Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har grublet litt rundt det med sjelebiter den siste tida.... Det jeg lurer på er om dere har noen tanker om hvor hyppig det er tilregnelig å hente inn sjelehenter? For meg gikk det over ett år mellom mine to innhentede biter. Det er sikkert forskjeller fra situasjon til situasjon, men kanskje noen har andre erfaringer?

Kan det være slik at man trenger å hente inn flere sjelebiter relativt tett etterhverandre,fordi de støtter opp om hverandre? Eller er det integrering èn etter èn som gjelder? Interessant om noen har noe tanker om dette....
GjenopprettetMedlem
Jeg tror man henter inn sjelebiter hele tiden..
Spørsmålet er bare hvor store de må være for at man kan si at man har hentet en sjelebit..
Man kan huske en sjelebit tilbake.. 
Dvs at med en gang man husker noe (f.eks noe spessielt), så har man muligheten til å integrere denne biten i bevistheten..
jo fler sjelebiter man har integrert, jo mer reflektert klarer man å vær.. fordi man har mer å resonere seg i forhold til...

jo flere man henter inn, jo mer øker muligheten til å hente flere tror jeg...
Da har man mer oversikt over seg selv, til å resonere seg fram til nye sjelebiter..

Det dreier seg jo om å være bevist seg selv og sine begrensninger...
Man skal jo bare hente sine egne sjelebiter, ikke sant...

jim
GjenopprettetMedlem
  Hei Sommersky

Jeg tror ikke på regler ...men du må kjenne hva som er naturlig for deg.

Sjelebitene skal integreres, så da er det naturlig å vente en liten stund mellom hver.
  Dette er biter av sjelen som har vært "borte", og du må bli vant til at den er hos deg igjen.
  Jeg tror at du henter inn flere sjelebiter samtidig, om det er flere biter i sammenheng...men det kommer an på
  selve hendelsen.
  Du kan også gjøre en reise i tidslinjen din , og hente tilbake sjelebiter , flere av gangen, men min erfaring er at de "tyngste" bitene er godt å ha hjelp til. Det er ikke alltid vi vet at de må hentes tilbake, eller husker hvilke hendelser som
  har gjort at i kan miste en sjelebit.

Eks; jeg gjorde en reise nylig på sorg. Der tror jeg at jeg hentet tilbake sjelebiter jeg ikke hadde tenkt på å hente.
  Ikke fra en spesiell hendelse, men fra selve barndommen ( en rekke hendelser, som hadde sorg som tema, kanskje? )

Lykke til !

klem

GjenopprettetMedlem
Heisann

Takk for svar!

Det dreier seg jo om å være bevist seg selv og sine begrensninger

Det er akkurat det, noen ganger lurer en tanke om at bare jeg får hentet inn ditten og datten og ryddet opp i det og det og det, så vil livet bli en dans på roser  :P Med en sånn paradis-gulerot hengende forann seg, er det lett å overse egne begrensninger.

Sjelebitene skal integreres, så da er det naturlig å vente en liten stund mellom hver.

Det er slik jeg har oppfattet det med mine, det har tatt mye krefter føler jeg å integrere og ta vare på de bitene. Kanskje aller mest den siste, som kom før jul. Noe som er litt merkelig, for jeg kan ikke huske at det var en spesielt alvorlig episode, men mer en "belastningsskade". Men men....

Det var interessant å lese svarene deres, takk igjen  :wub: