Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
<t>Koret rundt oss
løfter oss opp
til ukjente dimensjoner
Det er mange av dem
og alle sammen joiker
Krafta er til å ta og føle på
Følg på, slipp det ut sier de
Kan ikke, tør ikke, vil ikke...
Er for flau...
Dessuten kjører jeg bil...
Slapp av litt,
går nesten i transe..
Likevel..
På hjemturen
Når jeg ikke lenger sitter bak rattet
og ikke trenger være
redd for å kjøre av veien
Kommer det noen lyder ut av min munn
klarer ikke la være
er ikke klar over
at lyden ikke lenger holdes inni meg
Kikker meg flau irundt
sjekker om noen har hørt
puster lettet ut
om noen har hørt noe
så vil de i alle fall ikke si det
ikke til meg
Slipp det løs sier de
det ligger i blodet ditt
ligger i hjertet
Ser ut som at
akkurat nå
ligger det fint der det er</t>
GjenopprettetMedlem
"Viljesterk":
Slipp det løs sier de
det ligger i blodet ditt
ligger i hjertet
Enig. Slipp det løs :eusa_dance: :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
<t>Har vel med prestasjonsangst å gjøre, redd for ikke å gjøre ting bra nok.. sånn er det vel når man sitter sammen med folk som KAN joike, som er oppvokst med det. Men når åndene sier det ligger i blodet så vil det vel komme fram en gang, sannsynligvis i forbindelse med tromming. Fikk forresten noen skjeve blikk i dag etter gårsdagens tromminger.. men folk her i Finnmark har respekt for tromma, så de tør ikke si noe :biggrin: Forresten så får jeg reaksjoner på andre måter også, folk begynner automatisk å snakke samisk til meg, og når jeg sier at jeg ikke kan ett eneste samisk ord (unntatt ett, og det er ikke så fint at det gjør noe :redface: ) så sier de bare at jeg ikke ser ut som en norsk dame.</t>
GjenopprettetMedlem
Ja, jeg kjenner til det med å ha prestasjonsangst :icon_rolleyes: Men øvelse gjør mester.
Du nevner at det vil komme frem i forbindelse med tromming. Ja, hvorfor ikke ta med deg trommen ut i naturen, og øve deg på å joike. Jeg er helt sikker på at det vil gå bra