Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Sþk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
<t>1.för att vÄga bÀra den osÀkerhet som det innebÀr att leva och vara mÀnniska, mÄste vi ha Àlskat nÄgon djupt och nÀra nÄgon gÄng i vÄra liv * annars blir vi prÀster eller stiffa idealister som inte vÄgar uppleva, slÀppa kontrollen och förvandlas i möte med varandra * fantasin kan flöda fritt om vi lÄter den hugga av vÄra duktiga huvuden * kÀrleken Àr en osÀker sÀkerhet, en sÀllsam gÀst vÀrd att slÀppa kontrollen för * vem vill inte förlora sig i sin Àlskades famn * tristan och isolde *

2.Àr sÄ uppfylld av tillvaron, det Àr tokigt starka strömmar som för mig mot oanade strÀnder * jag förstÄr inte den anonyma artiga positionen lÀngre * det enda som kvarstÄr Àr att bli sitt liv i en tillvaro fylld av rörelse och sinnlighet * vad annat finns att göra som har nÄgot vÀrde * skickar denna eld ut i universum och hoppas att den tar en fruktbar form*

3.vill sÀga sÄ mycket * vill gÄ sÄ mycket djupare * vill lÀmna vardagen * vara bortom tid och rum med dig *drömma nÄgot som tar oss dit * lÀmna försvar och positioner lÄngt borta * bara leka nÄgot aldrig lekt och föda nÄgot okÀnt varmt och nytt till vÀrlden * en annorlunda vitalitet****kan du vÀgen dit???

4.du har mycket att göra sÀkert * din tystnad lÄter mig förstÄ att det finns annat som Àr viktigare Àn jag * det Àr samma sak för mig * du Àr viktigare * och allt som ska förberedas till Saivo * dÀr bor du * i mina mest uppriktiga vrÄr * i en gömma som jag ska ge form och innehÄll * utan stolt likgiltighet * i förvandlingarnas rike * skiljas och transformeras inuti * frÄn puppa till fjÀril i djupet av mitt hjÀrta * dÀr kan mannen och kvinnan andas fritt * alltid *</t>