Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har et spørsmål som sitter i meg etter en nylig reise:
Jeg møtte og hadde selskap/kommunikasjon med en nålevende person under hele reisa,
- vil denne personen ha en form for "bevissthet" av dette møte?
- var denne personen på ei egen reise, og vi møttes slik?
- vil denne personen huske dette slik at vi kan snakke om den felles opplevelsen?
- kom denne personen til meg i form av hjelper?
Jeg lurer og lurer, kan dere hjelpe meg mednoen svar?

Anonymous
Jeg kan jo fundere, men ikke sikkert jeg har rett i det.
Dette kan være en hjelper som låner ansiktet til denne nålevende personen.
Det kan også være at denne nålevende personen var med deg på reisen. Men det er ikke alltid at personen er "bevisst" eller husker dette. Men det "høyere selv" er nok bevisst. Det er bare en måte å finne ut om personen husker, og det er å fortelle om reisen til personen.
Jeg har truffet nålevende personer under reiser, men de er sjelden bevisst om dette, og ikke alltid jeg forteller om det. De kommer med en energi eller forteller meg noe, som jeg trenger der og da.
Jeg og en venn har bevisst tatt en reise i lag samtidig, men uten at vi avtalte på forhånd hvordan vi skulle "møtes".
vi opplevde nesten nøyaktig det samme, og så det samme. Det ga meg troen på at slike "reiser" er ikke bare ens fantasi, men en realitet.
AdsBot [Google]
Jeg hadde en reise i grenseland, der en venninne kom til meg og fortalte noe viktig som hadde skjedd i livet hennes. Jeg ringte henne like etterpå for å sjekke - og det stemte!
GjenopprettetMedlem
"Fønix":
Jeg kan jo fundere, men ikke sikkert jeg har rett i det.
Dette kan være en hjelper som låner ansiktet til denne nålevende personen.
Det "lånte" ansiktet tilhører en sjaman, samt at det også var en tredje person med hele tiden, men denne fikk jeg aldri se, bare hørte.
Gir det no mer mening?
GjenopprettetMedlem
Den tredje person var en av dine hjelpere,som passet på

Anonymous
Jeg tror at du møtte denne sjamanen på reisen. Det er ikke så umulig at han er bevisst på dette,. Sjamaner de vandrer og drar rundt til folk. Uansett vil sikkert personen synes det er hyggelig at du deler denne reisen med ham.
GjenopprettetMedlem
En jeg kjenner opplevde noe liknende, og det var meg han så/kommuniserte med. Men jeg kunne ikke for mitt bare liv erindre noe av det han opplevde... Andre ganger kan den det gjelder være bevisst det som skjer også.
Jeg har også vært på reiser eller i endret bevissthetstilstand der mennesker jeg kjenner har dukket opp og gitt meg råd. De jeg har spurt har ikke hatt noe bevisst minne om dette, men jeg er ikke i tvil om at det var deres høyere selv jeg kommuniserte med.
Dette skyldes nok at vi som oftest bare er til stede i vår dagsbevissthet og i veldig liten grad er oppmerksomme på de høyere eller lavere bevissthetsnivåene og hva som foregår der.
Hvis vi øver oss opp i å være årvåkne på alle bevissthetsplan, vil vi nok lettere kunne være bevisste på det når sånne ting skjer. At noen likevel har den samme opplevelsen som oss om at det er noe som foregår, kan kanskje skyldes at det gjelder noen som vi kjenner godt og som står oss nær, slik at vi er mer tunet inn på hverandres energier eller er mer følsomme for det som skjer i energiene på andre bevissthetsplan og plukker det opp. Eller at de to er på noenlunde samme plass i sin utvikling og derfor får endel sammenfallende opplevelser.
Tror jeg...
GjenopprettetMedlem
Takk for svar alle

Jeg har vært i kontakt med vedkommende og fått svar