Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
<t>Jeg sitter å ser livet fare avsted

hva kan jeg gjøre med det

jeg vet ikke egentlig hva jeg ønsker utav det

livet hva er det, selvfølgelig det jeg gjør det te

jeg har lenge søkt ensomheten, å vi er i ett

nå må bånnende lettes, å jeg må klargjøres for det

sammfunnet kaller en utfordring det

før viste jeg hva mitt mål var, nå føles det som en skygge

i ingenmannsland iblandt egne landsmenn

hva er jeg egentlig og hva kan jeg brukenes te ?

pessemisten har tatt over for opptimisten

tomheten kaller sitt offer for sin uvitenhet

å innsikt i seg selv, kraftløs går jeg videre

bast</t>
GjenopprettetMedlem
<t>I det kraftløse er det også kraft...

Klem</t>
GjenopprettetMedlem
Takk :wub:

jeg er som et barn i nutiden, å klarer ikke å ta tak i hvordan jeg skal løse mitt problem,

skal jeg gå tilbake til legen, eller selvmedisinere meg,

for 8 år siden gikk jeg til legen å spurte om å få b 12 sprøyte, forde jeg viste jeg trenkte det,

selvsagt fikk jeg nei, forde prøvene viste jeg hadde ingen mangel på vitaminet

nå sitter jeg unormalt sliten med ny forskning som sier, forde symtomene på b12 mangel ofte

viser seg måneder eller år etter at b 12 blodprøvene bled unormale, så er det vanelig å overse tidlig

mangel,

symtomer og b effekter av b 12 mangel er mange og varierte, kan likne andre sykdommer som me/cfs

og kan lage uopprettelig skade på nervesystemet dersom den ikke behandles tidlig,

selvsagt nevnte jeg at jeg hadde kroppslige nærver, å at jeg hadde tatt en kur med grønne alger

å det hjalp endel, så nå trenkte jeg b 12, isteden kom jeg ut med en resept på antidepresiva

jeg gikk på de i ca 14 dager, iløpet av den tiden forandret persjonligheten seg å jeg ønsket å ta mitt eget liv, jada livet går videre.

for et og et halvt år siden, måtte jeg takke for meg å slutte den åpne healing sirklen, jeg hadde drivi i fire år pga at jeg viste aldrig hvordan dagsformen var,

alle følelses registere kommer nå sindt på meg selv, som ikke har tatt mere tak i b 12 manglen,

og legen er jeg klar for å gi et ballespark,så jeg må roe meg ned noen hakk,kan jeg vel si,

jeg er ikke der at jeg kan glede meg over at jeg har svaret på å få bedret min livskvalitet ennå

for i nuet sitter 8 bortkastede år på baken med flate batteri,

så til de som sliter med utbrendhet/nerver, eller ønsker informasjon ang hva b 12 gjør for kroppen

se http://www.prohealth.com/ME-/library

jeg fant forskningen på MENINs forum (B12 mangel)

det var godt å få tømt seg, et skritt videre

måtte de som trenger denne informasjon lese dette,det er flere en vi kunne forestille oss

men B 12 er ikke vannløselige vitaminer de lagres i leveren, så legen er å anbefale

klem bast :wub:
GjenopprettetMedlem
<t>Hei Igjen Bast.

Eg fant at et variert kosthold som inneholder egg,kjøtt og melk

gir et godt grunnlag for å sikre seg b 12.

Om du skulle være allergisk overfor melkeprodukter

vil dette kunne senke/hindre jern og kalsium opptak i kroppen.

Leste også at dette vitaminet motvirkes av syrer-kaffe-te-brus,alkohol,sol å østrogen preparater.

Et inntak av folin syre (et annet b-vitamin) vil styrke kroppens opptak av de andre vitaminene.

Jeg håper at maten kan bli din medisin fremover.

For min del er det et jevnt inntak av proteiner,som gir meg kraft å helse.

Jeg levde en tid som vegetarianer,mye p.g av dårlig økonomi,og da ble det ofte bare

karbohydrat-mat ,som gjorde meg trett å slapp.

Lykke til videre</t>
GjenopprettetMedlem
takk teleterkji

mens jeg leste dette kom

for du fikk meg til å tenke etter

jeg spiser egg kjøtt og melkeprodukter

så kom du til det som motvirker vitaminet der har jeg en dagelig synder cola light

jeg har prøvd å bytte det med vann, men det var som å ta fra en unge tåteflaska

syrer var ordet jeg bled bevist, magesyren jeg lurer på om det kan være noe der for lite av den,

og at jeg har hatt det i veldig mange år jeg har en mage som plusselig blåser seg opp, ser gravid ut

og like fort kan den bli normal igjen, å det er ikke luft

så var det fram med papirene

så hvem kan bli utsatt for b 12 mangel ?

nyere forskning viser at det er et større antall mennesker som kan ha mangel enn tidligere anntatt.

forde assimileringen av b 12 fra mat forutsetter tilstrekkelig magesyre og en iboende faktor forde

man med årene får vanligvis får mindre magesyre, bled det tidligere antatt at personer over 50 var de med høyest sannsynelighet for b 12 mangel, tidligere studier viste at mellom 3 av 39 prosent av persjoner over 50 hadde b 12 mangel, viser nyere forskning 71 til 78 prosent kan ha det,

vegetaianere er en veldig utsatt gruppe, me/cfs, fibromyalgi,

selv en liten mangel på b 12 kan foresake anemi,utmattelse,kortpusthet og muskelsvakhet

men får å si ifra, nå er ikke jeg 50 år ennå kun et barn på 44

først så trodde jeg det var psykisk, for harde tak tar på bak

men jeg er nå sikker på at det ikke er det, men jeg blir psykisk sliten av å være uten kroppselig energi

å her vet jeg hva jeg prater om,

jeg har gått til 2 psykologer det var kun den ene jeg kunne hjelpe

humoren er ivertfall på tur innom i svinga å takk å lov for det

klem bast
GjenopprettetMedlem
He\he\he!

Psykologer kan ingenting uten sine klienter!

Jeg har også vært glad i cola light og pepsi maxi,kunne ikke kose meg uten et glass på bordet.

Men så ble kroppen lei av all gassen i kullsyra,og sa: Nå får du velge,det blir meg eller colaen.

Velger du colaen,så gidder jeg ikke være med å ha det gøy lenger.

Jeg ble naturligvis sjokkert av beskjeden,men det har gått en tid,og jeg har lagt det verste bak meg.

Nå velger jeg krutsterk kaffe om dagen,og holder meg til to svære krus,før kl.18.00.

Nå går jeg ikke rundt å raper å gulper lenger,slik som dengang.

(burp!)
GjenopprettetMedlem
ja der har vi det med fornuft å viljestyrke, jeg tror nok kroppen min hadde sagt ja takk

til å slutte med cola light og byttet ut med vann og 2 kopper kaffe om dagen som er sundt

her blir det da å skifte simkort, jeg drikker ikke kaffe, men det var før så det må prøves

samtidig drikker jeg heller ikke vann, men det var også før, for heretter skal jeg heale/programere vann

å prøve meg fram med å tilsette noen drypp sitron, eller legge litt frukt i for å få smak i det,

å imens jeg skreiv her nå gikk jeg på kjøkkenet å tenkte, hva kan jeg ha i vannet som er skikkelig sundt

jo kanel så 1 spisekje i kalt vann, først så fikk jeg meg en latter for jeg trodde jeg ikke skulle få rørt det ut

etter på grøss jeg, men jeg bled overasket for det smakte veldig svakt så det gikk ned, så kom ideen

jeg skal prøve i morgen å blande kanel i kaffen,det er kun fantasien som stopper en,

så nå skal viljestyrken prøves isteden for lystprinsippet,

jeg ønsker forandringer i livet mitt, så jeg begynner med å prøve dette

måtte viljen vinne

takk telerterkji

klem bast