Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Tankefrø nr 1:

Våren er her. Og takk for det.
Og med våren, en sti av små maur på kjøkkenbenken.
Jeg har forsøkt å snakke til de, ikke rett fram som mellom to mennesker, men i tankene.
Jeg har truet: "om dere ikke forsvinnner så legger jeg ut gift".
I sist Tirsdag gav jeg opp, to stk sukkerdepot med gift ble lagt ut.
Og maurene lot seg ikke be to ganger, travel virksomhet mot natten til i går (Onsdag).
Ved sengetid sendte jeg på ny min melding. Denne gangen rett til dronningen.
Hun ble levende forran meg, på min egen størrelse, med følehorn, kjeft, føtter og en stor mørk rødbrun kropp, buktende i bevegelse.
Vi hadde ingen dypsindig samtale, men jeg ga et klart bilde av min intensjon.
Når jeg våknet i går morges var maurene fortsatt i full aktivitet, og jeg tenkte at i løpet av en ukes tid bør giften ha gitt virkning.
Deretter reiste jeg til arbeidet og tankene rundt maurene forlot hverdagsbevistheten.
Av ulike grunner var jeg tilbake i hjemmet først ved elvetiden på kvelden i går.
Min første tanke vel hjemme var å sjekke ut aktiviteten ved giftdepotene, og eventuelt fylle opp med mer gift.
Til min store overaskelse var det tomt for maur ved begge depotene.
Etter litt leting fant jeg et enkelt individ.
Jeg sendte et stille takk til maurdronningen, men fylte på litt mer gift for sikkerhets skyld.
Selvsagt var jeg svært nysgjerring når jeg våknet i dag morges, men ingen maur var å se.

Jeg skal ikke banne på at ikke giften har virket, men på pakken står det at det kreves 6-7dager med foring for å få full effekt (jeg antar at det er maurlarvene som mates med giften).

Tankefrø nr 2:

For en tid tilbake deltok jeg i et kurs i kanalisering.
Under en av øvelsene under kurset så min kurspartner
at jeg hadde diverse fysikse problem. Jeg husker ikke alle,
men jeg husker at hun nevnte en svakhet i knærne.
Og ganske riktig, tidvis har knærne vært problematiske.
Jeg ble mer bevist problemet, eller jeg kjente mer på det etter at kurset var over.
Nå kjenner jeg stadig at knærne ikke trives under belastning.
Og jeg tenker; ble det sådd et tankefrø?

Ble kneproblemet vekket til live i tankene?
Anonymous
Nå kjem MAURERENE og tar deg
de kjem fra fra fortiden
de som var med å skape nåværende Spania
krigere med sine spyd og lanser
Hasta La Vista,baby
we will be back
:lol: :badgrin:

Fint at du deler med oss dine tankefrø  :respect:
GjenopprettetMedlem
Det som har vært av plager,ligger som lagret i Auraen til et menneske,og når følsomme mennesker ser på en,kan de gjenoppkalle det som egentlig er i fortiden,og som kroppen egentlig har lagt bak seg.

Jeg har selv oppdaget at enkelte mennesker,oppfatter negative ting fra min fortid,som om de ikke ønsket forandringen jeg har vært igjennom.

For liksom å holde meg til navle-beskuelsen.

Så mange klarsynte ser egentlig bakover i tid.

Jeg syns vi skal se fremover,og unne hverandre vekst. :respect:
Anonymous
Intressant det der med maurene!  :biggrin:

Visst kan tankene om kneproblemet blitt vekket
men selve problemet, har vell ikke ökt, eller?
Anonymous
"teleterkji":

Det som har vært av plager,ligger som lagret i Auraen til et menneske,og når følsomme mennesker ser på en,kan de gjenoppkalle det som egentlig er i fortiden,og som kroppen egentlig har lagt bak seg.

Jeg har selv oppdaget at enkelte mennesker,oppfatter negative ting fra min fortid,som om de ikke ønsket forandringen jeg har vært igjennom.

For liksom å holde meg til navle-beskuelsen.

Kloke ord! Det du sier tilslutt er viktig. Her og nå - og dette med å unne hverandre vekst er vanskelig for mange mennesker. Det er noe jeg har jobbet mye med ang meg selv. Å unne andre vekst. Det er så viktig å ha i sin bevissthet om man skal jobbe som terapeut i fremtiden!Misunnelse,lav selvtillit og sånt ødelegger mye. Jeg gleder meg veldig over at andre utvikler seg og spesielt om jeg er med å påvirker dem så er det HIMMELSK for meg å føle at jeg har vært med å bidra litt.  8)
Anonymous
"Lie":

Visst kan tankene om kneproblemet blitt vekket
men selve problemet, har vell ikke ökt, eller?

