Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Var en tur på Notodden i forbindelse med noe jobbing, og søstra til hun jeg bodde hos går i lære som tatovør. Har tromma for henne på avstand tidligere, og hun har både hørt og kjent meg mens jeg har holdt på. Visste jeg skulle ha en tatovering med en variant av symbolet for sjamanen med tromme, men noe mer enn det har jeg ikke visst. Har tenkt på å ta en slik tatovering i et par år, men til nå ikke funnet noen som var villig til å gjøre noe slikt, eller åpen nok til å forstå hva jeg ville. Visste at jeg ville ha en tatovering av denne dama, før jeg hadde sett tegning av noe hun hadde laget. Så satt jeg der på besøk, og tanken slo meg at nå var tiden inne.. Så jeg sa i grove trekk hva jeg ville ha, og at hvis hun fikk inn noe mer som skulle være på den så stolte jeg på at det ble riktig. Morgenen etter kom det en sms fra henne at hun hadde hatt en drøm der hun fikk utdelt en stein med noen symboler på. Denne fikk hun beskjed om å gi til meg Så hun tegnet opp etter hukommelsen, og dette ble resultatet.
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs254.snc1/10129_157527849947_669004947_3611437_4663467_n.jpg
Selv om det var litt vondt å ta enkelte plasser bak på skuldra, så satt jeg det meste av tida med gåsehud mens hun laget den.. Hun nevnte også at hun kjente krafta i den. Bare det at den ser ut til å ha grodd på rekordtid viser meg at det hele bare er så innmari riktig. Så nå har jeg altså fått min femte tatovering
GjenopprettetMedlem
<t>Jeg syns den er fantastisk!
Gratulerer!</t>
GjenopprettetMedlem
Utrolig bra!
En fantastisk historie..
Jeg tatoverte det samiske tegnet for hexedoktor/trollmann på et tidspunkt -
på ankelen - kjente ingen "smerte" og den grodde på rekordfart.
Gratulerer Viljesterk..
GjenopprettetMedlem
<t>Vil prøve å fortelle hvad din tatovering forteller/viser meg.
Tatoveringen er som en tromme og som et bilde av verden/verdene.
tatoveringen har trommens form.
IIII er som trommens lyd når den brukes og som hjertets slag.
De tre verdene er tilstede.
Menneskenes (jorden) - mennesket med trommen
Hjelpernes (forfedreånder og dyrehjelpere) - fuglen og skildpadden
Skaperens, den gudommelige kjærlighetens - øyet i triangeln, treeingheten og altet (sirkelen)
Med hjelp av trommingen (IIII) får mennesket kontakt med dyrehjelperne, dyrehjelperne kan også formiddle kontakten til altet.
Men..
Bildet viser også vi alle hører sammen.
Vi har alle kontakt med hverandre.
Vi mennesker har direkte kontakt med skaperen, den gudommelige kjærligheten, for den kontakten trengs ikke trommen og trommingen.
Hjelperne har både direkte kontakt og tromme/pulse kontakt med hverandre.
Kan det være sånn tro?
Som sagt et fantastiskt bilde. :respect: :respect: :respect:
Håper jeg klarte å formiddle hvad det fortalte meg.
gunilla</t>
GjenopprettetMedlem
Gunilla, det var ikke så langt unna hva den fortalte meg den tatoveringen. Samtidig så har den også en annen, og veldig personlig mening. Så den har i grunnen alt i seg, samt at den er veldig MEG Damen med tromma er nemlig undertegnede, kunne ikke ha et mannlig symbol for meg selv, på tross av at jeg ser at jeg har både det kvinnelige og mannlige i meg. Samtidig så ser man at hele symbolet også danner en kvinnekropp. Ergo også kvinnekraft, noe jeg trenger å bli minnet på iblant. I alle fall en tatovering som sier noe, og også en som man ikke ser overalt.
Andre som vil kommentere? Synes det er så spennende at vi kan se så vidt forskjellige ting i den!