Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Fikk lyst til å fortelle litt om mitt aller første møte med trommen. For jeg fikk nemlig et aldeles nydelig lydklipp fra Oakman :eusa_clap:. Strevde litt med å gjøre det om til mp3- fil for å få lagt det inn på spilleren, men alt går bare man vil det nok.

Så var tiden kommet for å prøve, og jeg dempet lyset i stua, la meg ned på sofaen og skrudde spent på mp3-spilleren. Dessverre er det ikke så veldig god lyd på den spilleren, så all bakgrunnsstøy kommer gjennom. Men etter en stund befant jeg meg i en furuskog. Jeg gikk oppover en sti, til jeg kom til en stor stein i en lysning. Der fikk jeg beskjed om å sette meg ned å vente. Etter å ha ventet en liten stund og sugd til meg inntrykkene fra naturen, blir jeg møtt av tre venner. Den ene er en mannlig sjaman, indiansk opprinnelse. Han har en beskjed til meg, sa han. Så sa han at jeg trengte ikke tvile noe mer, for (sitat) du er en av oss. Jeg skulle bare finne frem til de svarene som lå inni meg selv, og søke kunnskap der den var å finne. Sjamanen hadde også med seg sine venner brunbjørnen og ørna. Bjørnen minnet meg på om at det nå var på tide å hvile, for å få nye krefter. Han viste meg hiet sitt, følte meg så beæret over at han ville vise meg hjemmet sitt :wub:

Ørnen ville ha meg med på en liten flyvetur. Under turen fortalte den meg at jeg måtte åpne meg mer opp for inntrykk, og ikke være redd. Du er sterk, og kommer alltid til å være det, og vær trygg på at vi er her for å hjelpe deg.

Så brått var musikklippet slutt, og jeg ble "revet" tilbake til den "normale" tilværelsen. Hva jeg fikk ut av det, untatt en kjempefin reise? Jo da, det har skjedd ting på det åndelige planet som gjør meg redd, samtidig som jeg har blitt sterkere av det. Jeg er ikke redd for et vanlig hjemsøkt hus, for de aller fleste ånder er faktisk snille. Uten å "drite" meg ut her, for den eneste erfaringen jeg har med sjamanisme, er det jeg har lest her inne på forumet. Er veldig opptatt av healing, og varierer med ulike teknikker, alt etter hva den jeg healer har behov for. Føler på meg hva som trengs. Har dog veldig lyst til å lære sjamanens metode(r), som jeg forstår er ekstra kraftfull. Har prøvd Ailo`s metode som står på forsiden, for å forsøke å bremse utviklingen av MS hos en venninne. Hun fikk tilbake følelsen i foten etter det.

Vel, nok skravling. Føl dere fri til å kommentere, jeg trenger å lære!
GjenopprettetMedlem
prøv deg fram til du finner din måte å gjøre det på :respect:
GjenopprettetMedlem
"ørnen":

prøv deg fram til du finner din måte å gjøre det på :respect:

Takker for den, det er akkurat det jeg forsøker å gjøre. Det å ikke svelge alt rått, men vurdere det som er riktig for en selv. Uten å kritisere andre for deres metoder av den grunn. Men jeg trenger lærdom da. For å kunne velge sin egen vei, må man jo vite alternativene. ;D
Anonymous
Du har hatt en fantastisk flott trommereise og du må for all del ikke tenke at du på noen måter "driter deg ut". Du skriver at du ikke har noen erfaring...erfaringen ligger i deg...det synes for meg tydelig...karnsje fra langt tilbake. Det er bare å hente det fram og så fylle opp med nye erfaringer underveis. Du er godt igang...så lykke til videre!
GjenopprettetMedlem
Synes det virker som du er godt i gang og det viktigste er at du fortsetter å gjøre det på din måte  :wub:

Men hvordan fikk du gjort om trommereisen til mp3 ??
Vil så gjerne ha den inn på mobilen min  :wub:
GjenopprettetMedlem
Måtte først brenne den på en CD, for så å rippe den til mp3 vha Windows mediaplayer. Tungvint ja, men etter noen forsøk fungerte det faktisk. (OG så har jeg backup hvis maskina her skulle krasje..) Hvis du har et program som heter Audiograbber, skulle det være enklere.

Dere snakker om erfaring. Jo da, har vært vant med å meditere ute i naturen siden jeg var rundt omkring 5 år gammel, bodde i et hus med utsikt til en fjord, midt inne i et dalsøkk, og hadde skog rundt meg på alle kanter. Trengte ikke gå 50 meter fra huset engang for å komme meg i skogen, så jeg kan trygt si at jeg har vokst opp der. Jeg har også avstamninger fra naturfolk, dog ikke same, men likevel et folk som alltid har hatt sterkt forhold til naturen. Bestefaren min, som jeg forøvrig aldri har møtt, var kjent for å kunne litt av hvert. Den kunnskapen får jeg nå servert i porsjoner etter hvert som jeg kan fordøye det. Det at en bare vet. Men jeg ønsker å lære av dere også. Og husk at kunnskap alene er ikke verdt noe, det er først når den blir brukt i praksis at man kan snakke om verdi. :icon_biggrin:
Anonymous
Hei og for en flott reise du har hatt  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Takker, gav mersmak dette ja. Merket meg dog at inntrykkene var en del sterkere enn ved vanlig meditasjon, samt at det var mer toveiskommunikasjon. Skal sannsynligvis prøve meg igjen i kveld (Les:natt). Det "verste" er jo det at i ettertid har jeg faktisk begynt å prøve meg litt på akvarellmaling, jeg som aldri har hatt sansen for det tidligere. Cluet er å fukte arket, bruke masse fine farger og male "uten mål og mening". Etter hvert ser jeg at landskap og himmel trer fram, legger til et par grantrær og ei sol... Vips har jeg bursdagskort til pappa. Og det som er best av alt, dette er noe jeg gjør sammen med jenta mi på 4 1/2, hun elsker det :wub:

Vet ikke hvor vanlig det er å komme i kontakt med sin kreative side etter en trommereise, men det føles veldig befriende å endelig få til noe ;)
Anonymous
Høres jo helt herlig ut det, jeg er mektig imponert over de som får til å male og tegne.