Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg har vært hjemme fra jobben de to foregående dagene. Vommsjau på godt norsk - slankende og smertefullt.

Da det hele begynte å gå over, i går, gikk jeg ut i solen. Jeg tok med en bok med skrifter og sitater av Marcello Haugen.
Jeg kjente meg litt trist.
Måneders søken, og svar uteblitt.
Jeg kom til å lese noen av Marcellos personlige meddelelser (ulike stensilerte tekster han sendte med eller til sine pasienter).
Et tema gjentok seg: Kjærlighet, den upersonlige og forbeholdsøse, troen og håpet på at alt skal gå godt. Sannheten i stillheten.

Jeg har lest disse tekstene flere ganger, men denne gangen traff de. Ikke som et skudd i bringa, men sakte og sikkert.

Jeg leste små bruddstykker, og måtte meditere over deres innhold. Nye bruddstykker, ny meditasjon. Mange opphold i tomrom (dette Wolf beskriver så musikalsk på forsiden http://sjaman.com/index.php?option=com_content&task=view&id=235&Itemid=1).
Tausheten og stillheten har vært hos meg i hele vinter. Sammen med joiken.
Men kjærligheten, den har manglet.

Så kommer den snikende i mitt bryst, en varm følelse som brer seg ned i solar plexus og magen.
Jeg ønsker å kaste skjorta, men er på arbeidet, så det får vente.

Mange ganger har jeg ledd av de, de nykristne, Hare Krishna folket og de andre som taler varmt og drømmende om kjærlighet. Jeg kjenner ikke den trangen nå.

Jeg kan ikke beskrive det hele så lett. Hva er kjærlighet? Vent til du blir tørr bak øra. Du forstår det når du blir stor. Uansett, man kjenner den når den er der.

Så så, ikke bli engstelige dere som vet at dere skal treffe meg. Jeg er ennå ikke blitt profet eller emissær, med blanke øyne og vennlig blikk. Jeg bærer nok fortsatt brodden og tvilen i meg. Min gamle venn skeptikkeren, den indre kritikkeren, er der fortsatt. Gammel hund etc.

Akkurat nå er det imidlertid kjærligheten som opptar meg, i sin ubegripelige enkelhet.

Gormii
Anonymous
Det er bra å tømme seg av og til da.....  :wub:
Siv
AdsBot [Google]
et lite drypp til: det er Wolf som har skrevet den fine artikkelen  :w00t:
Anonymous
"Liljee":

et lite drypp til: det er Wolf som har skrevet den fine artikkelen  :w00t:

Vakkert. Jeg korrigerer mitt eget innlegg.

Gormii
Anonymous
Sitat:
Så kommer den snikende i mitt bryst, en varm følelse som brer seg ned i solar plexus og magen.

Det er godt når det drypper litt. Smelter litt. Åpnes opp.  :wub:
Anonymous
fint Gormii de som søker de finner den er rett rundt deg gi slipp å slipp den inn i hjertet,  :wub:

når kjærlighetskraften kom til meg var det archangel gabrielle jeg lå alene i meditasjon plusselig hører jeg en stemme høyt i rommet nå kan du gå hjem,jeg svarer jeg er hjemme,bled fysisk tatt i handa følte vi forflytta oss inn i en sirkel  det var som hele brystet mitt åpnet seg det var så sterk kraft at jeg holdt meg fast i benken kraften gikk begge veier det er umulig for meg å forklare dette må oppleves jeg viste ikke hva kjærlighet var før denne opplevelsen,  :wub:

har også vært i helvete har ikke så mye å si om det annet enn balanse :w00t:

prossessene går sin gang lykke til mange hjerte klemmer bast
GjenopprettetMedlem
"Gormii":

Akkurat nå er det imidlertid kjærligheten som opptar meg, i sin ubegripelige enkelhet.

Gormii

:respect:

:eusa_pray:  :wub: 
Anonymous

Härligt att läsa!

Mange ganger har jeg ledd av de, de nykristne, Hare Krishna folket og de andre som taler varmt og drømmende om kjærlighet. Jeg kjenner ikke den trangen nå.

Men jag har fölt det... kärligheten och lusten att vilja fortelle!
Och tänkte... först nu?! Gamle kjärringa...
Kanskje "tørr bak øra":biggrin:
Anonymous
:wub:
Anonymous
Unerbar läsning, så rått och varmt och direkt att jag fick dölja mina glädje-rörda tårar här på jobbet.

Starkt!  :respect:
Anonymous
Dette innlegget var godt å lese, Gormii.

Kjærlighetskraften var den kraften som fikk meg til å begynne å begynne å søke. Det er også den eneste kraften jeg egentlig er interessert i. Alt annet er underordnet og kun redskaper for å nå dette Ene. JA!
GjenopprettetMedlem
:respect: :wub:
- et lite drypp fra lilyane, som er litt tom for ord for tiden..