Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
jeg kaller på ørnen, og sammen drar vi avsted på jakt etter sjelebit. vi flyr og flyr, gjennom daler, over fjell. vi flyr langt, uendelig langt. vi flyr til havet, og enda lenger, til isfjell og mørkeblått hav. vi dykker ned i mørket, vannet er iskaldt og havet er meget dypt her. vi dykker og dykker, og jeg skjønner at vi skal helt til bunnen. det tar en evighet å komme dit ned. på bunnen av ishavet, hvor ingen solstråler når. jeg ser kroppen ligge og flyte, som på film, et par cm over bunnen. livløs. jeg tar den med opp, legger den kalde, livløse kroppen mellom meg og ørnen og varmer den mens vi flyr tilbake. vi stopper ved et bål, hvor jeg legger kroppen ned mens jeg fortsetter å holde rundt den for å varme den. sakte våkner den til live, den hoster opp vann, og litt blod. jeg fortsetter å holde rundt den og varme den.
ved en annen anledning havnet jeg på en lignende tur, hvor jeg da endte opp ved et frosset tjern hvor jeg måtte kutte ut en isblokk for å få med meg sjelebiten tilbake. den lå frosset inn nede i tjernet. også denne var livløs.
veldig spesielt å hente med seg en livløs, frossen sjelebit fra det stille, magiske, arktiske landskapet.
jeg stusser dog litt over forskjellen på en nedfrosset i et tjern, og en supernedkjølt på bunnen av det arktiske, mørke ishav. hadde vært veldig hyggelig med innspill!
GjenopprettetMedlem
Interessant å sjå på forskjellene i reisene.
Vanskeleg å tolke,men for meg opplevest bergingen i ishavet som den STORE bergingen.
I tjernet ligg derimot ein meir dvalelignande del av sjela di. Den er intakt,og ikkje eigentleg mista.
Kanskje gløymd?
Denne tolkingen tek eg frå dyreriket.
Beklager vis det er heilt på jordet.
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
Interessant å sjå på forskjellene i reisene.
Vanskeleg å tolke,men for meg opplevest bergingen i ishavet som den STORE bergingen.
I tjernet ligg derimot ein meir dvalelignande del av sjela di. Den er intakt,og ikkje eigentleg mista.
Kanskje gløymd?
Denne tolkingen tek eg frå dyreriket.
Beklager vis det er heilt på jordet.
Helt enig med Final Tribe.
Den siste reisen kan ha gått dypere, og mer grundig til verks.
Når du hadde tint , og varmet kroppen...spurte du den hva den trengte?
Ble du integrert i den på nytt på noe vis?
GjenopprettetMedlem
Jeg har hørt/lest at det ofte er is der som sjelebiten oppholder seg. Jeg har selv øvd på sjelehenting etpar ganger, og da var det is i det ene landskapet jeg dro til. Generelt sett er jo vann et element som har med følelser å gjøre, og er et feminint element. Når vannet fryser til is er noe fanget/stivnet/fastlåst. Jeg tenker det kan være mye som forløses følelsesmessig i denne sjelehentingen.
Spennende og lærerik reise du har hatt. Var dette noe du gjorde for noen andre eller var det for deg selv? (Går det forresten an å hente egne sjelebiter?)
Mvh Stridshelp
Anonymous
livskraft sjelehenting nytt liv i det gamle, begge reisene i kulde hva tiner du opp i ditt indre ?
kjenn etter i ditt hjerte hvor svaret ligger, ingen annen en du sitter med det, men du ba om hindt å vi svarer ;)
har kun vært 2 ganger på reise ned i havet selv, ikke belest derfor bled jeg litt nyskjerrig, sjelehenting ser jeg som en gave til en selv, som Malaika sier, følte du at du bled intregrert.
intregrert med det magiske arktiske mørke hav?
ny energi på tur til deg ?
på min reise når jeg kom til bunnen var det som et nytt hav under havet med andre planter,fisker osv. ikke alt forstår man der å da men jeg er sikker på at det havet jeg møtte er der under mørket i virkligheten,jeg vet :w00t:
er det flere som har sett dette have i reise ?
unskyld avsporinga Christine
fikk bare lyst til å spørre om havet under havet samtidig som jeg føler du har finni svaret på din reise,hva den skulle si deg,noen ganger går det fort :w00t: hva er din følelse øm din reise nå? klem bast
Anonymous
Går det an å hente egne sjelebiter ? ja si det Stridshjelp

er det egentlig så mye som ikke går an ?
er det ikke kun vi selv som stopper mye ?
sånn jeg ser det har jeg hentet egne sjelebiter.
Intresangt spørsmål ?
Går det egentlig an å hendte egne sjelebiter ?
AdsBot [Google]
Hei Cristine

Spennende sjelehentinger, synes forresten at jeg kan kjenne deg igjen ... eller?
"Stridshjelp":
Går det forresten an å hente egne sjelebiter?
Ja. Ved å integrere en sjelebit fra f.eks barndommen, kan nye sjelebiter strømme på.
Og integreringen er en jobb man må gjøre selv.
GjenopprettetMedlem
tusen takk for tilbakemeldinger og hjelp! ikke alltid like lett å se trærne for bare skog....
forresten veldig flott med dette forumet!