En kveld for ikke så lenge siden , hadde jeg som intensjon og gjøre en reise i mitt indre .
Jeg spurte hva jeg trengte der og da . Hvor skulle jeg reise ?
Jeg skulle reise til underverden .
Ble litt skremt , for mine reiser er som regel til den øvre verden . Det går så lett , og jeg elsker det der.
Bestemte meg for at det var et godt tidspunkt . Jeg liker jo å kaste meg ut i ting , spesiellt hvis jeg er litt skremt

Da er det noe jeg kanskje kan overvinne eller bli modigere på . Det liker jeg godt . Å utfordre mitt mot .
Reisen begynnte med at min enhjørning kom og tok meg med , den lyste vei nedover . Jeg husker jeg stusset litt på at nettopp den kom , for den pleier å bli med til den øvre verden ...men jeg fikk til svar at det var den som måtte komme for at jeg skulle føle at jeg hadde lyset med meg.
Vi dro nedover i jorden , en slags tunnell - den var laaaang . Endelig kom vi til et vann . Det var inne i en grotte , dypt nede i jordens indre . Vannet var mørkt og vakkert . Jeg måtte reise alene derfra . Jeg gikk ut i vannet og dukket under. Jeg svømte nedover , dypere og dypere . Det var så mørkt , men plutselig så jeg en lysning der nede i dypet .
Jeg svømte gjennom lysningen og kom inn i en annen grotte , men der var det helt tørt . Jeg hadde ikke vann rundt meg lenger . Det var som en eventyr skog .Dyp grønn , overgrodd skog . Jeg følte meg fullstendig trygg . Det kom flere dansende alver og andre underjordiske , som jeg aldri har sett før . De danset rundt meg og førte meg til en slags seng av mose og gress , midt i en lysning . Der la jeg meg ned . Disse underjordiske vesenene begynte å heale meg . Det var som om de gikk inn i kroppen min , var i ett med meg .
Jeg har aldri før følt meg så rolig og balansert .
Denne reisen var spesiell . Noe jeg opplevde mer fysisk enn jeg har gjort tidligere .
Jeg måtte spørre , hvor jeg hadde vært ;
" Det var i ditt hjerte "

Da skjønte jeg at det var jo ikke noe å være skremt over alikevel ...