jeg farer ned tunnellen, og ned til rydningen i skogen hvor jeg moeter kraftdyret mitt. som tar meg med til en foss, med en liten badekulp.
vi svoemmer inn og bakenfor fossen, og innover i en moerk grotte.
det er en ny grotte/aapning lengre der inne, og litt til hoyre for den en annen utgan. vi hiver oss inn i grotte/tunnellen, og rutsjer nedover i det som viser seg aa vaere en usannsyyyynlig lang tunnel. det er moerkt og tunnellen synes aa aldri skulle ta slutt. enden av tunnellen er omtrent midt paa et stort fjell, det er helt moerkt ute. jeg fornemmer at nedenfor oss, ved foten av fjellet er det en by/bebyggelse.
jeg spoer mitt kraftdyr : "hva naa?" han tar meg i haanda og vi rutsjer nedover fjellsiden, nedover mot noe som maa vaere en skog, og plutselig fyker vi ned i et hull i bakken og ned i en ny laaaaaang tunnell. det foeles uendelig trangt og moerkt i tunnellen, og et snev av frykt kryper fram.
denne tunnellen ender i et slags lite hopp, som leder ned til en liten vannkulp. jeg forstaar at vi skal la oss synke ned i vannet her (jeg har vannskrekk), og jeg lar meg synke ned.
jeg kommer til et punkt hvor jeg skjoenner at jeg maa svoemme opp igjen hvis jeg har tenkt aa overleve, men fornemmer at vi skal til bunnen av kulpen og lar meg - etter litt noeling - synke videre nedover i denne vanvittig dype vannkulpen.
jeg lar meg selv drukne, og lar min livloese kropp synke helt til bunnen. kraftdyret mitt er fortsatt med meg, det er han som guider meg nedover. helt til vi sitter paa bunnen, foran hverandre. han indikerer at vi skal sitte her en liten stund. den livloese kroppen min svaier litt i vannet, han legger en labb paa panna mi/over oynene, og passer paa at jeg ikke flyter avgaarde. det er en litt underlig men rolig stemning. litt skummelt men veldig behagelig, paa en lun maate.
etter en stund sittende slik, tar han tak i meg og svommer opp igjen. han baerer meg opp til en liten hylle paa fjellsiden, og klemmer ut vannet av meg og faar meg tilbake til livet igjen. fra fjellsiden skuer vi utover en by der nede, men noen fantastiske fjell i bakgrunnen. det er en merkelig, litt undrende foelelse som fyller meg. en slags tomhet, men paa en behagelig maate. jeg ser utover landskapet nedenfor meg, mens utmattelsen gradvis slipper taket og jeg etterhvert klarer aa ta inn sanseinntrykket fra det jeg ser. det er utrolig vakkert!
saa hoerer jeg trommen tromme meg tilbake, og tar til paa hjemveien.
Så velkommen til dig