Tromma startet og ørna hentet meg. Jeg ba den: Ta meg dit hvor de undertrykte følelsene er, som trenger å bringes fram i lyset og transformeres.
Ørna stupte rett ned, inn i jordas indre, i en mørk tunnel. Innerst inne var der spindelvev og edderkopper. Kjenner spinnet på hendene, i ansiktet. Jeg skal bli fortrolig med det. En svær edderkopp dukker opp, den har meg på ryggen sin, jeg ligger på magen. Jeg ber den vise meg hva jeg skal lære. da får den vinger, som fluen, blanke grønne. Flyr ut i rommet. Her ser jeg et enormt spindelvev bre seg ut, sølvaktig skimrende. Ser det som planetsystemets sirkler eller vev. Det er en forbindelse til noe evig, guddommelig.
Så spinnes det rundt meg, og jeg er fanget i nettet, som en flue. Skal jeg spises? Mange spørsmål svirrer i mitt forvirrede hode.
Et ord dukker fram der ute på veven: KJÆRLIGHET.
Dét er det! Nå skjønner jeg! Frykten skal omdannes til kjærlighet. Frykten for edderkoppen symboliserer frykten for kjærligheten, og ved å elske den kan frykten omdannes. Edderkoppens skapende kraft, jeg skal hente den fram fra det mørke i mitt indre, akseptere det og skape med det. Spinne min vev..
I denne oppdagelsen dukker min pelskledde hjelper opp, jeg møter det intense blikket hans, han begynner å smile -
så er reisen over.
Neste reise. Romskipet dukker opp, og det ble åpnet. Min hjelper er der, og mange andre små vesener.
I skipets midte er der en slags lyssøyle. Inni den ser jeg min hjelper, ansiktet skifter, det hele dreier rundt og bilder skifter hele tida. Mange menn, en følelse av å ha vært sammen, kjærlighet. det er mange rundt meg nå, engler. Hjertet vokser, tar imot følelsene. Nå skal jeg inn i søyla, virvler rundt, jeg forvandles, går igjennom mange former. Ser et ansikt utenfor søyla, det er fast. Vet ikke om det er hans eller mitt.
Alt er i sirkler, spiraler, danser rundt - alt, livet, menneskene, til alle tider. Alt henger sammen og er en del av alt.
Kjærligheten er i dette, i omfavnelsen av det hele. Enheten spinner rundt -
Så blir jeg sendt ut gjennom en mørk tunnel med ild i sidene. Langt ut, jeg vet ikke hvor jeg er. Plutselig dukker noe opp foran meg. En portal, et gedigent monument, en vidunderlig, sølvskimrende edderkopp i solid metall.
Så enormt høy og mektig, som om den er selve guddommen, eller portalen til guddommen.
Jeg fylles med ærbødighet for dette utrolig vakre og lysende. Skjønte jeg var kommet til et viktig sted. Her var ingen mennesker eller andre levende skapninger. Ante masse lys og farver, krystallinske former.
Jeg så trekanten, og forskjellige geometriske og andre former og symboler.
Her var formlene for all skapelse! Med ett skjønte jeg det. Her er skapelsen. Alt skapes i krystaller.
Jeg hørte toner, sang, kvinnestemmer -så mange! kosmiske vibrasjoner, - alt steg ut av tromma.
Dype, høye, vidunderlige! Skapelsen skjedde med lyder, toner utifra visse formler. For en åpenbaring!
Menneskets sjeler var skapt som krystaller. Jeg følte min egen, hørte en høy tone over krona, veldig nær.
Så var reisen over, jeg takket og tok farvel.