Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg sitter og funderer litt her. Om hvordan en som er fintfølende(noe som egentlig alle er, noen er bare mer bevisst) fanger opp andres sinnstilstand/energi..litt usikker på hvordan man skal forklare... så jeg kjører på med et eksempel.

En dag var jeg full av energi helt til mannen min kom hjem fra jobb, han var veldig sliten, men den som kollapset på sofaen var jeg, mens han var plutselig full av energi og hadde det veldig greit.
Det tok meg en god overtalelse fra meg selv for å orke å gå tur med hunden, men når jeg kom meg ut løsnet alt.
Og jeg hadde fylt på lagrene innen jeg kom hjem en time senere.

Jeg vet at andres påvirkning har mye å si på hvordan man har det i hverdagen.. som trådene i spindelvevet sitter vi på hver vår tue og trekker i tråder som påvirker oss selv og andre.
Gjennom tankene våre skaper vi den virkeligheten vi er i, og slik er det med alle.

Tenk hvis alle hadde gjort sitt ytterste for å skape en god hverdag for seg selv og alle.

Tenk om en tur på et kjøpesenter ikke hadde resultert i vondt i magen, sinte tanker, stress og mas.
Tenk om alle hadde valgt å stå i sitt eget lys og jobbet aktivt med å fremme troen på seg selv.

Tenk om alle hadde lyttet til hjertet sitt...

Så leser jeg her i en tråd at Tele nevner at man kan velge å stå utenfor... sende gode tanker og la ting ordne seg av seg selv. La personen mestre sin livsoppgave.

Da tenker jeg dette er jo riktig...

Men fins det en enkel måte å skjerme seg selv fra å ta imot andres sinnstilstand/energi?
Stå i seg selv er jo et fint begrep på dette...
og helt forstålig når man har oversatt budskapet fra arabisk til norsk...
Men alikevel ingen forståelse før man har opplevd sannheten på kroppen.

Jeg sitter med ideen om å tenne sitt eget lys,
skape en beskyttelse/skjerme seg,
kaste sirkelen osv osv.

Men det er nok mange som sitter med tanker om dette..

Noen som vil dele med oss andre som kansje trenger det med teskje innimellom?

Klem

Lilly
GjenopprettetMedlem
Hei Lilly.

Noen kald supermann er jeg nog ikke alltid
men jeg har oppdaget at ingen kan gjøre meg noe vondt
når jeg har det godt.
Da er det ingenting for (((dem))) å spise
men om jeg viser tegn til svakhet
så er jeg middag.
Når jeg har det godt
er det jeg som spiser
((((dem)))
til middag
og legger gjerne beina igjen på asjetten
symbolskt.
for å huske måltidet
og næres  av det.
      :wub:
Anonymous
takker deg for at du tar opp dette tema  ;)
det er nå engang sånn slik jeg ser det ikke alt vi får stengt ute, serlig når det gjelder våre nærmeste, lurer på hvor mange ganger de har hørt nå reiser jeg til en fjeldtopp og kommer ikke hjem igjend.

skolesitvasjoner til barn er en av grunnene, de ønsker nær kontakt mange møter, men de lytter ikke etter,
i min sitvasjon er mange av undommene inn og ut i hotel hurumhei  :biggrin:
sånn har det vært i over 20 år, så litt insikt har jeg , de forteller hvordan de ser sitvasjoner.
når man tar opp et problem eks lærere/elever ser de i første gang intresert ut, når det kommer til syvende å sist er de mere opptatt av å værne om hverandre, isteden for å tenke helheten til det beste for alle,
samtidig som det er det de sier de jobber med  :P

det er vel sånn når de føler seg truet i gåseøyne helt uten grunn spør dere meg  :icon_cool:

Når jeg skjønte tegninga ga jeg fra meg ansvaret til far som er utdannet barne/ungdoms arbeider med beskjed om
jeg er syk trenger å ta en pause vennligst ikke ring meg utenom ved fare for mitt barn, samtidig så møter dere en som prater samme språk   :idea:  

det tok ikke mere en 14 dager så ringte tlf
det har gått så bra men i dag kom vi ut for en sitvasjon
har dere ringt far
nei
da synes jeg dere skal ringe han
barnet bor jo hos deg
det er jeg klar over men vi var alle enige om at alt av tlf skulle gå til han
det går ikke for barnet bor hos deg ,( ja det var vel en god unskyldning)

