Reise 6
Befinner meg på ei strand og lager et stort bål i sanda. Danser rundt bålet til lyden av trommer. 3 ansiktsløse skygger kommer frem og deltar i dansen. De danser alle motsatt veg av meg. Under dansen løftes jeg opp og ser det hele i fugleperspektiv hvor jeg betrakter de 4 danserne. Forflytter meg derfra og ut i vannet hvor ei månestråle skinner klart ned.
Jeg skal opp på strålen men klarer ikke å komme oppå. Forsøker flere ganger, men greier det ikke. Da hører jeg en stemme som sier: ”Kom igjen, du klarer det” (oppfatter det helt klart som Whitecougars stemme)
Kommer meg opp på strålen og transporteres opp til Månen. Går lenge og leiter før jeg finner en tipi. Går inn i den og der inne til venstre sitter ei veldig gammal dame, og hun sier; ”Lær av dine egne feil ikke av andres”. Deretter tar hun fram ei rød mugge, heller noe fra den opp i en kopp sammen med noe pulver. Sender koppen til meg og ber meg drikke. I det jeg drikker fylles jeg med varme og det gløder rundt meg og i meg. Samtidig hører jeg et kor/mange stemmer som synger en rituallignende sang. Jeg faller bakover, svever, en nytelse med denne sangen i bakgrunnen, og er dermed tilbake igjen på Torpet