Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Helvete er et skjult sted
en hemmelig plass
et hemmelig palass
Kristendommen har gjort helvete
til et vondt sted,og kristnede som vi er bruker vi de kristnes alfabet
og sier:"livet er et helvete",eller"nå går det til helvete",som om det var virkelig Bæd.
Helvete er åndeverden,en verden som er bedridd våre jordslige bekymringer
et skjult sted fullt av fryd og gammen.
Helvete er et fint sted,husk det neste gang du hører palassets navn uttalt i en negativ vending.
Djevelen er vårt menneskelige selv som har oppdaget kraften i å være åndelig!!!
Spør Gud,han kan alt om dette,og mere.!!
Vennlige meg.
Hils!!!
Anonymous
Spennende vending du har der.
Hva er livet uten ånd, uten kraft? DET er helvete!
Sorry, må bare bruke ordene slik jeg kjenner dem, hvordan ellers?
Hilser!

GjenopprettetMedlem

Helvete er det vi sjøl gjør det til.
GjenopprettetMedlem
Helvete er de andre, påsto filosofen Sartre i et skuespill en gang...
SEO Crawler
"Passopp":
Helvete er de andre, påsto filosofen Sartre i et skuespill en gang...
hehe, den kjenner jeg igjen fra dårlige dager
på ok dager er det greit nok
i korte strålende øyeblikk, fins ikke "andre" (måtte han tykje ordne det så det kunne vare neste gang!!!

)
GjenopprettetMedlem
Min helvetes visjon har jeg fra Madam Helena P.Blavatsky.
Hun har mye spennende å fortelle om Helvete,satan,og englene,i den hemmelige læren.(the secret doctrine).
Hennes visdom har virket forløsende og opplysende på meg.
GjenopprettetMedlem
Helvete er et like fullt ut banneord for meg, som det kristendom er.....eller all religion knyttet opp til kristendom.
Hva er helvete?....det vi forbinder med helvete, er evig pine, varmt, lenker og kjetting...djevelen og uendelig mye ondt. kommer du til helvete, er du fortapt.
For meg eksisterer det ikke et helvete med flammer som slikker din kropp til evig forpinelse, eller en himmel full av gullbelagte brosteingater.
For meg er alt i ett......moder jord rommer det innerste av oss selv, hun er bæreren av våres gamle myter, opphav, og minner.
Verden utenfor verden, altså vår verden nå, i det daglige liv, er skolen vår, der vi går for å lære, huske, bruke gammel og ny kunnskap, bringe det videre i gode meninger.....for å selv bringe oss videre..
Himmelen eller universet er vårt opprinnelige hjem, hvor vi kommer hjem fra våre oppdrag, leverer full rapport til vår høyeste, deler våre nye erfaringer, å blir sendt ut på nye oppdrag.....fullføre det vi ikke lærte eller begynne med de neste oppgaver, når vi har klart det.
Det er min definisjon på helvete....og himmel......

GjenopprettetMedlem
og en helvetes bra en!!

psbot [Picsearch]
kansje himmeln e hælvete
og hælvete e himmeln himmel
æ
l
v kem vet...... ikke æ......
himmel
t
e
Anonymous
Zen mesteren Taisen Deshimaru hadde en følgende formulering rundt helvete (fritt etter hukommelsen):
Etter døden trekkes sjelen ned i helvete ved tyngden av vårt karma.
I sjamantradisjonen heter det at vi, etter døden, skal søke opp mot lyset.
Boken "Soldat Dowding" handler om en død soldats beretning fra dødsriket etter sigende nedskrevet ved automatskrift. Her hevdes det at mange sjeler ønsker å forbli i helvete selv om sjeler fra høyere sfærer forsøker å hjelpe de opp. Og at bare sterke sjeler fra der oppe gis denne oppgaven da det er mye som kan friste og lokke der nede. Her hevdes det og at skjærsilden er en renselsesprosess snarere enn et evig smertefullt helvete.
Om det er noe fornuft i dette kan jeg ikke vite, men jeg ser ikke bort fra det.
Gormii
GjenopprettetMedlem
Det hadde nok vært enklere hvis man ikke lot seg forvirre av rare oppfattninger som feks. at kraftutrykk (les bannord) alltid er nagative og fysj......
Men det trengs øvelse for å kunne banne uten å snakke nedsettende

helvete æ sølte på skjorta....
GjenopprettetMedlem
På sørlandet sier de "Himla" som et kraftuttrykk. Slå den!
GjenopprettetMedlem
Takk! "strids"hjelpen kom fra uventet hold...
Litt av mitt poeng er at man ikke alltid er like klarsynt og glemmer av enkle faktum som feks. at det ikke er uvanlig at vi nordlenninger sitter og bare "himler" med øya....

Dæven... æ sølte ikkje... hmmm
Anonymous
Herregud!
Alt er sinnstilstander? Eller andre tilstander?
Kom til å tenke over den kristne myten om Gud og Lucifer. Gud skapte først Lucifer, altså av seg selv. Lucifer (Guds andre del) ville være større
enn Gud (altså større en seg selv). Så konkurrerte han mot sitt eget lys?
GjenopprettetMedlem
Lucifer,sun of the morning!
Lucifer Gnozis!
Lucifer var den fagreste av englene
og gud ble misunnelig
kastet ham til ulvene
nå er Lucifer konge over helvete
med eget kontor og pc.
Sitter man helt stille
kan man kjenne bevningene
når han føler seg frem.