Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Det er tre år siden det skjedde. Det var fredag kveld, jeg og samboeren min tok oss et glass vin. Dette var en spesiell kveld for oss fordi vi skulle feire utgivelsen av en egenkomponert cd, og hadde akkurat satt den på avspilling. Plutselig knustes vinglasset i hånda mi, bare stetten var like hel. Jeg hadde så vidt rukket å tørke opp, da det kom riste/skjelve lyder fra flere skap i huset. Dette pågikk i et lite minutt. Dagen etterpå hørte jeg i nyhetene at det hadde vært et jordskjelv med senter på Helgelandskysten (vi bor på indre Helgeland).
Forklaring?
GjenopprettetMedlem
Er det en slags problem stilling?I så fall hva er problemet?

Anonymous
Vinglasset ble knust som et forvarsel på skjelvet...? Vel, det kan vel hende.

Noe annet er vel det knuste glasset i forhold til dette dere feiret...glass-skår (knust glass)
varsler lykke og hell (hvis det knuses ved tilfeldighet).

GjenopprettetMedlem
Høres ut som en gjennomslagskraftig musikk dere har produsert.spennende!
Vår sinnstilstand kan sette svære krefter igang i naturen og folk rundt oss.

AdsBot [Google]
Ja, musikken din er nydelig vinge

(for nå er det jo flere av oss andre som har hørt den også)
så det kan godt tenkes at den startet et jordsjelv. Det kan jo være at energiene fra dere også var medvirkende,
dette var jo et meget spesielt prosjekt for dere. Måtte MANGE få høre vinges musikk!
GjenopprettetMedlem
Jovisst kan nok høgfrekvente toner i musikk knuse glass, men det var neppe det som skjedde her. Men kan et handholdt glass registrere et jordskjelv så kraftig at det går i stykker? Eller kan et menneske registrere et jordskjelv før det skjer - en egenskap som dyrene visstnok har (før siste store tsunami rømte de mot høydene i landskapet), slik at det var handa som knuste glasset?
GjenopprettetMedlem
Etter hva jeg har lest eksisterer fortiden nutiden og fremtiden på likt.
Det pendles litt frem og tilbake her,slik at fremtidens hendelser kjennes på kroppen før det faktisk skjer.
Særlig når svære krefter er i sving.
Akkurat som fortidens hendelser kan dukke opp og gjenoppleves.