Joda, det oppleves slik.
Om damen på kurset kunne vekke denne gamle plagen, så burde jeg kunde dempe den igjen?
Det er i alle fall verd et forsøk.

Gormii
Anonymous
Fortell oss siden om du lykkes Gormii!
GjenopprettetMedlem
Dette er  et interessant tema,og det er jo mange alternativterapeutar som fks. ikkje bruker ord som nei,og ikkje etc. under behandling.
Tankefrøa er vel helst ubevisste,men kanskje kunne ein heller foreslått å styrke knea dine?
Anonymous
"teleterkji":

Enig, ja.

Klarsynthet kommer jo gjerne stykkevis og delt. Og når man ser bakover, får man lett bekreftelser - den andre kan fortelle at det faktisk var noe i veien med kneet f.eks -
men hvis du ser fremover, uteblir gjerne bekreftelsen. Hvis du er heldig, får du en tilbakemelding (muligens mye) senere.
Jeg husker at jeg i en periode kunne se om folk hadde hatt nakkesleng eller lignende fysiske plager på toppen av hvirvelsøylen. En helt isolert fornemmelse, som ble bekreftet. Men hva hjalp det?
Mine prekognitive drømmer derimot forstår jeg kanskje først tolv år etter. Og det hjelper allikevel, nemlig til å tolke og akseptere hendelsesforløp og utviklingslinjer.

Gormii,
mine maur har sålangt alltid forsvunnet i løp av en eller to dager. Jeg tror det går an å kommunisere med insekter, men de er utrolig flinke til å kommunisere med hverandre, forklaringen kan ligge der.
GjenopprettetMedlem
Enkelte indianere hyllet mauren for dens tålmodighet. Den er høyt skattet "medisin". Det kan leses at den

- har evner som byggmester
- utholdenhet
- forskeregenskaper
- gavmildhet
- forsvar
- planleggere
- sosiale og kommunikative

Du er heldig som får studere og bli kjent med mauren.  De egenskaper mauren har er og en del av de egenskaper du kan ha og framelske.

:respect:

Gretha
GjenopprettetMedlem
jeg har hørt et sted at det går an å bruke maur i steden for akupunktur. Man lar mauren krype på det belastede stedet. Eller hvis det er skikkelig ille: sette seg i maurtuen og la de krype over hele kroppen. Da vil de etter det jeg mener å ha hørt, ta vekk muskelsmerter o.l. Men jeg vlle ikke prøvd det med hele kroppen før jeg hadde gjort litt reaearch først. Noen andre som har hørt om dette?

Kan det evt. være farlig med for mye maur på kroppen, pga maursyren som de skiller ut?

På en liten del av kroppen skulle det iallefall være uproblematisk, vil jeg tro. Som til eksempel på kneet.
GjenopprettetMedlem
Maursyra er bra mot leddgiktsmerter. Man tilvennes gradvis. Så kan man sitte i martua.

Husker desverre ikke hvor jeg leste dette, men det har visst blitt brukt som behandling også i  Norge.

For at maursyra skal være direkte farlig, tror jeg du må være allergisk, eller få på deg konsentrat.
Anonymous
Ved et tilfelle har jeg maurbittbehandlet de delene av kroppen som populært benevnes som edlere. Helt ufrivillig naturligvis. Jeg satte meg på en gammel stubbe iført treningsshorts. Hvor vidt denne behandlingen virket befordrende mine edlere funksjoner er vanskelig å si. Det hele hendte i ungdommen, og da er man jo på sitt edleste.

Ellers er jeg overrasket over responsen på min underlige tråd. Maur og kneproblemer gir åpenbart assosiasjoner. Mange takk.

Gormii
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

:respect:

Helt enig med Tele .

Gormii; du velger selv hva du tar med deg av informasjon du får fra andre.
          Det er viktig å huske på . Du vet selv , hva som er best for deg .
          Vi har ofte en tendens til å henge oss opp i hva klarsynte sier. Noen ganger sier de hva de ser, men
          symbolsk, kan det bety noe annet enn hva du tror med en gang. Ikke alltid bokstavelig , hvis du skjønner hva jeg
          mener .
          Jeg har opplevd dette selv . Etter en stund, forstod jeg hva damen mente, og det var som om bitene
          fallt litt mer på plass.

:innocent2:

AdsBot [Google]
Her kjende eg at maurane byrja å kravle og krypa nedover nakken i går kveld,
i ein slags reaksjon av at augo mine kom til å feste seg på nokon teite innlegg
her på denne ellers so eminente sona  :P Men so kjem eg over denne flotte
inspirerande tråden. Med tankens kraft, har eg mana fram ein maurslukar
som meskar i seg utyske..
Takk du Gormiiihihi..
    :biggrin:
SEO Crawler
Mener å ha lest et sted at noen anbefalte å sette seg naken i en maurtue, og sitte der 12 timer eller noe sånt...

