Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Wow!

Var det noen av dere som så "Kornåkerfenomenet" nå i kveld på TV Norge?
Har vært oppmerksom på dette før... men nå ble jeg helt satt ut...!
Det var noe av det mest intressante jeg har sett siden T.V.'n kom!
Budskaper fra det ytre rom... med formasjoner selv ikke datamaskiner med de beste designere klarer å utføre...
Disse kodene... i numerologi = Gudinnen av universets skapelser....

-og så blir det neglisjert av makthaverne som ren humbug. Hva skal man si til sånt...
Dette bekreftet bare mer av min oppfatning om at vi ikke er alene ...

GjenopprettetMedlem
Hei, Sjelevenn!
Jeg har sett dette programmet flere ganger, jeg var på et foredrag om kornsirkler
og da ble jeg helt hekta jeg også. Det er virkelig fasinerende å se, må ha en tur dit en
vakker dag

Dumå gå på foredrag no på messen i Drammen..
Alene? hvem sa vi var alene
Samin

GjenopprettetMedlem
Ja, har sett programmet én gang før også.
Har vært skeptisk i mange år, men nå begynner jeg å tine opp litt.
Det som imponerer mest er at i de påstått ekte sirklene er ikke kornaksene knekt. Noen gang forsøkt å bøye et kornaks uten å knekke det? Der de er knekt er jeg rimelig sikker på at mennesker har vært på ferde.
Har aldri studert en påstått ekte kornsirkel på nært hold, men nå fikk jeg veldig lyst.
GjenopprettetMedlem
Påstanden om at designene er så vanvittig kompliserte er jeg mer skeptisk til.
Kunne godt tenkt meg å ligge og lure i buskene med videokameraet til sommeren. Skulle vært artig å ta noen juksemakere på fersken, eller bli vitne til noe fantastisk.
GjenopprettetMedlem
"Samin":
Alene? hvem sa vi var alene
Samin 
We have never been alone...

Anonymous
Her kan man finne oppskrift på hvordan man skal lage en kornsirkel m.m. for de som ønsker å beholde sin tvil, eller lage kornsirkler selv
http://www.circlemakers.org/new_documents.htmlGjenopprettetMedlem
Bra dokumentar!
Tror de aller fleste som såg den satt seg overasket tilbake etterpå.

Anonymous
Jeg ser aldri på TV lenger, og så heller ikke dette programmet. Men fordi så mange - både her inne og ellers - er så imponert har jeg følt meg litt utafor og har valgt å lese meg litt opp på dette fenomenet også.
Så: Takk for linker Samin. - Jeg har sjekket begge. Fant bl.a. en gammel "nesten-sambygding" (Egil) i en av dem. Det var morsomt.
Men som alltid er det greit med påfyll fra alle kanter, derfor har jeg selvfølgelig vært på Wikipedia. Her var det også mye interessant om kornsirkler, men også litt om fenomenet heskeringer og alveringer. Spennende.
Her er linken
http://no.wikipedia.org/wiki/Kornsirkel
Personlig likte jeg godt artikkelen fra National Geographic
GjenopprettetMedlem
"NNy":
Jeg ser aldri på TV lenger, og så heller ikke dette programmet.
Programmet finnes på DVD og kan kjøpes på
http://www.kornsirkler.no/. Vi har sett den mange ganger - hele familien, den går under kallenavnet "treskekurs for far".
Dette er en litt anderledes men vakker side om kornsirkelmønstrene:
http://www.the-arcturians.com/eng/ . Velg "The codes".
GjenopprettetMedlem
Jeg er veldig skeptisk,men ble litt tint opp på fordrag av norsk kornsirkelforening i 2005.
Det er spennende at mange av mønstrene egentlig stammer fra gamle kulturfolk som bl.a. mayaene og aztekerene.
Keltiske spiraler er kanskje ikke så rart,men når det kommer mønstre fra hele verdens historie opp i desse åkrene,blir det mer interessant. Syns jeg.
Anonymous
Må slutte meg til her. Har sett programmet tre ganger nå, og det er noe av det flotteste jeg også har sett på tv.

Jeg fikk frysninger alle gangene, de geometriske og tallmessige sammenhengene synes jeg er fantastiske. Et helstøpt program etter min mening, uten snev av hets eller syrlige bemerkninger.
Har vært på kornsirkelfestival i 2000, England, og ble ganske imponert den gang. Aller mest over Stonehenge, som opplevdes som et kjærlighetsmøte;
jeg gråt av gjensynsglede og ble rett og slett forelsket - i steinsirkelen, ja.
Er vi alene - å nei. Har vi levd før -åja!

GjenopprettetMedlem
"NNy":
Så: Takk for linker Samin. - Jeg har sjekket begge. Fant bl.a. en gammel "nesten-sambygding" (Egil) i en av dem. Det var morsomt.
Bare hyggelig
Egil er en kompis av meg, så verden er ikke stor

GjenopprettetMedlem
Jeg ser for meg at vi kanskje får litt mer og mer personlig besøk fra andre plasser i universet, enn nå. For at de sniker rundt der ute vet jeg er en mulighet. Jeg er bare så redd for at forsvaret rundt om i verden ser på alt som kommer utenfra som fientlig, og presidentene rundt om sier at kanskje vi trenger en trussel utenfra for at landene på jorden skal samarbeide.. litt skremmmende.
Og på et program om korn-sirkler, så hadde noen dekodet (løst noe av en beskjed) at det er både godt og vondt der ute, og at vi skulle passe oss for de som kom med gaver osv. (og på en måte prøvde og kjøpe seg inn), de var ikke så gode, Men det finnes også veldig mye godt der ute, så vi må bare bruke litt sunn fornuft og følge intusjonene våres. Men jeg så det på på et program, så om det stemmer eller ikke er opp til hver enkelt, jeg er vet ikke hva jeg skal tro om kornsirklene selv.
Jeg så jo også en korn-sirkel som lignet den platen eller det signalet som vi sente ut på ehh ca 70-80 tallet, der vi beskriver at vi lever på planet nr. 3 fra solen, at vi er så og så mange på vår planet, hvilket hoved-grunnstoff jorden er oppbygd av eller hva det var. og diverse sånne opplysninger. Vet ikke om dere har hørt om det der. Og korn-sirkelen var helt lik den "platen"(signalet) vi sendte, bare de beskrev at "de" levde på (husker ikke helt) på planetene 3 og 4 fra solen deres, at de var så og så mange i "deres sivilasjon. Og det og det grunnstoffet var deres hoved grunnstoff osv. men dette er jo spekulasjoner, som kan være sant eller ikke, opp til vær enkelt. Nå tok jeg av litt, men syns det er rart det ikke er fokus på det der. Var også på foredrag med egil fylling på en alternativ-messe i valldal på sunnmøre nå i sommer..
Jeg er veldig opptatt av moder jord respect , og jeg kjører gravemaskin, så jeg velsigner og spør om lov til og grave på jomfrulige plasser. For det er litt ekkelt og lage stygge sår i vår kjære moder jord.
Det med nordlyset, portene i nord-norge vet jeg ikke noe om. Men hvem vet. Fullt mulig. Samene/sjamanene deres var jo veldig opplyst med mye innsikt..
Moder jords kjærlighet, er ekte kjærlighet.
Det hun viser deg er sann kjærlighet. ”Se og du vil bli sett”
Viktigste er kjærligheten til hverandre og universet, gud og moder jord wub respect
klem fra hans og monica
PS. hei samin. takk for sist. ( jeg husket en trommereise i lokalene dine, da flere der møtte lysvesner og alien lignende skapninger på reisen)
Da tommy var der og trommet sammen med gullvald rett etter alternativ messen i ålesund..
GjenopprettetMedlem
It's from them we came