Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Online link [Validator]
Mellom jul og nyttår var jeg på besøk hos en kvinnelig venn av meg.
Jeg hadde ikke sett henne på en stund og vi hadde en trivelig middag sammen.
Begge visste at hun var alvorlig syk men ingen av oss sa noe særlig om det.
Da jeg gikk ga vi hverandre en inderlig klem og tok farvell.
To dager etter fikk hun vite at hun hadde lymfekreft og at utgangen var dødelig.
Hun begynte med cellegiftkur og var ikke i noe særlig form.
Så en natt for en måned siden ble jeg vekket av at hun søkte meg.
"La meg få slippe disse smertene. Jeg har så vondt" sa hun. Like virkelig som om hun hadde stått ved sengen min. Jeg gikk i en dimensjon og ba om at hun skulle slippe
smertene og var hos henne da hun døde like etterpå. Gjorde jeg rett i å be?
GjenopprettetMedlem
Hvem er det som kan gi definisjonen på rett eller galt? Det som er viktig, er vel å følge sitt hjerte.. Valget var det henne som tok, du handlet utifra ditt hjerte, din medfølelse. Hvordan man handler i sånne situasjoner vet man aldri før man er midt oppi den. Da handler man utifra sin intuisjon og med kjærlighet.

Og hvis det var feil å be... hvorfor ble bønnen da oppfylt? Jeg ber alltid om hjelp fra Den Store Ånd når jeg healer. Hvis jeg  ikke kunne være sikker på at det som da ble gitt til mine klienter var det de skulle ha.. hvordan kunne jeg da fortsette å stole på Den Store Ånd?

Vi lever alle i pakt med den store plan. Vi fødes, lever og dør. Av og til er det rett å holde fast og ha mot. Andre ganger er det viktig å ha mot til å gi slipp.

Inger Lise
GjenopprettetMedlem
Tror du gjorde det som var naturlig for deg og henne i denne situasjonen. Hun ba om din hjelp, du ga den til henne. Tror det var  en mening med det, at slik skulle det bli.Fordi noen ganger er det en lettelse for å slippe livets smerte...Og du var der for henne, og det visste hun..
med varme hilsener
sandra
GjenopprettetMedlem
For en omtanke Du viser ved å undres slik du her gjør..
Slikt vinner min respekt.
Man kan ikke ta kontroll over andres karma/skjebne på en slik velment måte.
Det man derimot kan gjøre er å gi styrke.
Slik blir veien lettere å gå for Den som skal vandre videre til den andre siden.
Tror Du gav styrke, fred og ro -og at Din Venn vandret videre vel vitende om det Du gav av Deg selv.
GjenopprettetMedlem
Jag hoppas jag har upfattat dig rätt.
Som jag ser det är det aldrig fel att be.
När en ber så ber en.
En ber av kärlek, medkänsla med en annan människa.
När en ber så  lämnar en över till en högre makt.
Jag menar att det att be för en annan människa är bland det finaste en kan göra.
Gunilla
GjenopprettetMedlem
Enig med Deg Gunilla.
Ingenting feil kan gjøres ved å be med gode intensjoner :)
La det positive gro..
GjenopprettetMedlem
Man er livet og dødens rytter på samme tid.
Begge er vill-hester,det krever mot å temme dem.
Jeg tror du er på god vei!
Anonymous
Sikkert ingen lett avgjørelse å ta, men jeg skjønner hun som ba om å få slippe de smertene hun hadde. Jeg skjønner også den tvilen du har om du gjorde det riktige eller at du kanskje kunne ha gjort noe annerledes. Det er sikkert ikke lett å ha slike store krefter i seg som kan være med å påvirke liv og død.
Jeg ba også høyt den gangen min mormor lå for døden at NÅ måtte hun bare slippe taket og dra avsted til den andre siden, for hun fikk lov til det av meg  :eusa_pray:  Noen år før hun døde var hun også på dødens terskel, men da nekta jeg henne å dø; for hun kunne jo ikke forlate meg!!!!! Vel, gamla kom seg på beina igjen morgenen etter og legene skjønte ikke noe som helst  :innocent2:
Jeg har så stor respekt for deg Garvern, at jeg vet at du ikke gjør noe som strider i mot noens prinsipper. Ikke ha tvil om at du gjorde noe "galt", for det var jo hun som søkte deg og ba om hjelp til å bli kvitt smertene.....

Klæm fra mæ  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Eg tenker at på samme måte som ein fødsel er eit mirakel og ei heilag stund, så er også døden det! Det å "få lov" til å være der når d skjer - er så uendeleg stort...

D er knyttet ein veldig smerte til å #bli fødd# eg trur det kan vere det og i høve det å dø.

Eg har veldig mange ganger tenkt av døden kan være helbredelsen vi søker.

Altså, pårørende og ofte den sjuke sjølv, ynskjer og ber om å bli frisk, om å bli helbreda - '
eg trur nokre gonger frisk, ja, bedre ja, men også nokre gongar dø, ja.

Om eg skjønar deg rett: Så var det i bønnen du var nær henne i døden?
Tenk å få dø i fred... Tenk å få dø sammen med noen,

bønnene går opp i et nærliggende rike, og heldige er dei som får erfare at nokon lytar på denne frekvensen:  som du gjorde!

ja, d var visst d eg kom på akkurat no,