Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg hadde en magisk dag i skogen i dag. På godt og vondt. Som om fortid smeltet inn med nåtid. Jeg går rundt og ser at beveren har blitt aktive rundt den gamle hytta igjen. Det er noen ungdommer på andre siden av vannet. De roper og brøler og kaster stein på isen. Jeg er tilbake i ungdomskolen. "Se der er beveren!" roper de og jeg vet jeg ikke må snu meg for da vil de le av meg.

Ved beverhytta inntil et tre, i en liten grop, som om noen hadde lagt den der med overlegg, lå en død dompap.

Jeg kommer opp på veien og tusler hjemover. Plutselig dukker guttegjengen opp, ti meter foran meg. Jeg fryser til, blir redd. Det er ikke nåtid, men mobberne fra ungdomskolen. De flirer og ler, snur seg mot meg, før de bestemmer seg for å gå videre rett framover.

Jeg snegler bak de, retter på lua. Er i full panikk innvendig. Føler meg helt hjelpesløs, som om jeg var fjorten år igjen.

Så husker jeg på noe jeg leste her inne et sted. Kast frykten på flammene. Jeg visualiserer en flamme i mitt indre. Så tar et voldsomt sinne tak i meg. Jeg føler meg som en rambukk, mot de vonde minnene. Ikke faen om de skal ha makt over meg lenger.

Føler at hånden min knytter seg og jeg argumenterer for meg selv, at om de er tre stykker, skal jeg ihvertfall gjøre skade for meg, om det mest ekstreme skulle skje. Er nesten oppslukt av egen volds-fantasi, da det kommer tilbake til meg at det er ikke disse guttene som har gjort meg noe.

Så tar de av til en annen vei. Jeg har en ulv hoppende foran meg. Den griper etter noe i halsen. Jeg lar den gjøre det og ser at den står med en stor edderkopp i munnen. Den gir den til meg og jeg putter den i lomma. Har på følelsen at jeg skal ha den til noe, aner ikke hva...
GjenopprettetMedlem
Oj :respect: for en fantastisk skogtur du hadde!!!

Det må jo være godt å oppleve at selvom du får opp gamle følelser så har du kommet kjempelangt videre fra den tiden :eusa_clap:

Fine bilder du formidler. Takk :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei

Ja det var godt å kjenne at jeg var sterkere nå, enn den gangen. Og veldig spesielt å få disse tingene servert i real life, på den måten. Som om det var en mening bak. Det tror jeg jo at det var  ;) (Ble litt lei meg for den dompapen da men...)

Takk selv, for tilbakemelding  :wub:
GjenopprettetMedlem
Dette var sterk lesning, fordi det satte i gang et ras av minner hos meg.

Det var flott at du visualiserte flammen og fikk frem sinnet, som i dette tilfellet, tror jeg er et sunt sinne.
GjenopprettetMedlem
Du er forbarskade meg modig du! Flott å lese om din sterke skogsreise!  :wub:  :eusa_clap:  :respect:
GjenopprettetMedlem
Tullsjura: Sunt eller ikke, tror det er hva jeg gjør med sinne, som avgjør. Hadde jeg gått løs på de stakkars uskyldige guttene, ville det ikke være så sunt  :razz:  Følte at sinne fungerte som bensin i motoren, men det er jeg som styrer bilen....

Det er desverre mange som har dårlige minner av mobbing, det er dritt  :(

Silva: Tusen takk for komplimentet  :)
Anonymous
Fine bilder jeg fikk inne i hodet mitt når jeg leste det. Er så mange bra ting man kan bruke av å visualisere sitt indre mot det som plager enn.
GjenopprettetMedlem
Hei

Tenkte du på flammen?

Takk for tilbakemelding btw  :)
Anonymous
Fikk så mange bilder rundt det temaet =)