alvolig talt er mine tanker jeg orker ikke å legge mere energi i skolen, jeg har hele tiden healet skolesitvasjon
til det beste for alle der samtidig som det har tappet meg for kraft.
helt enig i at det er bedre å sette seg utenfor selvsagt sende gode tanker det er jo det en healer gjør helt enig med at persjonene skal mestre sin livsoppgave , dette er en av mine livsoppgaver når jeg valgte å få flere barn , jeg prøvde å slippe unna den 3 skolen men jeg blir dratt inn i det samme hva , de to første gikk jo bra til slutt

sitvasjon i nåtid far har trekt seg ut etter en måned i skolen sitvasjon , det blir heller ikke mere samvær som de har hatt i 8 år dette var deres begges valg, det bled heller ingen ferie hos han , skole begynner snart  jeg er selvsagt positiv jeg fikk jo fri fra dem i 14 dager , etter kaos kan ting kun bli bedere

fjelltoppen er jo ikke så langt unna  :badgrin: å der skal jeg sitte mens alt ordner seg selv det er min manefestering her å nå, det som ikke tar knekken på deg (for det om det føles sånn) gjør deg sterkere er det vist noe som heter   :wub: klem fra bast
samme hvor mye jeg har beskyttet meg er jeg i sitvasjonen , glad for innspill fra andre for dette har godt utover min helsetilstand ber om mere kraft til å fortsette , dette er kun en del av livet det positive er jo tilbakemellinger som jeg har fått av flere som har vanket i mitt hjem.

ei venninde av datteren min som kom på hytta her om dagen takket meg for at jeg altig hadde vært der for dem , faren hennes var kristen å hadde blitt sinna forde jeg hadde gitt henne healing for noen år siden da det var full krise i familien da broren bled satt inn for mord som 16 åring, faren fikk til svar hun har altid vært der en seng å sove i å fjærnet min angst som jeg bar på, en behandling å alt var borte å sånn er det den dag i dag.

ei annen jente ropte her om dagen hei mamma  :) de er voksne i dag
det ser ut som energiene prøver å få meg på bena igjen.
nå takker jeg for all positivitet som kan få meg til å kjempe videre i kjærlighet selvsagt blir vi påvirket av seg selv å andre å noe kommer vi ikke unna slik jeg ser det, hilsen en syk healer å oss er det mange av.
her kommer selvsagt en sang i mitt hode   :)
Bjørn eidsvåg : Eg ser...

Den var god ijkretelet meg skal de ikke få til middag , men det er en fare for at jeg kan bli sindt å da har jeg tapt sånn jeg ser det  :lol: det skulle tatt seg ut at de bled blåst av stolen kansje det er det som skal til for at de skal lytte

:wub:  :lol:  :wub: humor forlenger livet takk.  :lol:
GjenopprettetMedlem
Jeg har måttet bruke en liten stund hver morgen for å sentrere meg selv og sette opp mitt vern for at jeg ikke skal bli altfor påvirket av andre. Jeg bruker en meditasjon hvor jeg gror røtter ned til jernkulen i senter av Jorda og drar opp energi derfra til min kropp og så gror jeg greiner oppover mot Himmelen for å hente energi derfra. Når disse energiene møtes i meg og blander seg, sender jeg overskuddet ut gjennom hjertet. Denne øvelsen hjelper meg til å være i meg selv og mitt. Deretter beskytter jeg meg selv etter en metode jeg føler er privat. Det går an å spørre hjelperne om hvordan man best kan beskytte seg.

Resultatet av dette er at jeg bedre står i meg selv, og klarer å skille hva som er mitt og hva som er andres mye bedre. I løpet av dagen når jeg føler meg litt utafor eller "invadert", bruker jeg litt tid i stillhet for å sette opp vernet igjen. Det virker for meg...
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for svar dere.

Nå har jeg skrevet veldig mange svar her... og egentlig funnet ut at tankene var temmelig tomme.  :exclaim:

Men vil bare fortelle dere, at det er godt å få svar av dere.

Den sterkestes rett er vel det dreier seg om i bunn og grunn.
Det er mange måter å være sterk på...
og hvis man ser hva det ultimate "våpenet" og også "skjoldet" er....
vet man jo egentlig hva man skal servere til middag.  :wub:
Nam nam ;D

Takk igjen.

Klem

Lilly
Anonymous
å jeg skal nyte desserten nam nam
klem bast