Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jag hade en sån fin upplevelse här om dagen. Jag var trött och hade sovit lite den natten, så det var liksom så där grumligt och flimmrigt i sinnet. Jag gick ut för å få lite frisk luft och det var en sån där alldeles lugn och stilla vinterdag. En fågel - skata - kom och flög och kraxade, det spratt tilll av liv, passerade mig och satte sig i ett träd en liten bit bort. Jag förnam att det var något speciellt med denna fågel, stannade upp och följde den med blicken. När jag såg mot den där den satt, såg jag ett blått ljus komma från himlen. Det blåa ljuset gick som ett stråk snett ner mot fågeln, som en bred blixt (lyn?) ungefär. I detta blåa ljus satt fågeln och såg rakt mot mig. Den blåa "blixten" lyste upp fågeln och fortsatte ner mot jorden. Detta varade en stund, och jag bara stod och njöt. Jag har haft många shamanska upplevesler, men ej någon sådan. Det jag upplevde, den närvaron som var, är svår att beskriva. Jag smälter detta och har det med mig, det sjunker sakta in i min kropp.
Anonymous
JØSS. For en utrolig vakker opplevelse du hadde

Jeg ble veldig betatt av historien.