vi er friere og nærmere noe evig og holdbart. Noe sterkere, helere og mer kjærlighetsfult. Å drive overføre disse andre bitene oss i mellom i all evighet er for slitsomt. Jeg tror at ved å forsterke dette 3. nivået så vaskes de andre av seg selv gjennom det. De blir bare borte etterhvert rett og slett. De er illusjoner, det som ikke er evig...og derfor noe å ikke gi næring og satse noe mer på.
Vil gjerne fortelle det fineste som skjedde meg fra det Fullmayatreffet: Da jeg skulle dra hjemover på kvelden fulgte hennes medhjelper Bahl meg ut. Vi stod en liten stund og tok farvel. Ønsker hverandre og våre land seg i mellom alt godt. Jeg kan knapt beskrive hvilket vakkert rom som ble holdt mellom oss, det bor i meg fremdeles. Men det handler om kjærlighetslyset i meg som han så og som han forholdt seg til....som det mest naturlige i denne verden. Jeg så også hans. Og det møtet handlet ingenting om at han er noe mer enn meg eller jeg enn han. Det handlet om total gjensidighet......slik den største sannhet er, i mine øyne. Som sagt......slike øyeblikk er evige. Det var ingen overføring, det var en åpning av det som for meg er den optimale sannhet.
Hail the Goer

GjenopprettetMedlem
I have come to know the phenomena of merging with spirits
from people to plants and animals.
I have many experiences of my plants,merging or transfering their spirit with mine
and realize by discovery that there is a subtle communication going on
where spirit feeds spirit and helps maintain a healthy and happy balance
without our instant reckognition thereof.
The same thing happens when i feed the birds on a frosty morning close by the house
i can feel their joy in finding food,and they probably think i look funny too,like a big bird man with no feathers.
Birds i tell you,have a true sense of comedy.
I have actually started to hear birds laugh,when they see me coming,and that brings a good feeling to my face.
Good morning cofee to you all
GjenopprettetMedlem
Hi there,
I agree with you whitewolf that one should try to let each soul be free and not try to influence one´s children with everything that one believe in.
Thanks teleterkji for sharing you experiences with the nature. You are mentioning "balance" in your text, and I have been thinking alot about this word lately. I know what you mean but have a hard time to explain to souls what we mean with balance. Do you have a good way of explaining what we are talking about when we are using this word?
Peace and love to you both.