Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Noaidigadzene kaller
roper
utforder oss

de får oss å gå den ensomme veien
alene-veien
veien uten hjelp

meg lurte de
plutselig var veien min
jeg var der uten å ha merket hvordan det gikk til

Ailo utfordrer noaidigadzene
han måler krefter med dem
han bryter håndbak

han skaper sjamansonen

han tror han vinner

det tror jeg og

vi trenger ikke å måle krefter
den tiden er forbi

vi kan gi og ta imot
akkurat det vi gør her

Gunilla
GjenopprettetMedlem
:eusa_clap: :respect:

Jepp!!
Anonymous
Nydelig gunilla! :eusa_clap: :eusa_dance: :wub:
GjenopprettetMedlem
Jepp!  :eusa_clap:

Så det så!
Anonymous
Gunilla, jeg har også hatt diktet om Noaidigadze (og gliset hans ) i tankene i det siste, for jeg forstår det på en annen måte nå enn jeg gjorde først.
Jeg tenkte å skrive en liten kommentar, nå har du skrevet dette her...
Jeg ser alltid  foran meg bildet av en nesten rund, bredt glisende buddhistisk skulptur som sto på hylla hjemme hos mine foreldre. Jeg tror jeg er venner med provokateuren i buddha-vesenet, han har gitt meg noe som jeg har tatt imot. Men ikke alle kampene mine er utkjempet på alle arenaer.
Har jo denne valkyrje-delen i meg, denne andlige krigaren som J.I. Eriksson skildrer så fint. Jeg for min del synes at det går også an å gi og ta imot en kamp på det rette viset..Ikke for ofte..
GjenopprettetMedlem
Herligt,herligt,herligt.Gunilla,Gadzene måper her på kjøkkenet!!
Må Noidus Inspirere deg videre!!
:wub: :respect:
Anonymous
Jeg har stor sans for dine dikt gunilla.  :respect:
GjenopprettetMedlem
:respect: Herlig gunilla
SEO Crawler
Jepp!  :respect:

Jeg satte pannebrasken mot opptil flere hellige steiner i høst. Etter det har jeg ikke kunnet legge meg om kveldene uten å merke all slags usynlig aktivitet (hysj Jesus!!)
  >:(  :eusa_clap:  :eusa_liar: :eusa_liar: :beer: :razz: :innocent2:
Anonymous
:wub: :respect: Flott dikt! Jeg vet ikke hvem noaidigadzene er. Kunne noen forklare eller står det noe annet sted?
GjenopprettetMedlem
Noaidi-gadzene er sjamanens fylgje,eller Kraft-dyr,dei kan vera strenge og kreva at sjaman-lærlingen innretter seg etter de tegn og bud som kommer fra Gadzene,dei jobbar for sjamanens beste,sjølv om ikkje alltid sjamanen kan sjå dette like godt.
Å bli seg bevisst desse hjelparane er sjamanens store arbeid.(svetting). :wub: :respect:
GjenopprettetMedlem
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Anonymous
Takk Teleterkji. Da kjenner jeg jo igjen  :biggrin: