Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Snappy [Bot]
Fikk bare lyst til å fortelle noe som jeg ikke helt har funnet ut av ennå. Men en artikkel på sjamansonen om healing fra det høyeste sier meg kanskje litt mer. Vel, i høst møtte jeg Tom Andresen på Alternativ messa her i Tromsø. Han er en kjenning av familien, så det ble tid til en liten prat, og vi har også holdt litt kontakt etterpå. Tom hadde med seg utstyr og tok aurabilder, noe jeg alltid har prøvd på messene. Synes det er utrolig hva de klarer å lese ut fra et slikt bilde. Men, på mitt bilde denne gangen viste det seg tydelig et 8. chakra over kronechakraet. Det lyste som en gullstjerne. Tom sa at han aldri hadde fått noe slikt frem før, og visste ikke helt hva det kunne bety for meg, så han ba meg prøve å finne ut av dette på egenhånd. Jeg søkte litt rundt, og spurte hos mange. Av noen ble det påstått at de som har et slikt chakra er nær døden

. Vel, jeg har ikke opplevd farlige sykdommer til nå - bank i bordet. Men jeg slo meg til ro med den lille angsten som satte seg fast i brystet mitt, og fant ut at det måtte i såfall bety en symbolsk død.
Så dro jeg på en reise (fysisk) til den gamle middelalderbyen Praha. Det ble noen vidunderlig vakre dager i den flotte byen i oktober. Jeg fikk besøkt en mendge flotte steder og byggverk, Vitus katedralen og slottet, Karlsbroen, Jødekvarteret, en mengde tårn og utkikks poster og den gamle Astronomiske klokken på torget. Jeg fikk også med meg en hel del historie fra byen. Den siste dagen var vi i den Astronomiske klokkens tårn, og jeg følte meg uvel. Man tok jo inn en del inntrykk fra disse historiske stedene, men dette bygget hadde en egen merkelige atmosfære. Jeg ble uvel, og svimmel i dette tårnet, og ville snarest mulig ut igjen. Jeg klamret meg fast i reisefølget mitt. Nede på torget igjen ble alt som normalt og jeg kunne puste fritt igjen. Da vi neste morgen satt i taxien på tur ut av byen og mot flyplassen, så kjente jeg meg igjen dårlig. Det ulmet hele veien, også på flyet mellom Kastrup og Praha. På Gardermoen ble jeg syk, fikk feber og var veldig slapp. Og innen vi landet hjemme i Tromsø så ble jeg angrepet av lettere svimmelhet.
Få dager senere røk jeg på en 4 ukers sykemelding med virus på balansesenteret. Underveis i sykdomsperioden oppsøkte jeg indianeren og medisinmannen Paul Richard etter et merkelig sammentreff med Narnina. Jeg sendte henne en sms om hjelp til healing, samtidig som hun sendte meg en sms om at Paul var i byen og kunne tilby blant annet healing.

Så jeg bare MÅTTE ta det som et godt tegn. Paul kunne desverre ikke gjøre så mye med dette, siden virus bare må gå sin gang. Men han fortalte meg (uten at jeg hadde sagt noe) at jeg antagelig hadde pådratt meg dette på en slags reise der jeg skulle bli bevisst på noe spesielt. Og siden jeg tydeligvis nektet å se dette selv

, så laget det ubalanse i meg. Og FOR en ubalanse, her prøver virkelig noe å trenge inn i deg, nesten som om noen har lyst til å banke det inn i deg! sa han og lo.
Jeg ble frisk igjen, etter flere besøk hos legen og forskjellige healere. Samtlige (unntatt legen da) sa at dette var noe jeg hadde pådratt meg, noe som prøvde å trenge inn. Ikke som en ånd, men som en slags viten - og at det hadde med at det 8. chakraet mitt å gjøre, siden det vibrerte på en altfor høy hastighet. Hva det var dette? Tja, si det - men kanskje har jeg funnet svaret i teksten til Ailo. Healingen jeg selv har gjort i ettertid har faktisk vært veldig effektiv. Så kanskje har dette gitt meg en slags forbindelse med den guddommelige kraften.
W3C [Linkcheck]
Hei.
Så spennende at det 8. chakraet ble synlig på bilde.
Inkaene kaller det "det helliges kilde" og når det 8.chakraet vekkes skinner det som en sol innenfor lysfeltet vårt. Videre sier de (sitert):
Når mennesket skifter bevissthet til det 8. chakraet, kan vedkommende få tilgang til ur-hukommelsen. Dette senteret er knyttet til det arketypiske domenet, til de opprinnelige bilder og minner som tilhører den kollektive bevissthet.
Kjennetegnet på dette chakraet er usynlighet og tidløshet. Negativt uttrykk kan være kosmisk frykt.
Snappy [Bot]
Å, dette var nytt for meg. Det med usynlighet i tid og rom har jeg hørt før. Men ur-hukommelse, den likte jeg

Tusen takk skal du ha!
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Otorongo
Kan du fortælle mere om det 8. chakra, det er vældig spændende og sætter en masse på plads hos mig, det med ur-hukommelsen. Hvor sidder det 8. chackra? (er det er 2 små chakra man har i nakken?)
Hilsen shamanen

Snappy [Bot]
Det 8. chakra sitter over krone chakraet. Hvis jeg finner det aura bildet snart, så kan jeg legge det inn her. Det var veldig tydelig.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Hege Elisabeth
Det ville være dejligt...
Hilsen Shamanen

Snappy [Bot]
*Går for å lete...*

Snappy [Bot]
Æsj, jeg fant ikke bildet. Har nok lagt det på en "smart" plass så det ikke skal bli borte. Men det dukker snart opp igjen. Men jeg fant en fin side på Internett om chakra systemet, der Kundalini blir beskrevet som det 8. kraftsenteret. Mulig det har en forbindelse!?
http://home.tiscali.no/oyanders/chakrasystemet.htmYahoo Slurp [Bot]
Hej Hege Elisabeth
Er det KUNDALINI vi snakker om.... det er det man skal passe meget på, når man renser/healer chakraerne, det kan folk faktisk blive indlagt på....KUNDALINI REJSNING. En uheldig rejsning af kundalini-kraften kan resultere i symptomer, som minder meget om skizofreni.
Vær meget opmærksom på det... og leg ikke med det...

HAV STOR RESPEKT FOR KUNDALINI-REJSNING. Man kan ødelægge et menneske.
Hilsen Shamanen

Snappy [Bot]
Nei, jeg tror ikke dette 8. chakraet har med kundalini energien å gjøre. Det virket ikke slik i de beskrivelsene jeg leste om på den siden. Hmpf - at jeg ikek skulle finne det bildet

Yahoo Slurp [Bot]
Hej Hege Elisabeth
Det link du sendte viser i bunden af linket:
KUNDALINI
Det Åttende Kraftsenteret
Hilsen Shamanen

W3C [Linkcheck]
Hei.
Det 8. chakraet sitter over hodet. He, he, :lol: jeg prøvde å måle på meg selv nå og fant ut at det var sånn ca 20 cm over hodet mitt. Dere vil kjenne det hvis dere holder hånden rett over hode, på meg er det et litt kjølig punkt. Inkaene kaller det wiracocha.
I dette chakraet opplever vi dyp forening, ikke bare med all skapelse, men også med skaperen. Eks. en kristen kan oppleve foreningen med skaperen som en sammensmeltning med en engel, en helgen eller Kristus. En Buddhist kan oppleve det som et fellesskap med buddha, og en inkasjaman som en sammensmeltning med en stjerne.
Med ur-hukommelsen mener de å få kontakt med viten som de aldri har erfart direkte, men som nå kan komme opp. F.eks. alle tidligere sjamaners oppsamlede kunnskaper kan bli tilgjengelig.
Snappy [Bot]
"Shamanen":
Hej Hege Elisabeth 
Det link du sendte viser i bunden af linket:
KUNDALINI
Det Åttende Kraftsenteret
Hilsen Shamanen 
Ja, men jeg tror ikke det åttende kraftsenteret har med det åttende chakraet å gjøre. Eller?! :o Så forresten på en annen side at det 8. chakraets farge skal være gull.
Snappy [Bot]
"Otorongo":
Hei.
Det 8. chakraet sitter over hodet. He, he, :lol: jeg prøvde å måle på meg selv nå og fant ut at det var sånn ca 20 cm over hodet mitt. Dere vil kjenne det hvis dere holder hånden rett over hode, på meg er det et litt kjølig punkt. Inkaene kaller det wiracocha.
I dette chakraet opplever vi dyp forening, ikke bare med all skapelse, men også med skaperen. Eks. en kristen kan oppleve foreningen med skaperen som en sammensmeltning med en engel, en helgen eller Kristus. En Buddhist kan oppleve det som et fellesskap med buddha, og en inkasjaman som en sammensmeltning med en stjerne.
Med ur-hukommelsen mener de å få kontakt med viten som de aldri har erfart direkte, men som nå kan komme opp. F.eks. alle tidligere sjamaners oppsamlede kunnskaper kan bli tilgjengelig.

Takk for innspill - igjen! Blir bare rot i mitt hode om jeg skal lete rundt på egenhånd. Finner ingenting fornuftig om dette på internett

Yahoo Slurp [Bot]
Hej Otorongo :icon_biggrin:
"Otorongo":
Hei.
Så ved jeg hvad der bliver talt om, specielt det med "ur-hukommelsen mener de å få kontakt med viten som de aldri har erfart direkte, men som nå kan komme opp." for det er det der sker med mig, jeg ved hvad jeg taler om, men vidste ikke hvor jeg viste det fra... kun at det er gammel viden..meget gammel. Så det satte virkelig noget på plads hos mig.
bla. a. en dag sagde jeg til en person jeg hjalp, som havde tarmproblemer at hun skulle spise: hvidløg og ingefær... (ting jeg ikke ville vide noget om) hvortil hun svarede det havde hendes læge også sagt til hende... Og jeg tænkte: hvorfra ved jeg disse ting? men nu forstår jeg meningen med min viden. :eusa_pray:
Det er et fantastisk forum dette her :eusa_clap:
Hilsen Shamanen :icon_biggrin:
W3C [Linkcheck]
Hei Shamanen.
Så spennende at du har den kontakten.
De sier også at de tidligere sjamaners stemmer blir hans (din) stemme, og de ur-gamle læremestrene lever i han.
Kan anbefale boken: Sjaman, healer og vismann skrevet av Alberto Villoldo (min lærer). Der fins mer om det 8. chakraet, samt det 9. som er ånden.
klæm
Snappy [Bot]
Den boken har jeg hørt mye bra om, så jeg må tydeligvis få tak i den. Takk for tipset

