Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har fått hint om at det er et nytt kraftdyr på vei inn. Så jeg tenkte at jeg skulle ta en trommereise, for å møte dette dyret.

Jeg kom inn i et lite mørkt rom. Det stod lave bokhyller langs veggene.
Hele rommet var dekket av et tykt lag med støv.

Midt på gulvet stod det en trestamp med vann i. Jeg stod og funderte litt på om jeg skulle gå opp i stampen, men lot det være.

Jeg søkte rundt i rommet, for å se om jeg kunne få øye på kraftdyret, men så den ikke. 

Så ble jeg plutselig forferdelig kvalm. Det virket som om kvalmen eller årsaken til det, stammet i fra hodet og halsen min. Etter hvert kjente jeg at det luktet svidd, denne eimen av brent lukt førte til at kvalmen ble sterkere.

Jeg ble oppmerksom på at det fløt noe oppe i stampen, og da jeg sjekket, så jeg at det var et papir. Det var skrevet noe på det, men noe av blekket hadde fløte utover, og blandet seg med vannet. Jeg tok opp papiret og la det til tørk.

Det virket ikke som om jeg kom til å treffe dette dyret, for den var fortsatt ikke dukket opp.

Jeg blåste bort noe av støvet som lå oppe på hyllene da jeg fikk beskjed om å gjøre det, og oppdaget at en snirklete skrift var risset inn i treverket. Ord kom om at det var gammel visdom, som var risset inn der. Men siden det var såpass mørkt, klarte jeg ikke å tyde skriften.
Jeg merket så at det lyste bak meg. Og da jeg snudde meg for å se, så jeg en hodeskalle stå på en bokhylle.

Jeg tok den opp og holdt den i hendene. Den var skinnende hvit og hadde en veldig glatt overflate. Fascinert ble jeg stående og betrakte hodeskallen.

Jeg la den i fra meg på bokhyllen, da jeg hørte trommen kalle tilbake.
Rett før jeg forlot rommet, så jeg at hodeskallen begynte å gløde. En lysblå glitrende farge, begynte å strømme i fra den.

Det ble en litt pussig reise. Jeg reiste med den intensjon å møte mitt nye kraftdyr, men det ble i stedet for et møte med en hodeskalle. 
GjenopprettetMedlem
Mystisk reise.

Hodeskallen gjør det kanskje lyst nok, for deg å lese skriften? Tenkte at den visdommen vil bli tilgjengelig for deg etterhvert...
GjenopprettetMedlem
Så flot en rejse! Wow. :w00t:
Den proces, der sker i dit hovede og hals, får mig til at tænke på en form for renselse, en renselse som måske har at gøre med kraniet (hovedskallen)? Jeg tænker på det med, at dit "kranium" bliver renset og så dugger et fint, hvidt kranium frem (uden kød og hud, men ind til benet), som giver dig lys? Og hvad om det ér kraftdyret, du har mødt? Altså at kraniet ér din nye åndehjælper?

Og nu ved jeg jo ikke, om du egentlig ville have kommentarer til rejsen, så hvis ikke, så bare spring det over :P.
GjenopprettetMedlem
Tjørn, det er bare koselig med kommentarer  :biggrin:

Det er godt mulig at det er mitt hodeskalle som har blitt renset. Det kunne trenges  :razz:
Men jeg vet ikke om kraniet kan være mitt nye kraftdyr.
GjenopprettetMedlem
Kan det være et symbol på døden
og din kommunikasjon med denne dimensjonen
via transe reise.
Sjamanismen var opprinnelig en dødsreise eller Jabmik-reise.
Som bare kvinner utførte den gang for lenge siden.

(dette er noe jeg har fra M.  Eliade)

Spennende å høre om din reise Sjura.

:eusa_doh:
              skip o hoi!
Anonymous
Hodeskalle: - Du e utsatt for andres tanker.
Hvitt: - Du e uskyldig og vet det.
GjenopprettetMedlem
Hva om du reiser tilbake og spør hodeskallen?
GjenopprettetMedlem
Nå har hodeskallen dukket opp i et syn. En kveld plagdes jeg med hodesmerter, og fikk etterhvert et syn av en hodeskalle. Ut av skallen kom det en pussig hvit fugl. Den hadde artige kvikke øyne, en rund hodeform og litt korte lodne vinger. Den var meget sjarmerende der den skakket på hodet fra side til side. Jeg vet ikke hva slags fugl det var.

På siden av fuglen dukket bjørnen opp. Den hadde et morskt uttrykk, men jeg oppfattet den ikke som truende.
Smertene i hodet hadde til nå vært ganske intense, men det gikk gradvis over til det forsvant helt.  :biggrin:

Så merket jeg en god varsom energi, som sirklet rundt hodet en stund, før det bevegde seg videre til hjertet.
Her fikk jeg et nytt syn av en eldre mann, med hvitt langt hår og skjegg. Han hadde på seg en enkel hvit kjortel.
Mannen så på meg med et litt spørrende blikk, som om han ville spørre om det var greit at han viste seg. Det var det inntrykket jeg fikk.
Mannen var meget vakker i sin utstråling. Her tenker jeg ikke på utseendet. Han var pen, det er greit. Men det lyset som strålte ut fra ham var vakkert.
psbot [Picsearch]
så spennende opplevelser du har hatt. Du har nok fått noen nye hjelpere her, ser det ut til.
GjenopprettetMedlem
Det kan hende. Den sjarmerende fuglen og mannen har jeg ikke sett før.