Uten å røre seg. Kan tenke meg at det er god trening for viljestyrken...nok mange her som kunne trenge det..

Syns det høres logisk ut. Jeg vil gjerne få videreføre den anbefalingen. 

Jeg vil på det varmeste anbefale det (men føler ikke jeg har "tid" til det sjøl...liksom så mange ting som kommer i veien... :eusa_liar: :eusa_liar: >:( :redface: :innocent2: 8) :eusa_pray:)
Anonymous
"torstein":

Mener å ha lest et sted at noen anbefalte å sette seg naken i en maurtue, og sitte der 12 timer eller noe sånt...

Uten å røre seg. Kan tenke meg at det er god trening for viljestyrken...nok mange her som kunne trenge det..

Jeg vil på det varmeste anbefale det (men føler ikke jeg har "tid" til det sjøl...liksom så mange ting som kommer i veien... :eusa_liar: :eusa_liar: >:( :redface: :innocent2: 8) :eusa_pray:)

Skriver under på denne. Dette MÅ dere bare gjøre!
Vel utført går man over til neste øvelse:
La deg begrave ca en meter under torva, men sørg for at du har et lite rør til å puste gjennom. Ligg stille i ca 12 timer.
NB! Det kan være lurt å ha med seg en Tibetansk Bønmester i denne øvelsen.

Spøk til allvor: Cristopher Hansard ble utsatt for dette av sin Bønlærer i ungdommen. Øvelsen medførte justering på en del fryktmønstre; om jeg ikke husker feil.

Det er tøft å være sjaman. Jeg vil bli sånn når jeg blir stor.

Gormii
Anonymous
Gormii sier:
"Spøk til allvor: Cristopher Hansard ble utsatt for dette av sin Bønlærer i ungdommen. Øvelsen medførte justering på en del fryktmønstre; om jeg ikke husker feil."

Justering fra de gamle små til en stor frykt, tenker jeg. Post-traumatisk stress kalles det.:lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
jeg synes dere er veldig morsomme altså. Men jeg er faktisk villig til å prøve dette. Etter en slik runde er man sikkert fullstendig helt, og hel på alle vis, hvis man overlever. Så om dere går i skogen og ser en haug med et rør som stikker opp, så vær så snill å ikke putte noe oppi det røret, for da kan det være meg som trener.
Anonymous
"torstein":

Fantastisk metode
jeg må erfare det
jeg husker jo det
jeg vet den erfaringen
men vil gjenoppleve det
vil du?
jeg vil gjennoppleve andre spennende og positive erfaringer
vil du?
We got the remedy
I got the remedy
You got the remedy
vi har alle oppskriften i oss selv
jeg er en multidimensjonell dj
spiller alt mulig rart
tune deg inn
jeg har nok av plass her i mitt sinn
jeg kan overføre noe til ditt sinn
jeg er ikke farlig
kjenner du på sinne,frustrasjon,provokasjon og frykt
så er det også i meg
men jeg lar det ikke vinne
lar du?
tør du?
jeg tør
jeg våger
jeg viser vei
du kan vise vei
vil du bli med?
GjenopprettetMedlem
Torstein skrev...

Jeg vil på det varmeste anbefale det (men føler ikke jeg har "tid" til det sjøl...liksom så mange ting som kommer i veien...      )

:lol:  :lol:  :lol: Dette kaller jeg ekte utesitting!!! Kanskje en ide til samlingen, Wolf? Finns det nok mauertuer hos deg...?
SEO Crawler
Ja, Sjelevenn...det der er interessant...

Har visstnok blitt skapt nye og spennende danser av folk som har gjort det...de ble filmet mens de forsøkte å riste ut to-tre maur som romsterte rundt i blindtarmen...jaja..

:innocent2:
GjenopprettetMedlem
He he... Godt det bare var blindtarmen, da ...  :beer: ( vin )
AdsBot [Google]
Då står eg over den, for det gjorde eg som barn og ein treng berre ein slik oppleving i eit liv! :eusa_dance:
Kva var den djupe lærdom eg fekk av å sitje på maurtue? Jau, det var: Sjå godt etter kvar du setter deg når du er ute i skogen  :w00t:
SEO Crawler
"Liljee":

Kva var den djupe lærdom eg fekk av å sitje på maurtue? Jau, det var: Sjå godt etter kvar du setter deg når du er ute i skogen  :w00t:

Ihvertfall hvis du har forlagt buksene og sprader rundt i nudetten  :w00t: