Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hva når ingenting lengre fungerer?
Spørsmålet er blitt stilt her inne før og det er mange som sliter med dette
innimellom. Hva når du ikke når fram i dine meditasjoner og reiser...du
blir hele tiden avbrutt av trivielle ting...som..."søren,jeg skulle jo poste det brevet idag og nå blir det slik og sånn...". På tur inn i åndenes rike, blafrer plutselig stue-gardinene foran nesa på deg..."huff, jeg skulle hengt opp de andre gardinene istedet...".
Kroppen er helt avslappet, nærmest bevisstløs og du føler et enormt velbehag, men akkurat idet du skal slippe deg utfor stupet..."herrejerremias, no glømte æ å lægge svømmeklean i sekken tel minstemann...".
Du er på tur, men blir hele tiden fokusert på naboen som stikker hodet fram og snakker om det hersens gjerdet som ungene trakker ned hele tida...han popper fram mellom kraftdyr, engler og ånder, på alle mulige steder...i den dypeste jungel og på de høyeste fjell. Blir ikke kvitt ham...så da tar vi en kopp kaffe, en røyk og prøver på nytt.
Rolig, avbalansert og i fokus legger du ivei på en ny reise...bare for å bli avbrutt av ei ytterdør som smeller og...MAMMA no e vi heime, ka vi har tel middag idag?
MIDDAG...?
Anonymous
Ser nå at dette innlegget karnsje skulle værtlagt inn et annet sted.
Men når jeg tenker over det, er det nok rett likevel. For intensjonen min med dette innlegget er å prøve å få fram at alle de tingene som under en meditasjon eller reise, plager vettet av oss og tvinger seg fram, uansett hvor avbalansert og fokusert vi er, antagelig har en mening og betydning. Jeg tror dette er med på å fortelle oss noe...prøver å vende vårt fokus på noe som kan være betydningsfullt og viktig for oss i hverdagen.
Noen som skjønner hvor jeg er hen?
Nutch/CVS [Bot]
Hva med å ta en virkelig beslutning?
?? ja ??
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Vær jordnær og bestemt :wub:
GjenopprettetMedlem
--
Anonymous
Joda, skjønner poenget. Men det jeg vil fram til er...hva med å la det som kommer, komme. La naboen få surre seg ferdig med dette gjerdet...la gardiner, svømmeklær,post og regninger få lov å "fortelle" det de vil. Så kan man jo prøve å tolke dette på et vis. Jeg tenker at de "våkne" tankene våre karnsje forteller oss mer enn vi er klar over.
Vet ikke om dette her høres helt vettig ut, men meningen er å gjøre meditasjonen eller reisen lettere å gjennomføre ved å rett og slett ta tak i trivielle og hverdagslige problemer underveis og bearbeide dem mens du er i"medi-modus".

Vidda??? Nei,ikke denne gangen (alt for kaldt der nå...)! ::)
GjenopprettetMedlem
Jo mer sånne hverdagslige problemer dukker opp, jo viktigere er det å ta tak i det tror jeg. Jeg pleier ofte å gjøre status i "medi-modus" for jo mer jeg kjemper mot, jo mer plagsomt blir det... :o
GjenopprettetMedlem
Helt enig :exclaim:
Nutch/CVS [Bot]
"Kira":

Men det jeg vil fram til er...hva med å la det som kommer, komme. La naboen osv få lov å "fortelle" det de vil.

Jeg vet ikke helt sikkert kanskje jeg tar feil med min mistanke. Er det kanskje at du ikke vil gi slipp av noe som muligens har verdi?
Når vi gjør et valg med en resolut beslutning må vi samtidig ta avkall på resten. Og så blir resten borte. Å velge betyr å ta avkall på resten. Så: ta en virkelig beslutning.
Lykke til
Gåååja
GjenopprettetMedlem
I Indianske seremonier er det å gi bort noe som er av verdi for deg noe stort :wub:
Anonymous
Mulig det, men med småunger, en travel hverdag og mye å huske på, blir det liksom så fullt oppå loftet av og til. Og da siver det gjerne ut av sprekker og hull i tide og utide.
Jeg synes jeg er flink og hente meg inn og fylle opp tanken når det trengs. Men av og til har man mer å stri med enn vanlig og da kommer disse "ingenting fungerer" periodene.
Sånn er det bare...og heldigvis for det. Vi trenger utfordringer. Det gir en god følelse når
man finner løsninger og får bukt med problemene.
Ha en strålende fin dag alle sammen!!! :biggrin:
GjenopprettetMedlem
:respect: