En serie reiser - Reise 1
Trommen kaller og jeg forsvinner fra Torpet. En stor ørn hilser meg velkommen med utslåtte vinger. Overrasket blir jeg da ørna viker plass for en stor hannløve . Aldri før har en løve møtt meg på mine reiser.
Den kommer rett mot meg og heiser seg opp på bakbeina mens den legger en svær tung labb på hver av mine skuldre.
Den ser meg rett inn i øya før den gaper høyt og sluker meg.
Jeg dras i full fart gjennom et varmt og fuktig mørke som er fullt av insekter og kryp.l
Foran meg nærmer det seg raskt et nett med en ”fantasy” lignende rød edderkopp som gjør seg klar til å fange meg.
Akkurat i det den skal gripe tak i meg kommer den Hvite Dama og fyller meg med stor ro samtidig som mørket svinner og jeg flyr ut i sterkt daglys.
Jeg flyr som en fugl over en lang smal innsjø, med tett vegitasjon/skog skrånende opp på begge sider. I det jeg ser enden på sjøen dukker ordet
OLEKO opp(som om det synges om og om igjen), og jeg havner på ei stor flat lette med lite vegitasjon.
Fremfor meg står en veldig stor neger med pil og bua i henda. Han snur seg mot meg, og rundt halsen bærer han et sort sommerfuglsmykke i blått og sølv. Han ser på meg, åpner munnen og all mulig dritt renner ut av den. Slim, gørr alt mulig. Munnen blir til et voksende stort mørke. Inne i mørket snurrer en medaljong raskt, men sakner farten for så å stanse helt. Medaljongen er svart og hvit med keltisk lignende mønster. I sentrum av medaljongen er et stort tre med masse nakne greiner i ei stor krone. Ut av medaljongen hopper ulven og fører meg tilbake sammen med løven.