Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
for en flott opplevelse!
jeg tror ikke alltid at det er nødvendig med en forklaring!
..da det kan ødlegge for en del fine opplevelser..
jeg mediterer selv.. og har opplevd mange flotte opplevelser under meditasjonen...
Jeg kan kjenne kroppen på en annen måte da en i hverdagen..
det som særlig kommer opp da er at jeg kan kjenne auraen rundt meg..
som om den lades opp og blir sterkere... det er deilig..
enkelte ganger kan det å føles som jeg letter.. da jeg går så inn i meg selv at jeg kjenner mer på kroppen enn på kontakten til omverdenen..
det er en deilig følelse.. så absolutt!!
jonathan
GjenopprettetMedlem
Hei
Tusen takk for svaret, og tiden din....
Kom litt inn i samme tilstanden natt til i dag også....
Ser virkelig frem til å lære å kjenne mer på dette ja!
Kjærlig hilsen Bergljot
Nutch/CVS [Bot]
Støtter jimangos innlegg om at det ikke trenges en forklaring til fenomenet. Men gjør noe med opplevelsen din, med energien du fikk! Hvor skal det hele? Hva er meningen med det? Hva skal du gjøre med det? Hva bruke energien til?
Lykke til
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Hadde en ny rar opplevelse i
det jeg gav healing i går...
Se under Healing
Jeg føler egentlig ikke for en forklaring nei....
Men det var bare så unikt! som om jeg mottok noe fint...
Har jo holdt det gående i noen år med healing nå,
men kanskje det er først nå jeg har åpnet meg fullt og er klar liksom...
Kan føles slikt ut

GjenopprettetMedlem
når man gjør meditasjon kan man gjerne ha sterke opplevelser i en overgangsfase. Jeg leste et sted at disse opplevelsene gjerne tar slutt, når man har kommet et stykke på veien. Jeg leste også at de er ikke et mål i seg selv. Det kan være bilder som hodet eller kroppen lager. Noen ganger er bildene fine. Man bør se de som det de er; slappe av og la dem passere.
Dersom du har mange og sterke opplevelser, så vil jeg anbefale deg at du kontakter en god lærer. Det er viktig at det er nettopp en- "god"- lærer. Og det betyr at man gjerne kan bruke litt tid og litt prøving og feiling på prosessen. Forhøre seg hos venner. Spørre litt rundt. Og gjerne skygge litt unna de som krever mye penger for å stille opp.
Jeg ville også anbefalt at du praksiserer jording. Jording er slik jeg tolker det når man lever i den fysiske verdenen og forholder seg aktivt til det folk kaller "virkeligheten". Altså at man deltar på et område i hverdagslivet, som gir mening. Dette kan være å tilbringe tid med venner. Lage mat, eller ta en jobb som føles riktig og meningsfull.
Innenfor yogalæren har man pleid å si at karmayoga er sundt. Dette betyr også at man tar en oppgave som føles meningsfull, og hvor man gir noe til fellesskapet eller sørger for seg selv, i noe som man trenger å få utrettet.
Mvh Br