Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Sommerfuglen…

Jeg sitter på stenen ved tjernet og skriver.
Lekende lyder fra smeltende bekker
vekker lysten i meg,
med bristende knopper
på trærne.
Solen varmer.
For hvert åndetak  
fyller jeg hjertet med sol,
mens hakkespettene jobber i det fjerne.

Jeg mediterer over kraftdyr,
”Kan dere vise dere for meg?”
Jeg skvatt til…og åpnet øynene…
En sommerfugl hadde landet
på høyre langfinger.
Kjente gleden strømme…
”Er du ikke litt tidlig ute” spør jeg.
Den krøp ut til fingerspissen,
og trakk seg sammen som et triangel
av vakre farger i orange og brunt.
Der sovnet den visst,
og vi satt der lenge…
”Hva er ditt budskap”, spør jeg.
”Du kan ikke sitte der og sove…
Får ikke skrevet noe…”
Da fløy den opp og rundt i en sirkel
og landet igjen på den samme finger.
Etter å ha sittet å pusse snuten litt fløy den sin vei…..
Men energiene ble igjen.
Nå har jeg sommerfuglen i hjertet og ikke i magen…  :wub:
SEO Crawler
magisk  :wub:
GjenopprettetMedlem
Et deilig øyeblikk  :innocent2:

Elsker sommerfugler  :wub:
Anonymous
Sommerfuglen som kraftdyr?
Ja, hvorfor ikke. Når jeg tenker meg om,
har den jo mange fine egenskaper.
Den sprer grunnlag for nye liv.
Den viser oss skjønnhet.
Den er så sart og tander, men likevel
har den styrke til å overleve røff
behandling av vær og vind.
Livet dens er kort, men meningsfullt. :respect:

En litt mystisk/magisk skapning!  :wub:
Anonymous
Dette var så fint å lese. Jeg er så glad i sommerfuglen. Når den kommer i det virkelige liv, eller i meditasjoner er det alltid et godt tegn. Det er tid for forvandling. Riste av seg det gamle, for å gå inn i det nye.

Sommerfuglen landet på din høyre langfinger. Du skulle ikke tilfeldigvis ha hard hud under langfingeren, rett ved siden av lillefingeren?
Det tyder på at du er kreativ i skrivning. Om ikke, så viser sommerfuglen kanskje at dette er en vei å gå. Det kan også være noe annet. En ny forvandling i kunsten. Du holder på, eller du kommer til å oppdage noe nytt når det gjelder å uttrykke deg på en kreativ måte. Du forsøker noe nytt.

Jaja. jeg tok litt av her. Men var det jeg tenkte på når jeg leste dette innlegget.
Sensis [Crawler]
Sommerfugl=transformasjon.
SEO Crawler
jeg så en sommerfulg nærnært sist sommer (husker ikke navnet på arten, den mest typiske her i nord, vakker)

det slo meg at vingene var satt sammen som av flere små hjerter, og så utgjorde de også et hjerte tilsammen, hver vinge en halvdel...ble stående lenge og beundre skaperens små koder i den lille sommerfuglen..
GjenopprettetMedlem
and like The Flower of Life it will unfold it`s mysteries..
AdsBot [Google]
Fin opplevelse sjelevenn!
Var det denne du så?
Jeg satt i en park for et par dager siden,
da jeg kjente at det kilte på hånden fra denne typen :D
📎 sommerfugl.jpg
GjenopprettetMedlem
AYAHUASCHA!!

:wub:

Sjaman-venn. :respect:
GjenopprettetMedlem
Takk dere....
Måtte finne ut litt mer om sommerfuglen, og fant dette;

Butterfly: metamorphosis and transformation

Scientific research has shown that the butterfly is the only living being capable of changing entirely its genetic structure during the process of transformation: the caterpillar's DNA is totally different from the butterfly's. Thus, it is the symbol of total transformation. Butterfly represents a need for change and greater freedom, and at the same time it represents courage: one requires courage to carry out the changes necessary in the process of growth. Its Medicine is related to the air and the mental powers. It teaches us to find clarity in the mental processes, to organize projects or to figure out the next step in our internal growth. If Butterfly is your Power Animal or if you feel in any way attracted to it, this means you are ready to undergo some kind of transformation. Examine which stage calls your attention the most: the egg is the beginning, the birth of some project or idea. The larva is de decision to manifest something in the physical world. The cocoon has to do with "going inside", either through insight or the development of the project or idea. The breaking of the cocoon deals with sharing the splendor of your creation with the whole world. Once you understand the stage you are on, you can discover which is the next step.

Hah...Kan ikke stemme bedre....og det har alltid vært mitt favorittdyr!