Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei, er det noen av dere her som kan kjenne lukten av hjelperne deres som er innom, eller avdøde etter at de er kommet over på den andre siden som er innom og ser til deg ?

Hadde to episoder med lukt her om dagen,en hvor j er veldig sikker på hvem personen er og en hvor  j er mere usikker
GjenopprettetMedlem
Ja.

Det er veldig vanlig å kjenne lukter fra "den andre siden". Det kan være en grunn til at vi kjenner er at luktsansen vår er vant med å kjenne ting vi ikke kan ta og føle på, og at den dermed er bedre utviklet for å kjenne "udefinerbare" ting, som f.eks. avdøde og hjelpere. Og også at vi lettere aksepterer en "rar" lukt enn et "syn".

Gidgeroo
GjenopprettetMedlem
Takk for svaret Gidgeroo  :)

Har tidligere lest at noen har den evnen å kjenne lukten av gjengangere!
men ikke at man kan kjenne lukten av familiemedlemmer og andre kjente når de er innom ! så da hadde intuisjonen min rett igjen ;)
GjenopprettetMedlem
Ja.
Det har skjedd meg,og det kom som et sjokk der eg sprang rundt og kikka inn i alle rom etter ein "logisk" grunn.
Anonymous
Kun en gang har jeg kjent en roseduft, men ellers kan jeg ikke kjenne lukt. Men jeg vet om flere som kan det  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Ja det er helt vanlig å kjenne lukter som du sier.
Man må bare være åpen for det og trene, så vil det komme sterkere og sterkere.
Under meditasjon for eksempel er det like vanlig å kjenne lukter som å se bilder
og kjenne følelser. (for meg i allefall)

Man kan også lære seg å kjenne lukter av forskjellige sykdomer, som jeg har opplevd å klare.

Dere ser jo at man kan trene opp hunder til å lukte seg frem til kreft.
Så hvorfor ikke skulle vi mennesker gjøre det også?

Bare tren og lær deg å stole på det du lukter.

Samin  ;)
GjenopprettetMedlem
Jeg kjenner også lukter, det vil si at det ikke har skjedd så mange ganger under meditasjon, men en god del ganger ellers. Tar dette som et tegn på at det er noe jeg skal være obs på. Hver person som er "innom" har sin egen helt særegne lukt og energi som vi kan kjenne de igjen på, enten de er avdøde slektninger eller andre ;) Nå kan ikke jeg si at jeg har trent noe spesielt på dette, det dukker opp når det skal. Har et eksempel her, en kamerat av meg som jeg ble kjent med i april/mai. I begynnelsen, når han tenkte sterkt på meg så kunne jeg kjenne lukta av parfymen hans i huset mitt. Da var det som oftest slik at han trengte healing, men ikke turte å spørre. Så ting skjer av en årsak. Men jeg må innrømme at jeg lurte fælt over lukten av mannsparfyme i huset, har ikke for vane å ha så mye mannebesøk at det gjør noe  :P Saken er bare den at hvis du er åpen for dette, vil du kunne få inn en hel masse informasjon via nesen. For meg er det i alle fall viktig tilleggsinformajon, og jeg bruker det aktivt under healing :)
Anonymous
Som Samin sier, har jeg opplevd at jeg kunne lukte skjult sykdom

Nesa mi har hukommelse, og det kunne være plagsom til tider.
For meg har reaksjonen på lukt vært så intens at det hjalp meg i min avgjørelse å ikke studere medisin. Da jeg jobbet som praktikant på sykehuset som attenåring tok jeg for mange lukter med hjem.
Og etter at jeg fikk være med i universitetes anatomisal et par ganger, klarte jeg ikke å spise kylling uten å få frem både synet og lukten av preparerte lik i flere år...

Visst kan lukt være del av et telepatisk budskap, som Alias beskriver.
GjenopprettetMedlem
Jeg har erfaring med at andre energier kan lukte svovel-aktig, dvs spesielt tunge energier som "henger igjen" her på jorda.

Har også hørt om folk som kan lukte parfymelukt..osv. Du har fått masse fine svar her.

Jeg tror mange er åpne for lukter, mer enn de tror, men ofte er lukten meget lett og forbigående, som et lite vindpust..
Det gjelder å være oppmerksom og lære seg og gjenkjenne de, kanskje ?
GjenopprettetMedlem
Joda, lukt kan kjennes her også. Lukten av min farmor når hun er tilstede. Lukten av andre også, og som nevnt lukten av svovel har jeg kjent.

RITA :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg tror at det jeg beskrev i "luktopplevelse" var en slik ting.
Jeg tror ikke at det var en ulv oppe i skogen som gikk med meg, jeg tror det var ulven fra trommereisen som viste seg som en lukt.
GjenopprettetMedlem
Takk for mange fine svar,
jeg har heller aldrig trent på lukter, dette er bare en av flere ting som skjer nesten uten videre om dagen.
faktisk var jeg litt tett i nesa den dagen men jeg kjente ganske kraftig lukt.

Hadde en time hos Healer igjen, hun mente at personen jeg luktet faktisk er med meg som hjelper nå.
han var ikke det sist gang !
GjenopprettetMedlem
Fint at du setter et fokus på lukt :P
Man har så lett for å bli overveldet av og henge seg opp i det man "ser" i syn og drømmer,
så glemmes de andre sansene,
man kan jo både lukte, smake, føle og høre.

Er tilhenger av å suge max info ut fra det "den andre siden" har¨å by på.  :innocent2:
Anonymous
"Biernna":

Fint at du setter et fokus på lukt :P
Man har så lett for å bli overveldet av og henge seg opp i det man "ser" i syn og drømmer,
så glemmes de andre sansene,
man kan jo både lukte, smake, føle og høre.

Det har du sannelig helt rett i. skal prøve skjerpe min luktesans, hvem vet kanskje jeg også kan oppleve en dag, å kjenne lukter av hjelpere.