Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Idag opplevde jeg noe fantastisk. Jeg kjørte tur i min lille rustne golf. Det er slik at det er mange ørner i området jeg bor.
jeg kjørte på en slette og så en stor ørn som sirklet over bilen. jeg stoppet opp på en p-plass. steg ut av bilen for å beskue ørnen som sirklet over meg.
sakte kom den levere og lavere. utrolig vakkert var det å beskue dens stille men kontante glidning mot meg. jeg sto stille for å bare betrakte den.
ved siden av meg, bare tre-fire meter unna var en stolpe på en meter ca.
plutselig tok den en turn og satt seg på stolpen. vi så på hverandre flere minutter mens den skrek uavbrutt. jeg nermet meg den og den satt stille å så på meg.
kamera hadde jeg desverre ikke med.... jeg følte meg plutselig i ett med den. jeg så gjennom dens øyne. den var redd. ikke for meg men for nutiden.
lenge hadde jeg kontakt med den. jeg følte en ro. en merkelig ro...
den sa farvel og fløy sin vei.
jeg kjørte hjem, ca 5 km.
når jeg kom hjem, satt den samme ørnen på taket av huset.
jeg tok frem trommen. jeg joiket den og trancen varte i en drøy halvtime. følt med glede og letthet.
når jeg gikk ut igjen satt den fremdeles på taket. når den så meg sa den farvel og fløy avgårde.
det var en kraftig opplevelse som jeg kanskje ikke får oppleve igjen. vi får se imorgen. jeg håper....
det var så lett å gli i vinden og skrike. letthet og kjærlighet.
jeg hadde funnet tilbake til ett av mine kraftdyr igjen..
Anonymous
Härligt! Det måste ha varit en stark upplevelse!
Ja... allt blir så "enkelt" i såna ögonblick, när man blir ett med ett kraftdjur.
Gratulerar med upplevelsen och känslan från den!  :respect:
GjenopprettetMedlem
siden du er svensk, så kan jeg opplyse at jeg bor i sølvesborg, skåne. det er så utrolig mycket ørn her.
ja, det var en sterk opplevelse. gleder meg til drømmer i natt
kjærlig hilsen
espen
Anonymous
Jag förstår örn-känslan! Det är havsörn därnere då?
Jag bodde mellan Kiruna och Gällivare många år och där fanns mycket Kungsörn.
Ofta när jag körde till jobbet (pendlade i vildmark) satt det någon örn och åt på någon trafikdödad rein.
Stannade man bilen då och iakttog, fick man någon slags kontakt.
Men jag klev aldrig ur bilden som du gjorde... jag var nog lite smårädd också. 

Härligt att du följde känslan
GjenopprettetMedlem
Ørnen kom tilbake i drømmen inatt. den veiledet meg til et sted jeg aldri har vært før. det var opplysningens tre den tok meg til. Treet smeltet inn i sjelen og vi fløy avgårde.
Hvem andre en den ørnen jeg så igår satt på taket idag tidlig etter å ha våknet?? Jeg takket den for hjelpen.
Den fløy avgårde. håper den kommer igjen
Kjærlig hilsen
Espen
GjenopprettetMedlem
Feilskrevet
GjenopprettetMedlem
Jeg står opp å går en tur. Nydelig vær ute. 8 grader og alle sover under påskemånen rundt meg. Turen går ned mot sjøen. Det er helt stille ute.
Plutselig brytes stillheten av noen kråker som lager et foruderlig vesen. Jeg setter meg ned å betrakter hendelsen rundt meg. interresant dette med samspillet
i naturen når jeg er alene og ingen er ute. Jeg har med litt tørket salvie.

Ved en stein brenner jeg av litt av salvien. Nydelig duft vandrer i luften. Jeg takker alt rundt meg for å ha opplevd dette. Stillhet, kontemplativitet, kjærlighet til alle levende vesener.
En sommerfugl flyr rundt meg. vakker er den:den danser i morgensolen...vakre farger, smidig i sine bevegelser. Naturen er fantastisk...

Jeg føler meg i ett med omgivelsene. en ro. stenen jeg stadig vender tilbake til ligger der. den får ligge urørt. det er et alter som forbinder natur og selvet.
sjøen lokker til seg fugler som er forholdsvis rolige. stillheten brytes igjen av lama-klørne som jeg rasler med. jeg søker kontakt. og det får jeg.. i ett..

sitter foran stenen og takker for den godheten den gir. kråkene bråker igjen og er urolige. Hva er på gang? hva skremmer dem? hva gjør dem oppjaget?
Jeg sitter å betrakter.... hvorfor bråker kråkene? Jeg sitter på samme sted lenge. ser, puster inn sjøluft og renser. Hvor bærer det hen?

Plutselig kommer min venn, ørnen. jeg kjenner den igjen på fjærpryden. den er på plass. ca 5 meter fra meg setter den seg på en påle. den ser på meg og jeg ser på den
jeg forsøker å hilse. den skriker tilbake.flere ganger. hva vil den? hva vil jeg? uansett er det majestetisk opplevelse. har møtt den noen ganger nå.
jeg går i trance. jeg møter den. den er takknemlig. jeg er stum, igjen. Dette kraftfulle dyret jeg har lært å kjenne siste dager. Vi utveksler tanker og følelser.

