Beveger meg nedover . Ved min side er slangen . Vi kommer til et sump-lignende landskap . Jeg ser en skikkelse langt foran meg, den er slimete og grønn.Klebrig.
I det jeg beveger meg mot skikkelsen, ser jeg at jeg er veldig mye større enn henne. Jeg plukker henne opp, og putter henne i håndflaten min.
Jeg får en slik omsorgsfølelse, og sier til henne at jeg er lei for at jeg har oversett henne. Jeg lover å se henne, akseptere at hun er der og er en del av meg.
Hun trenger å bli ett med mitt hjerte. Jeg putter henne inn i hjertet mitt, som har blitt til en hvit lotus blomst, der forsvinner hun som røyk og blir i ett med meg.
Jeg beveger meg videre bortover sumpen, som ikke er sump lenger, men en slags tåke lignende landskap. Derfra kommer jeg inn i en vakker krystall grotte.
Midt i grotten, er det et lite vann. Jeg synker ned i det vakre blågrønne vannet, og blir ett med det. Jeg blir faktisk usynlig. Det er et healingbasseng.
Videre beveger jeg meg ut av grotten, for å møte smerten og frykten til min eks-mann. Jeg beveger meg mot et mørkt område, jeg merker at jeg er gjennomsiktig, og er helt grønn.
Jeg svever liksom bortover nå, med følge av mange naturvesener, som alver, stein ånder og andre jeg ikke vet hva er. Vi kommer til et stort , stort bål. Flere mørke menn danser sinte rundt bålet.
Løven kommer bort til meg, det er min eks-manns kraftdyr. Den er ikke særlig fornøyd, litt aggressiv . Jeg beverger meg mot bålet , mens jeg begynner å synge.
Det er som om det er en vuggesang, forsiktig, forsiktig. Jeg sier inni meg at jeg forstår og aksepterer smerten og frykte til min eks-mann. At jeg ikke mener noe vondt mot han, men vil han godt.
Sangen virker beroligende på mennene, de kommer og legger seg ved mine føtter en etter en. Løven kommer til slutt , og legger seg rolig ned for mine føtter. Jeg tar min grønne gjennomsiktige kappe og brer om dem alle.
Nå reiser jeg tilbake med ørnen. Vi drar opp og ut gjennom noe som ligner en vulkan topp, og jeg kan føle friheten det gir meg.......
( takk til alle som er der for meg , fra mitt hjerte )