Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg er et menneske
jeg går på asfalt
bor i et hus
som jeg går inn og ut av
det er liksom noe som mangler..

Savner følelsen av løvdekket jord
under mine fire poter
lyden de lager mot bakken
savner de sterke friske luktene
av skogen rundt meg

nesen og ansiktet tett
opptil alt
nærværende, oppmerksom
umiddelbart, umiddelbart

savner lyden av en frende
som kaller på meg
intens glede
og pelskontakt

søvnen under åpen himmel
omgitt av trær, lyder
naturens evige nærværende
pulserende liv.

En del av altet

Jeg er et menneske
som går på gatene
godt temmet
Det er et tomrom
det er liksom
noe som mangler..
GjenopprettetMedlem
Så fin
GjenopprettetMedlem
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Anonymous
:eusa_clap: :eusa_clap: :respect:
GjenopprettetMedlem
Så nydelig skrevet og som asfaltbelagt artsefrende er det for meg gjenkjennende  :(

Tror det snart må være tid for en skikkelig ulerunde i det fri :wub: Er det ikke en fullmåne rett rund hjørnet da?

UlveMor
Anonymous
ja det er på tide å la trommene drønne over fjellene...hehehe ;D :wub:
Anonymous
Godt skrevet :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Vi er tvekjønnede men kontakten har blitt brutt for lenge siden
og dannet i oss en tomhet,noe som mangler.
For å bli hele igjen burde vi som mann,dyrke gudinnen
og som kvinne burde vi dyrke guden,gjerne Pan,Osiris,Odin.
Utfyllende krefter.
SEO Crawler
ja det er et interessant perspektiv.

og når en dypper inn i psykens kjønnsnøytrale soner gjennom ekstase/utvidelse så blir en gjerne mer "polarisert" etterpå.  pendelens naturlige svingninger

som de gamle noaidene, når de ble joiket tilbake til kroppen...og belønningen som de unge kvinnelige joikerne kunne bli beæret med

en annen "hammer", for en annen "tromme", med en annen sang  :eusa_liar:  :w00t:  :lol:  :eusa_doh:
Anonymous
Morsomt og intressant for meg å se, at menn kommenterer diktet mitt med kjønnspolarisering.

:redface: ::) :icon_cool:

Den dimensjonen var ikke i mine tanker... :w00t:

Men jeg ser jo, den seksuelle foreningen kan godt lignes med den dype foreningen med naturen, med altet...
:wub: :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Ja....det er morsomt  :w00t:

Dessuten....så enkelt er dette vel ikke? Hva med de maskuline kvinner og feminine menn, hva med de androgyne og alt annet midt i mellom. Noen har kanskje rett og slett kastet den masken for godt å trenger ikke gå inn i åndeverden for å være i kjønnsnøytral tilstand. Selv har jeg som kvinne tidligere i livet vært i overvekt av maskulin energi men opplever f.eks at dette å jobbe med Gudinnekraft har gjort at jeg kaster mer og mer av denne ”masken”. Og bakenfor der er jeg rett og slett begge kjønn og uten kjønn.

Og det er deilig å vær mer fri fra de begrensninger som båssettingen av hva kjønn er for noe driver å plager oss med. For først av alt vil jeg være menneske, vel etter sjel da :)

UlveMor