Merkelig fenomen men jeg er dypt takknemlig over dens tilstedeværelse. jeg føler meg beæret...
jeg får igjen fly med dens øyne over området. vi er i samspill. Hva har jeg gjort for å få den store ære å møte den igjen og igjen?
Den er vis. Jeg føler meg beæret igjen. jeg takker den og den gir meg noen dippedutter som jeg ikke vet hva er, Det har ingen form, men konsistens.
Ørnen sier at konsistensen får jeg skape selv. jeg takker den og vi har blitt gode venner. jeg føler en samhørighet med den på ett vis.
den forteller at ved dyp konsentrasjon finner jeg meg selv gjennom substansen den ga meg. "jeg kommer tilbake" sier den, og skal passe på at riktig vei følges.
Nu flyr den sin vei fordi den sa at den var sulten. Jeg henter kraft og blåser tilbake til den som takknemlighet. mine forfedre forteller at dette er ditt hovedkraftdyr nå.
jeg avslutter seansen og vender tilbake til mitt hus. med en kraft og erfaring rikere. jeg er dypt takknemlig.

kjærlig hilsen
Espen
GjenopprettetMedlem
Å Espen,

Det er så vakkert det du forteller . Takk for at du deler med oss  :wub:

Jeg har også en ørn med meg. Det var spesielt nært å lese om din opplevelse .

Takk .
GjenopprettetMedlem
Så flott!  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Ørnen, min venn, er rundt huset. Den drar ikke sin vei. Det er godt. Den vil noe. Kannskje veilede meg. den sirkler over huset. jeg ser den stadig. skal forsøke å ta bilde av den når den er nære.
Det er så utrolig vakkert å kjenne at den er her. Den gir opplysning. Jeg reiste med tromme og syngeboller. fikk kontakt med engang med den.
Den beskytter og gir meg oversikt fra himmelen. Den har blitt en god venn. Jeg la ut mat til den som den tok.
Den har fått ett navn. Perligo heter den. Det var greit for den. Da har jeg enda nærmere kontakt med den.
Den sier at jeg kan kalle på den når som helst og den vil komme.
Perligo har en make også. Når jeg reiste gikk jeg ut og den satt i toppen av treet utenfor. Jeg takket den for støtte og veiledning.
Desverre hadde batteriene tatt kvelden men jeg lader opp igjen.
Jeg er så himmelsk takknemlig for Perligo. Men den sier at den er takknemlig for å være i min verden. Det er ydmykt. Jeg blir stum.
Lurer på hvordan dette utvikler seg fremover...
jeg får ta imot og vente å se...
GjenopprettetMedlem
Perligo sitter ved huset igjen. den har jaktet og sitter i treet med byttet mellom beina. den er majestetisk, mytisk og kraftig. den ser på meg. den skriker.
Jeg sitter på terassen en knapp halvtime og vi ser på hverandre. Jeg undrer på hvorfor den ikke flyr til redet sitt. Det begynner å mørkne nå og jeg går inn
for å fortelle om synet jeg fikk.. Det åpenbarte seg et "kraftfelt" rundt den. det var som en lysbue som den sendte til meg. Jeg ble fyllt med en merkelig ro
og lykke. Healet den meg? Det var noen øyeblikk med kontakt der den snakket til meg. Den står for styrke og konsentrasjon. Det gledet meg så at jeg kan ikke vente på hva som skjer videre.
Jeg har aldri opplevd noe lignende kontakt med dyr i naturen før. Trygghet sa den. vær trygg på deg selv i prosessen du er i.
Majestetisk reiste den vingene å gled avgårde inn i skogen. Imorgen skal jeg se om jeg finner hvor den bor.
Har iallefall fått en venn ser det ut som.
Alt vel
Anonymous
Härligt att läsa - Tack för att du delar med dig av dina upplevelser!
GjenopprettetMedlem
Dere vil ikke tro meg, jeg tror det ikke selv. Men jeg har opplevd noe fantastisk. för jeg kjörte opp for å besöke min sönn, satt jeg på terassen og slikket sol. Jeg var rolig og balansert fölte jeg. plutselig kom han  igjen. 4 meter fra der jeg satt, landet min nye venn örnen.
PÅ TERASSEREKKVERKET... den så på meg og jeg så  på han med forskrekkelse og forundring. den satt 4 meter fra meg!!!!
så utrolig vakker den er.så kraftfull.
jeg sendte den noen tanker. vi fikk kontakt. den hadde jaktet for meg. den slapp en död mus på terassen. den satt der et kvart å så på meg og skrek.
den ville fortelle meg noe. den sa; jeg er her for deg,alltid. jeg kjente en slik takknemlighet og ydmykhet som jeg aldri har opplevd för.
Den flöy avgårde mot samme punkt som tidligere, så jeg MÅ se hvor den holder hus.
påfölgende natt drömte jeg om den. det var som vi var en. den viste meg boet sitt og var stolt over det.
Jeg undrer på hvordan dette kommer til å utvikle seg... Gleder meg å komme ned igjen å se om den kommer tilbake. Den tok farvel for en uke.
Jeg er helt mållös
GjenopprettetMedlem
Flotte opplevelser du har med ørnen!

I påsken kom den ene av "mine" ørner tilbake,også. Har ikke sett de på et par år(og det har bekymret meg litt),men denne ble oppdaget en dag det blåste friskt.
Kikket tilfeldig ut kjøkkenvinduet,og så undersiden av en ørn som passerte bare et par meter over huset.
Den steg gradvis,lå der bare og fløt og fløt elegant på vindene,før den steg helt opp i fjellet den hører til og krysset så dalføret.
A nice day for a hunt. :biggrin:
Anonymous
"Espen":

den ville fortelle meg noe. den sa; jeg er her for deg,alltid. jeg kjente en slik takknemlighet og ydmykhet som jeg aldri har opplevd för.

Vilken fin upplevelse!  :respect:
Anonymous
Fantastisk flott espen!  :respect: Skjønner godt at du er uten ord.. :biggrin:
GjenopprettetMedlem
ja , fasinerende

takk for at du deler med oss  :respect: