Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Litt usikker på om dette blir riktig emneplassering, men i så fall er det bare å flytte ...
Kjenner i perioder sterke behov for tilbaketrekking til stille steder, men det er ikke så lett i hektiske hverdager som det jo er flest av for alle. Har alltid hatt et sterkt behov for å være alene i kortere eller lengre stunder, fylle på med kraft gjennom stillheten, for etterpå å kunne være utadvendt og fokusert sammen med familie, venner og i jobbsammenheng.
Så er det vel min løsning på dette, gjennom den stille samtalen ...
Jeg gjør det nok både bevisst og ubevisst - en slags "hurtigretreat", midt i situasjoner hvor jeg trenger helt hverdagslige råd - eller påfyll - så kommer svarene til meg som i en stille samtale hvor jeg spør og får svar...
I situasjoner hvor jeg jobber hektisk har jeg funnet ei luke ... tuner meg inn ... og så er roen der...
Men du verden så deilig det kunne være å forlate både PC, mobiltelefon, kunder og hverdagsmas - gå en tur langt til skogs og nyte roen ... og kanskje trosse forbudet om å tenne ilden som også gir så masse inspirasjon og indre fred ... Her får jeg vel nøye med meg med grua på terassen ... men da kommer jo alle de andre også ... sukk - jeg får nøye meg med den stille samtalen til så lenge ...
Ha en god søndag!
Anonymous
Veldig enig i det du skriver

I går var det nydelig vær her på mine kanter...

Jeg pakket sekken og gikk meg en lang tur i skauen hvor jeg virkelig fant roen og harmonien fra fuglesangen.. en liten klukkende bekk..sommer fugler lekte seg i vårsola.. små lam som koset seg i ny spira gress..Og allle trærne som gav meg energi...
Så fant jeg bjørkekvister til en soplime til en av mine hekser.......
En flott tur som gav meg en god opplevelse...

Mvh
*Skapheksa*
Francis [Bot]
Å jeg kjenner meg SÅÅ godt igjen i det dere skriver!
Jeg har også veldig stort behov for å kunne være alene og finne stillheten både rundt meg og inni meg. For å finne kontakt med meg selv på en måte...
Den beste medisinen er uten tvil å komme seg ut i skogen og bare lukke øynene og nyte naturens egene lyder... meditasjon og balsam for sjelen!

Det er ingen andre plasser enn ute i naturen hvor jeg virkelig føler meg hjemme...
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kariw
Netop det at kunne lukke larm og uro ude, uanset om man er på kontor eller i skoven er vidunderligt dejligt. Den tilstand "Hamonien" hvor den stille samtale /tankerne og roen forenes, kan gøre underværker. Vi bliver ladet op... Så vi kan "face the world" igen...
Hilsen Shamanen

GjenopprettetMedlem
Jeg orker ikke mye påvirkning fra andre for tiden, trenger veldig mye av dette rommet du snakker om. I dag på 17.mai hadde jeg overhode ikke lyst til å feire med enorme menneskemengder, den ene i flottere stas enn den andre, masse ståk og hei og flaggene høyt til værs. Sikkert mange mennesker som finner mye glede i den måten å feire landet på, men for egen del gikk jeg en laaang tur i skogen. Tenke at en bedre måte å feire landet/marken på kunne jeg ikke finne.
Hipp, hipp, hurra

Francis [Bot]
Jeg er også inne i en periode hvor jeg ikke orker påvirkning fra andre... Har liksom blitt veldig mye de siste månedene. Da er det beste å være for seg selv ute i naturen å finne roen og stillheten... å få roe seg ned og tenke/ikke tenke i fred og ro.
Sensis [Crawler]
Jeg skriver dette fra Tyskland et sted. Har värt paa Björnestammens medisnraads-möte. med noen hundre andre. Der startet mitt bidrag i stillheten og endte i stillheten, for naar man er stille, kan man höre, när ens egne tanker er stille, kan man höre naturens tanker, naar man er tom kan man ha plass til mer.
Björnestammen i Tyskland er inspirert av Sun Bear, som noen av dere kan kjenne, han döde i 1992. Men stammen fungerer fortsatt, med store möter, teepeeleir, medsinhjularbeid og mange workshops...en säregen erfaring, som en annen ändelig kultur midt i tysk kristendom...
Mvh Ailo
Yahoo Slurp [Bot]
Hej ailo
Ja det er utroligt som shamanismen bare kan falde ind i alle kulturer i alle lande..... Det er noget af det største...
RUMMELIGHEDEN
Hilsen Shamanen