Yahoo Slurp [Bot]
Hej Otorongo
Jeg ville ikke havde fået at vide dette hvis vi ikke havde dette forum, og jeg håber inderligt at andre blive kloge og begynder at forstå dybten i det at være Shaman..
Alberto Villoldo, hvor kommer han fra, du siger han er din lærer, har du fået undervisning af ham fysisk eller åndeligt? Bogen vil jeg se om jeg kan få her i Danmark
for du har jo også den kontakt, som jeg har, og jeg mærkede efter om jeg havde en 8 chakra, og da jeg aede den, røg jeg direkte i den øvre verden.... Så en ny dag med en ny viden...
Hilsen Shamanen :icon_biggrin:
Anonymous
kan det 8.chakra være kasualchakraet? Det befinner seg i ytterkanten av auraen over hodet. Det har blant annet funksjon som utviklingen av " det høyere jeget". Det høyere jeget vet på et svært dypt nivå hvilken handling som er den rette under alle omstendigheter, fordi det høyere jeget er et uttrykk for vår sjel. (sitat fra bok)
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kolibri
som der stå på det link fra hege Elisabeth:
Når Kundalini når fontanellaområdet i hodet, issen, avgir den enorme energimengder til kronechakraet. For indiske mystikere er dette ett av de store øyeblikkene de har arbeidet så intenst mot. Nå aktiviseres alle kronechakraets iboende muligheter, og kontakten med den åndelige verden og forståelse av universets mange gåter er innen rekkevidde. Energien fra Kundalini har med andre ord utløst et slags stimuli til hjernen, som gjør det mulig for dem, i en kort periode, å oppleve det som meget få mennesker noen gang vil oppnå; en følelse av kontakt med det guddommelige. Kanskje er dette det samme som skjer med folk i Bibelen som opplever såkalte åpenbaringer, hvor Gud, eller engler viser seg for dem?
Når Det Åttende Kraftsenteret først er vekket en gang, kan den komme igjen og igjen.
Mange gange er det så svært at finde de rigtige svar, for de samme ting bliver kaldt forskelligt, jeg tror det er det samme vi taler om.
Hilsen Shamanen

W3C [Linkcheck]
Hei Shamanen.
Alberto Villoldo kommer fra USA og har gått i lære hos inkaene i Peru (i Amazonas og Andesfjellene) i over 25 år.
Jeg gikk i lære hos han i over 2 år. Du får sikkert tak i boken, den finnes nok på dansk også.
Har veldig lyst å lære hos Ailo også, men nå sier lommeboken stopp...
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Otorongo
Meget spændende at høre om, hvis du har lyst vil jeg gerne høre mere om det, måske på en mail?
Jeg må på jagt efter bogen... Jeg kunne også godt tænke mig et kursus hos Ailo: hvor jeg lærer åndekanoen... det må jeg bare prøve.
Men jeg har ikke penge lige nu; heller ikke helbred..(skal opereres i Maj) men bagefter må jeg se at komme til Norge og se alle mine Venner jeg kender der.
Hilsen shamanen

Snappy [Bot]
"Kolibri":
kan det 8.chakra være kasualchakraet? Det befinner seg i ytterkanten av auraen over hodet. Det har blant annet funksjon som utviklingen av " det høyere jeget". Det høyere jeget vet på et svært dypt nivå hvilken handling som er den rette under alle omstendigheter, fordi det høyere jeget er et uttrykk for vår sjel. (sitat fra bok)
Hm, enda et nytt begrep. Hvor finner jeg informasjon om dette? Har du gode tips til linker f.eks?
Anonymous
Det er utrolig spennende altså, men ikke gøy for deg vennen dette med viruset! Jeg er glad for at du er frisk igjen!

Det 8 chakra fant jeg noe om i en bok jeg leser nå, og skal jammen meg finne ut om det står mer om den. Men nå må jeg få med
meg " Gutta på tur" -programmet på tv!

Anonymous
Hei.
Jeg er ikke sikker på om kasualchakraet er det 8. chakraet. Det er jammen meg vanskelig å finne noe ut av det. Men jeg har en bok av Patricia Mercier- chakraene.
Opp for kronechakraen har vi kasual og fargen blir beskrevet som en myk vannblå sfære av lys. Det er det punktet der ytre påvirkning fra andre menneskers chakraer blir registrert først, og som utløser vår reaksjon. Og det er også der vi bearbeider vår personlige tilknytning til Akashekronikken (hva er det for noe, noen som vet?)
Det neste er sjelsstjernechakraet, har fargen fersken.
Etter det stjerneportchakraet, farge sølv og er plassert 90-120 cm over auraen. Stjerneporten åpner for kosmisk bevissthet, det tar oss med til fantastiske verdener av lykksalig kjærlighetsvisdom.
I tillegg til det har vi jordstjernechakraet som er plassert der auraen vår berører bakken.