Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hvor kommer et krafdyr fra? Hva er det som gjør at akkurat dette dyret er hos meg? Hvem har bestemt hvilke dyr man skal ha? Er det jeg selv, er det Gud, eller er det kanskje dyret selv som finner ut å dukke opp?
Er det noen som har fått svar på disse spørsmålene fra sine dyr?
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
De har bare alltid vært der,så enkelt så uforståelig.

Det er hva de har fortalt meg,når vår tid er kommet,vil vi forstå.

GjenopprettetMedlem
Kraftdyr er agenter for det hellige. De representerer forskjellige frekvenser av energi i oss og når de dukker opp er det alltid fordi de representerer en energi vi trenger mer av, en energi som er i ubalanse.
Grunnen til at dyr kan representere energier i oss er fordi alt er forbundet med alt. Og fordi alt har ett felles utspring som vi kaller Gud, Den Store Ånd eller Det Store Lyset.
Anonymous
Noen av de representerer sider ved deg selv. Egenskaper du har,og som du trenger støtte til å se eller utøve.
Eller for å bidra med medisin og kraft som en tilsynelatende mangler. F.eks mot når en er redd, osv.
Hvalen, f.eks., ville vise meg at jeg også er stor, slik som den. At jeg også har kunnskap, slik som den.
De gir oss det vi trenger der og da.
Dette er nok bare en delvis forklaring, resten lar jeg være en del av de store mysteriet.
Anonymous
"Stridshjelp":
Hvor kommer et krafdyr fra? Hva er det som gjør at akkurat dette dyret er hos meg? Hvem har bestemt hvilke dyr man skal ha?
Jeg har funnet for meg to ma°te:
En ma°te er at det dyr kommer som jeg har en stort hjertekontakt med, som jeg elsker. So har det betemmt hjertet og alt hva er bakom det, over det.
Den annan ma°te er at det dyr kommer jeg er mest redd for. Der har jeg to dyrer........Hva et dyr anga°r har det laert meg mye. Det var det hva jeg trengte. Og derfor kom det igjen og igjen... Na° kommer et annet dyr, jeg lurer pa° hva er meningen med det...
Hilsen fra A.
GjenopprettetMedlem
At kraftdyr er noen vi har bruk for er helt sikkert, enten de er gode eller "farlige". Svarene ligger i oss selv. Vi har alle våre sider,,,

GjenopprettetMedlem
Ja,det har du rett i.Flyt inn med kraftdyret som kommer til deg.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GjenopprettetMedlem
Takk for gode svar.
Noen ganger tror jeg at kraftdyr er en del av meg selv som vises i myteverdene, en arketyp, et symbol på mitt eget, og andre ganger tror jeg som Inger Lise, at de er agenter for det hellige, kommer fra Gud. Men så viser det seg jo at begge deler er det samme, for også jeg er en del av Gud.....
Komplisert å forstå og helt fantastisk!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hadde man forstått alt,så hadde vi jo ikke bruk for sonen.

GjenopprettetMedlem

Jeg liker å tro jeg, at de er sendt til oss fra åndeverden......for å hjelpe oss på både godt og ondt. Det er noe med den der følelsen av å bli passet på , av noen andre enn seg selv...... :wub:
Anonymous
Jeg tenker at vi alle er en del av en oppdelt/fragmentert helhet, og at vi da blir små biter på en måte; noen har den egenskapen, mens noen har litt mer av den andre osv.. Så da, siden alt henger sammen og, så kommer på en måte de som ligner mest en selv nærmest...

vanskelig og forklare hva jeg tenker. Så blir det kanskje slik at samtidig som vi har kraftdyr, så er det både plantetyper, mineraltyper, elementer osv. som vi med våre unike egenskaper har mer til felles med enn andre. For eksempel føler jeg at jeg kjenner meg mer igjen i løvtrær enn i bartrær, og mer i ametyst enn i tigerøye.
Jeg gikk et år på homeopatilinje, og homeopatien sammenligner planters og andre ting fra naturens egenskaper med mennesket både fysisk og psykisk. Det var intresssant og oppdage hva det sto om de forskjellige midlene i forhold til hva jeg føler meg mest tiltrukket av.
Har opplevd at det har kommet et sint dyr til meg da var fullstendig på bærtur i livet, og det skremte meg og fikk meg til å våkne. Kanskje ble det så sterkt fordi jeg hadde beveget meg så langt bort fra det jeg er her for å gjøre. Om det, tenker jeg blant annet at det kanskje er naturen som står på og jobber for å opprettholde balansen, og kanskje er det også mot et mål den fører oss, men om det er et mål, eller evig rundtur er jeg neimen ikke så sikker på.