W3C [Linkcheck]
Vi trenger alle perioder med stillhet og ro slik at nye ting kan få lov å komme frem fra glemselens slør. Dager hvor man kan trekke seg helt tilbake og bare VÆRE....
Sensis [Crawler]
Her er adresser til björnestammen, sjekk dem ut:
www.baerenstamm.de
www.medizinradtreffen.de
Ailo
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Ailo
Spændene link, tak for det.
Hilsen Shamanen

Online link [Validator]
I går kveld var jeg en tur til mitt hellige fjell/ berg som ligger bare ett kvarters gange fra mitt bosted.
Jeg fyrte opp bålet og satte meg og hørte på den massive stillheten rundt meg. Den store roen senket seg
og følelsen av enheten med alt omkring meg kom med stor styrke. Jeg trommet litt og var med ett i en stor sirkel av dansende og trommende folk. Litt etter satt alle stille og bare var i ett med hverandre og med naturen.
Knut
GjenopprettetMedlem
Det så utrolig deilig ut Ailo - skjønner ikke Tysk men bildene sa sikkert mer.
Ulva:
Oss (ensomme) ulver i mellom (og andre :icon_smile:):
Kjenner veldig fort at jeg mister meg selv hvis jeg ikke får nok tid på egen hånd. Tror også at når man jobber med et eller annet innvendig trengs det MYE med tid. Er man sensitiv overfor andres tanker og følelser kan dere være vanskelig å vite hva som er eget og ikke. Skulle gjerne behersket kunsten å skille å skille mellom det.
Lille Ulv
Anonymous
"Lille Ulv":
Det så utrolig deilig ut Ailo - skjønner ikke Tysk men bildene sa sikkert mer.
Ulva:
Oss (ensomme) ulver i mellom (og andre :icon_smile:):
Kjenner veldig fort at jeg mister meg selv hvis jeg ikke får nok tid på egen hånd. Tror også at når man jobber med et eller annet innvendig trengs det MYE med tid. Er man sensitiv overfor andres tanker og følelser kan dere være vanskelig å vite hva som er eget og ikke. Skulle gjerne behersket kunsten å skille å skille mellom det.
Lille Ulv
Hei Lille Ulv, jeg fant en "knapp" for engelsk tekst også!
hilsen kariw
Francis [Bot]
Ulva:
Oss (ensomme) ulver i mellom (og andre icon_smile):
Kjenner veldig fort at jeg mister meg selv hvis jeg ikke får nok tid på egen hånd. Tror også at når man jobber med et eller annet innvendig trengs det MYE med tid. Er man sensitiv overfor andres tanker og følelser kan dere være vanskelig å vite hva som er eget og ikke. Skulle gjerne behersket kunsten å skille å skille mellom det
Ja kjenner meg veldig i gjen i det du sier her. Jeg kjenner også at jeg mister meg selv hvis jeg ikke får nok tid for meg selv. Derfor er det viktig (for meg i allefall) å kunne trekke seg tilbake og oppnå kontakt med meg selv. Er viktig for å kunne fungere... Tror at hvis du setter deg ned og tømmer hodet for alt stress og skvalder, nærmest ikke har noen tanker igjen, så vil du etterhvert finne ut hva som er egene tanker og følelser. Bare lytt til deg selv og ditt indre...
For meg er den aller beste måten å oppnå kontakt med meg selv, å gå ut i naturen, helt alene, bort fra alt som heter støy fra mennesker, mobil, biler osv... kun stillhet og naturens egene lyder... da finner jeg meg selv og får skikkelig kontakt med mitt indre og ikkeminst ro og fred i sjela...
GjenopprettetMedlem
Takk Kariw - dette må jeg se nærmere på.
Ulva

- ja, naturen er nok den beste medisin.
Hilsen Lille Ulv