Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
i går var jeg ut i skogen og så en fin svart naken snegle. jeg satt meg vedside av den å så på den. denne lille snegle var så langsomt der den gikk gjennom skogen, helt alene omringet av de store trær . full av tillit og bare være snegle og bevege seg langsomt. jeg synes det var helt vidunderlig.hele dagen tenkte jeg på denne lille snegle og prøvde å føle meg som den ,og jeg slappet av det var masse av tid til alt, livet var langsomt og fint som det var.at en så lite skapning kan lære oss så en stor visdom. hilsen meggie
Anonymous
Allt är speglar. Det är bara att titta och lära.

Allt har en röst om man bara lyssnar.
GjenopprettetMedlem
Så flott du beskriver det Meggie..

Lurer på om jeg også skal prøve meg som snegle i dag  :wub:
Anonymous
takk for at du deler. Det var så flott det du skrev.  :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei, Meggie, og takk for sist!

Det var en fin beskrivelse av sneglen, og det å leve her og nå. Og til og med en snegle kan være et kraftdyr.
jeg tenker også på et innlegg av Lazy under visdomsord som heter "fra synd til dyd" eller noe sånt, om dovenskap.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Tankefull no,Meggie. Fint dikt!

Paradoksalt har det vore ein fuktig periode, der glade sneglar med og uten hus yrer på gangvegen eg nyttar på veg til jobb.
Dei fleste blir mosa av syklistar og tyngre trafikantar.Trist.
Tanken har slått meg; kva er vitsen med regn,og å søke mot næring og LIV i hopetal,når ein berre blir mosa?
Er snegletregheten ein fordel i ein slik situasjon?
Er døden ikkje oppfattbar for ein snegl?
Veit den at den kjem att?
(uansett,eg har plukka opp masse hussneglar frå gangvegen og  med et smil slengt dei langt inn i ein hage kvar morgon)
Wasted? eller ein del av den store planen? :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Tenk å være en snegle. Bevege seg gjennom livet i slow motion.
Tenk på alt man kan se og oppleve da, når man ikke løper gjennom livet i turbofart.
Tenk på alt man får med seg  :w00t:
....eh..inklusive trusselen om å bli mosa av syklister :o

Takk for at du delte Meggie  :biggrin: