Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hva er over og under i verdenen?

Hvis alt går i sirkel... 
er ikke alt over og under hverandre?
Hvis himmelen er over og jorden under.... 
hva er da over himmelen, og hva er under jorden...
og hva er disse ytterpunktene som er ytterst til hver sin kant, men alikevell det samme?
Hvordan kan alt være likt når opp er opp og ned er ned..?
Vi hopper opp, men faller ned...
hvorfor hopper vi ikke opp igjennom, og dukker opp unnenifra?
Hva er dette som bryter sirkelen og skiller oss fra det å gå rundt?

Er det dette som skiller oss fra hverandre?
Det som får oss til å gå hver vår vei? og ikke rundt hverandre?
Anonymous
Av en eller annen grunn som jeg ikke vet noe om, har jeg reist nedover da jeg har jobbet med frykt f.eks eller andre vanskelige ting. Og da jeg har møtt lysende vesener, har det kjentes lett. Så jeg vil si at det må ha med letthet og tyngde på energien og gjøre.
For meg blir verden på en måte bilder på energier. Som hvis f.eks kunstlæreren hadde bedt meg om å yttrykke en tilstand eller en følelse billedlig.
GjenopprettetMedlem
IMO

The map is not the territory. Over and under are administrative categories. The Overworld is associated with the sky and your thoughts. There you work with your intellect. Therefore the official residence of your spiritual guide is there. The Underworld is associated with the subterranean world (underground) your emotions. They are your driving force and so you meet your power animal there and you work with your emotions. Some call them psyche. Things are not so neatly divided up in practice. You can get advice in the Underworld. You can find power in the Overworld. Our thoughts and feelings are woven closely together and they saturate one another. It is all happening inside of you so you don't actually go up or down. You go in. The imagery accesses the mind's symbolic language which opens the doors to the relevant "places" in your mind.

Villbjørn Ulvberg
Anonymous
Bet kanskje burde hete ... innomverden og utenforverden:biggrin:
Innomverden, då reiser man in i moder jord, og utenforverden, er det himmelske...?

Glöm ikke mellomverden