Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Giftslangen!
Du din giftslage,full av dødlig gift!Du ja!
Dy smyger deg rundt til dem som er mottagelig og gir dem gift!Ja!
Ikke dødelig gift.!Nei fordi du er slu!
Men en gift som er værre!Ja!
En gift som kun lammer hjenen!Ja!
Etterpå hviler du deg!Ja!
Kroer deg sammen for å se resultatet av giften!Ja!
Samler opp mere energi og nye krefter til et nytt giftangrep!Ja!
Nå er du klar for et nytt hogg på et nytt mottagelig offer for din gift!Ja!
Håper en dag at disse forgifteses sinn vil bli rensa med motgift!Ja!
For først da vil jeg bli Avgifta!Ja!
Fra Tara.
Anonymous
Huff da T.
Jeg har Kongekobraen som et av mine kraftdyr - og den gir meg motgift mot alle andres giftangrep!
GjenopprettetMedlem
Hei.
Dette diktet her var ment i den hensikt og si litt om hvordan ondsinna sladder kan utarte seg.Og at den det eventuellt gjelder blir bakvasaka uten muligheten til å forsvare seg.At denne giftslangen får herje fritt,og danse rundt folk sine kaffebord.Det er jo det en Giftslange vil oppnå!Forgifte folk sine hjerner!Og noen elsker og blir såkalt beruset av denne giften!
Så det var skrevet i den hesikt,at man ikke skal spise/sluke alt uten å lese hele etikketten!
En fin kveld til alle med eller uten Gift.
Fra Tara

Anonymous
Hei Tara

Bra dikt

Ondsinnet sladder er det værste jeg vet, og alle disse spekulasjonene som kan gå rundt på bygda om folk de ikke kjenner.
Ja, du beskriver det ganske godt tara med det diktet.
GjenopprettetMedlem
Slik er det bare. Du sa noe hvordan verden er, mye vondt, men kanskje finns det noe godt og,få håpe. Bra skrevet.
hilsen sandra

GjenopprettetMedlem
Hei.

Tusen takk alle 3 jenter som ga meg en veldig god å positiv tilbakemeldeing.
Klemmer til dere alle 3,fra Tara

Anonymous
Hold ut Tara. Sladder er noe djevelskap, og det er utrolig hva folk kan få seg til å si på grunn av misunnelse og lite kunnskap. Senest i morges sa jeg til en av mine kollegaer på jobb at jeg trodde ikke det var plass til flere dolkestikk i ryggen min, men det er tydelig mulig å stikke to ganger og vri rundt i tillegg! Vi som skiller oss ut litt fra flokken, får prøve å søke sammen og hjelpe hverandre her i Sjamansonen. Stor klem fra Anced.
GjenopprettetMedlem
Det EN vet, vet ingen andre, det TO vet, vet ALLE. Synd, men sant i det meste tilfeller..Men verden blir aldri en paradis, så ondskap finnes det overalt...giftige slanger kryper overalt..
sandra
GjenopprettetMedlem
Jeg lurer på hva det er man skal lære av slike situasjoner. Det er vel det å takle det uten å bli stressa. Da forsvinner problemet. Prøv å les "Kunnskapens stemme" av Don Miguel Ruiz og "De fire leveregler". Her sies det noe om at man ikke skal tro på hva andre sier, fordi det bare sier noe om DERES mønster/løgn, hvordan de oppfatter ting. Det har egentlig ikke noe med deg selv å gjøre. Du skal faktisk ikke tro på deg selv en gang!.
Jeg har opplevd akkurat det samme, og disse bøkene har vært til stor hjelp for meg, Selv om jeg nok fortsatt av og til lurer på hvorfor skjer dette meg!
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Tara
Et godt digt
Hvis andre sladre om en, er de fordi de ikke selv har et liv... Det er deres problem. Jeg lever selv efter:
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig.... Så hvis andre har lyst at sladre om mig, så værsgo.. Jeg er total ligeglad

For jeg gør det ikke slev. Men de har selv afskrevet sig til at være mine venner...
Hilsen Shamanen

GjenopprettetMedlem
Hei Anced.
Slike løgner /sladder bakvaskelser--kommer rett og slett av at disse menneskene som farer slik avgårde-Har mindreverighetskomplekser!Skal hevde seg over andre mennesker!Gjøre seg innteresange!Men når man kommer til summen av dette her,så er dette mennesker som for meg ligger på et såkalt lavere plan!Og har et liv som er lite innholdsrikt!
Jeg sier som Shamanen.Slike ''folk''siler jeg vekk bort!Og dem får ikke inpass hos meg!Venner man ikke kan stole på=ikke mine venner,enkelt å greit!
Ja Stridshjelpen,jeg å kan undre på noen ganger hvorfor skjer dette med meg!Men noe av forklaringen tror jeg er som jeg skriver litt lengere opp!
Klemmer til dere fra Tara

Anonymous
Hvorfor blir noen "Giftslanger" og sladrer

Hvorfor har noen behov for og snakke og tenke negativt om andre..
Jeg prøver og forstå hva som gjemmer seg i sinnet og i det innerste hos mennekser som har slike behov..
Kanskje de trenger en opprydding og en indre renselse i sitt indre..

Føler meg temmelig sikker på at om de endrer tanke og bevisthets mønster av sitt eget live vil ting endre seg dramatisk hos disse "giftslangene"
Ingen er født ondsinnet og negativt inni denne verden !!!

Det handle rett og seltt om og prøve og forstå hvorfor har jeg behov for og være "giftslange!

GjenopprettetMedlem
Hei Skapheksa.
"Skapheksa":
Jeg prøver og forstå hva som gjemmer seg i sinnet og i det innerste hos mennekser som har slike behov..
Det der tror jeg er viktig. Har selv opplevd at folk har prata d***t om meg, det var en plass jeg jobbet. Opplevde at når jeg tok tak i det og flyttet fokuset til den som baksnakka og lurte på om det var noe jeg kunne gjøre for vedkommende, så ga de seg. De trengte rett og slett å få litt oppmerksomhet, at noen brydde segg om dem. Men det er kanskje ikke like lett alltid å gjøre det på den måten
Inger Lise
Anonymous
Helt enig .. i det du skriver,,
Men det som jeg synes er viktig er at jeg skjønner litt hvorfor disse personene er så negative.
Og jeg kan la være og ergre meg over at dette sladret som blir servert ..

:
GjenopprettetMedlem
Hei Alabast.
En god måte du forteller det på= hvordan du gjør det!Den kan nok fungere på enkelte

.
Men jeg og har en metode som jeg og synes fungerer greit til tider.
Om noen i mitt nærvær prater nedsettende om andre,da kjenner jeg at dette her føler jeg ikke behov for å høre på!
Prøver da å spore samtalen over på noe annet,og det funker godt til tider!
Og da jeg synes det er særdeles ufint at folk sitter å prater nedsettende om andre(Underholdnig) for enkelte ja!
Og at den det prates om ikke er tilstede synes jeg er usmakelig opptreden!Da vedkommende det snakkes om ikke får sagt eller uttrykkt seg på noen måte!
Jeg har nesten ikke ord eller utrykk nok for hvor Skammelig jeg synes slike mennesker er!
Trenger dem underholdning i hverdagen------Da kan dem gå på kino/teater se en film,osv osv.Ikke dra uskyldige individer med seg,for å lage seg en egen (hyggeaften).
Fra Tara

GjenopprettetMedlem
hva man enn forteller til verden,så handler det om en selv,på et eller annet plan.
giftslangen har en viktig funksjon i denne jungelen av ånder.