Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har en opplevelse jeg gjerne vil dele her inne. Deler av opplevelsen ligger allerede på sonen i at jeg skrev noen ord i debatt om Gibsons Mayafilm, og i at det i seg selv satte ting i gang.

tidl skrevet av meg:
Jeg har i reiser sett meg selv på toppen av en SørAmerikans pyramide i imponerende atmosfærer, omgitt av mektig makt. Der stod jeg på toppen som den aller største og modigste helt hvor jeg frivillig lot meg skjæres opp ved hjertet for så å få dette revet ut....i levende live, til ære for Gudene. Som for å bevise min offervillighet og store kjærlighet og tillit til den store ånd. Dette ble her sett på som det største et menneske kunne gjøre....der....den gang. Jeg kjenner fremdeles den enorme sorgen jeg satt igjen med etter den opplevelsen, etter at de uhyggelige smerter var borte....Hvor hjelpesløst, skrudd, groteskt og totalt missforstått det hele føltes! Hva i all verden skulle dette være godt for? En Jesus på korset er jo nesten å foretrekke

Noen timer etter at jeg la inn dette på sonen la jeg meg på sofaen her hjemme for å slappe av og flyte. Mye jobbet i meg og jeg var litt satt ut. Etter en stund kommer en Ulv og henter meg, den drar meg med, sleper meg av gårde, gjennom stua, ut i natur, skog, et lite dalføre og inn i en grotteåpning. Her sitter en vismann….strålende av rolig kjærlighet og uendelig visdom. Han ønsker ikke å kommunisere særlig med ord, kun noen få utveksles, han jobber på energinivå. Det som skjer er at han (og Ulven) healer meg på forskjellige måter og han vil sette tilbake hjertet som jeg offret. ”men jeg har jo et hjerte, er der plass til to” spør jeg han. Det kjennes nemlig ikke ut som at det er plass til noe mer (jeg har de siste 2-3 åra hatt mye smerter, press, stivhet og lignende rundt hjertesenteret). Jeg får vite at dette hjertet som jeg så lenge har lengtet etter, og så lenge nå jobbet med å finne, er det spirituelle hjertet. Jeg forstår, tar i mot og ting skjer. Jeg blir liggende lenge. De pusler med meg begge to, de legger seg hos meg og deler varm kjærlighet med meg. En lettelses glede faller på plass i meg…..ro.

Det var som om dette også fikk påvirkning for den modige (dumme? ) mannen som stod på toppen av pyramiden. Han var en virkelig stor helt, der og da, beundret av alle….jeg kjenner her jeg sitter at jeg ikke trenger å være noen helt lenger. Har slitt meg ut i helte- og offerroller her i livet. Jeg har fridd meg mer fra helterollen og jeg har fått tilbake det spirituelle hjertet. Det er jammen en god sjelebit det.

I kjølevannet av denne opplevelsen kjenner jeg at ringvirkninger begynner å skje på mange plan. Jeg har det plutselig bedre med mange ting etter "operasjonen".

TAKK til alle involverte!  :respect:

UlveMor *spirituelt hjertesmiley*
GjenopprettetMedlem
Så underlig,Ulvemor....
Og så fint! :wub:
GjenopprettetMedlem
                          Det var en skjønn fortelling og opplevelse,med ring-virkninger ja! Inspirerende! :respect:
GjenopprettetMedlem
Det var en sterk historie! Takk for at du deler. :eusa_clap:

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Flott Ulvemor :respect:
Jeg hoooooowwwleeeer for deg
Anonymous
...
Anonymous
Det du forteller rører og ved mitt hjerte, og nå ønsker jeg heller ikke å kommunisere med ord: Jeg hhuuuuuleeer med hoooooowleeeeren og ulven din. Er ulven i reisen det spirituelle barnet ditt, Ulvemor?
GjenopprettetMedlem
Hehe.....Takk Masha!  :wub: At jeg ikke har tenkt tanken før!!!! Det er egentlig helt soleklart. Brikker ramler ned i hodet på meg når jeg ser det slik.

UlveMor
Anonymous
En sterk historie! :w00t:
Det ga meg også noe å tenke på, da jeg har paraleller i min historie. Det spirituelle hjertet - ja. :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg var i sirkel i går og der ble meg fortalt at en årsak til at man den gang ofte valgte å offre hjertet sitt på den måten var at man fra makthavernes hold fikk sikret velstand og ære til familien sin.  det sier meg noe om hva de maktsyke opp igjennom historien har funnet på for å kue vanlige folk. Dette gjøres jo fremdeles. Og det er ikke for å tekke en virkelig Gud....handler vel kun om å trykke på ulike menneskelige mekanismer for å opprettholde egen makt.
GjenopprettetMedlem
Ble revet med her jeg også....flott fortalt  :wub:

I alle tider har *vil-ikke-vite-tallet* av mennesker blitt ofret til gudene på alle mulige slags måter. Å i mange år har jeg spurt meg selv hvorfor? Ville virkelig gudene dette. Krevde de virkelig menneskeliv? Den tanken har alltid vært totalt fremmend for meg, uvirkelig. Jeg har aldri fått meg til å tro at det har vært sant. Og var villig til å fjerne meg fra hele åndeligheta hvis dette var sant. Men i løpet av historien så ser og leser man om maktsyke mennesker. Å det er skremmende. For man kan jo ikke fjerne seg fra menneskeverden, hehe. Ikke uten alvorlige kosekvenser for en selv vaffal. Å det akter man jo ikke.... :wub:
Anonymous
Nydelig, Ulvemor! :wub:
Anonymous
Gratulerer med at du fant det spirituelle hjertet Ulvemor, fantastisk  :icon_biggrin: :wub: