Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Vet ikke om det er en sjamanerfaring da, men det er en krafterfaring, og boka jeg leste omhandlet sjamanismen, så kanskje det er en sjamanerfaring;)
Jeg har lest en del åndelig liiteratur, men den sterkeste opplevelsen av lesningen hadde jeg nok i går. Da tok jeg en tur på biblioteket for å titte i noen bøker om sjamanisme. Allerede i forkant kjente jeg antydning til kontakt med en kraft så god, så sterk, og som bare forsterket seg da jeg begynte å lese i denne boka..det virket som hvert ord og hver setning som beskrev forskjellige sjamanistiske ritualer gav meg mer og mer kraft. Det var akkurat som jeg fant meg selv i denne kraften, noe jeg gjør og! Å føle denne kraften er ikke noe nytt for meg. Men det er første gang den kom så sterkt. Nesten så man kan bli litt skremt og, for det var som å sette inn stikkontakten å få en slags elektrisk kraft i seg, en "spenning" som beveger seg fritt i kroppen...og hva forteller den meg? Hvordan skal jeg tolke et ordløst språk? Vel, kanskje som jeg vil...det den forteller meg, er at:"elskede bjørnar..her er du hjemme, det her er deg, gå imot frykta di og følg hjertet...hils på sjela di, og la den blomstre! Sjamanismen er rett for deg

GjenopprettetMedlem
Speiler meg i det du forteller,som du var meg,og jeg var deg.
Spesielt når det gjelder bøker og valg av disse,har jeg også lagt merke til at den boka jeg fant,var den jeg trengte der å da.
En dag for ikke alt for lenge siden,gikk jeg som i transe inn på bibloteket,og ble dradd mot religionshylla,der stod Ailoooo å joiket
sammen med castanedas bøker,helt ny å deilig soft-cover utgave av sjamansonen.
Jeg løp mot resepsjonen fyllt av leselyst,fikk registrert boka og dro hjem. Et nytt kapittel i mitt liv var begynt.
(det var litt vondt å levere den igjen,må nok kjøpe den en dag)
Ha det fint Ofelas.

GjenopprettetMedlem
ja, akkurat samme opplevelse hadde jeg med sjamansonen og for fire måneder siden..var på biblioteket og lånte en del bøker, og ved en "tilfeldighet" tittet jeg ned på gulvet i dynge av bøker, og der tittet sjamansonen opp..og jeg lånte den. Etter at jeg var ferdig med den fikk jeg en sterk følelse av at jeg måtte kjøpe den..pengene gikk også til noe bra følte jeg..jeg sendte også en mail til ailo for å fortelle litt om hva jeg syntes om innholdet i boka...det det har endt opp med nå, fire måneder senere, er at jeg har bestillt begge bøkene(inn i naturen) og har fått plass på saivoskolen

hehe,sånn kan det gå...føles veldig bra!
P.s vært på biblioteket nå og lånt den boka jeg leste i går