Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Vil skrive litt om dette med fysiske reaksjoner på healing og reiser, og vil gjerne høre om det er flere som opplever slikt på samme måte som meg.
Jeg reagerer veldig fysisk på all slags healing, så healingkurs og sånt er en stor påkjenning hvor jeg innimellom lurer på om jeg skal overleve..  :I

Vil fortelle om da jeg var på kurs med Ailo for en del år tilbake.
Første dagen fikk jeg en helt sinnsyk hodepine etter en reise. Jeg klarte ikke holde øynene åpne eller gå rett, - og akkurat da skulle vi ut til lunsj på en kafé.. Tør ikke tenke på hva gjeste der tenkte da de kom leiende med meg inn og plasserte meg ved et bord!  :lol: Så vel helt nedopa ut! De tenkte vel sitt da Ailo kom og romsterte litt i lufta over hodet mitt også, tenker jeg..  :wub: Mens vi satt der begynte smertene å flytte på seg nedover kroppen, og arbeidet seg hele veien ned. En stund var magen helt i kaos og jeg trodde jeg måtte kaste opp, men så flyttet det seg videre nedover bena, og til slutt forsvant det helt ut.

Dagen etter var vi på trommereise i oververdenen for å finne oss en vismann. Der, på toppen av et fjell, traff jeg en medisinmann som ga meg et halsbånd av uglefjær som skulle heale halschakraet mitt. Deretter hoppet jeg utfor fjellet og fløy avgårde, og langt der nede på bakken så jeg Ailo gå, og jeg kasta ned en uglefjær til han.
Nåja, poenget var....:
Da jeg kom tilbake fra reisa begynte jeg å hakke tenner, - og sånn som jeg hakka tenner!! Kjempehardt! Og jeg hadde ingen mulighet til å slutte. Sånn holdt det på i over to timer!  :w00t: Utrolig slitsomt!

Vet ikke helt hvorfor jeg reagerer så voldsomt fysisk, men det er i hvert fall greit å vite at det finnes sånne folk som gjør det  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Empatisk mm.
Du skal kontrollere evnene -ikke omvendt
Ta kontroll!
Ikke værre enn at "du setter ned foten" for det du ikke ønsker.
Si tydelig ifra.
Det er enkelt - det er bare å gjøre det.
Bruk en visualisering -lag det bildet som passer for deg.
Jeg vet, "har vært der".
Kunsten er å "skru" dette av og på ved behov/ønske.
Men først,
med alt man "stenger av",
vær veldig klar på hvor du står nå slik at du kan "finne tilbake".

Frostanfall et sympton når det gjelder å motta en healing, det er ubalanse i energiene, frosten er som regel noe som "slipper", ikke gjør motstand -la det bare slippe:)
Man kan også få det ved å være mellomleddet pga all den gode energien som flyter gjennom når man gir.

Spirituelle oppvåkninger langs ens vei kan også gi smerter der blokkeringer knuses, særlig i ryggraden, visualiser at du kaster dem, du behøver ikke tro engang, det virker.

Håper dette var til litt hjelp/forståelse
GjenopprettetMedlem
Kjempebra at du skriver om dette. For sånne ting er det mange som opplever når de får healing eller er på kurs.

Ting som en jobber med på kurs f eks, kan være med på å sette i gang prosesser og forløse ting. Gamle, tunge energier løses opp og går ut. Dette kjenner man velig godt i kroppen. Det kan arte seg på litt ulike måter, men ofte som kulde der den tunge energien går ut.

Og det samme kan du få etter en "vanlig" healing.

Har selv opplevd å kaste opp på kurs. Og det var ikke mageinnhold som kom ut, men tung, fortettet energi som jeg ikke hadde bruk for. Skikkelig utrensking  :moreevil: :w00t: Det var heftige saker..

Har opplevd mye annet rart også, som en annen gang på Saivo, da alle de andre satt og lo (gudene måtte vite av hva.. :o ). Jeg VAR så trist...tårene rant. Følte meg som DEN party-pooperen, dah.. :lol: Men det var en grunn for min reaksjon (selv om jeg ikke kan husker den nå for alt i verden :razz:  ).
GjenopprettetMedlem
Sier meg enig med IL, et meget intr. tema og -og jo flere vinklinger jo bedre oversikt :)

Hmmm.. glad jeg har en "sterk" mage, hater å kaste opp!!! ( :beer: heh..)
Anonymous
Kan slutter meg til med har opplevd nesten a° kaste opp.
Ma°tte ikke riktig kaste opp, men magenerver / solarplexus krampte seg sammen da energien kom. Har tenkt meg at det var min egen motstander/blokkeringer? Enda jeg vil ikke har den!
For at energien kom var den beste hva kunne hende meg.
Anonymous
Hei :)
Jeg har ikke fått så voldsomme reaksjoner som deg, men jeg kan få hodepine når jeg er på kurs og i ettertid.
Jeg har også følt meg veldig trist som det Inger Lise opplevde. Etter sist kurs helg, har jeg kjent meg rasende :moreevil: det er en veldig vrede som jeg ikke klarer å sette ord på. Tydeligvis noe som skal ut av kroppen.
GjenopprettetMedlem
Når gamle oppfatninger knuses av nye oppvåkninger..
-kan hjernen oppfatte det som en sorg at det gamle forsvinner,
-eller et sinne over å innse noe man tidligere ikke har vært klar for å se i øynene..
Begge deler er sinnets fødsler av nye innsikter med sine smerter.

Sinnet er merkelig..
Faktisk vanlig med en slags sorgreaksjon i de tilfeller som blir kvitt kreft
-fordi det betyr å ta farvel med en del av personligheten - identiteten..
Anonymous
Kloke ord Biernna :wub: Slik kan man se på det.